10 factori esentiali de succes pentru a crea recunoastere la locul de munca


''Oamenii au nevoie de un simt al scopului. Marjele brute nu sunt lucrurile din care sunt facute visele. Si chiar daca nu mergem atat de departe sa vorbim de vise, nu poti inspira oamenii sa actioneze, sa creeze si nu ii poti motiva fara a le imprima un simt al scopului, in special in vremurile dificile.''- Jean-Pascal Tricoire, presedinte si CEO al Schneider Electric SA Franta.

Fiecare dintre noi are nevoie sa i se recunoasca meritele. Ca este la locul de munca, in familie, in grupul de prieteni sau in orice alt aspect la vietii, orice ocazie in care este recunoscut ceea ce ai facut bine iti ofera o adevarata infuzie de energie si de motivatie. Iar cand ne referim strict la locul de munca, parca nicunde acest efect al recunoasterii nu este mai puternic si mai necesar. Pe fond, lucrurile sunt simple. Angajatorul doreste rezultate, productivitate, implicare, loialitate si performanta din partea angajatilor. La randul lor, acestia doresc ca toate acestea sa fie recunoscute sub orice forma. Materiala si morala. Nu este de mirare ca unul din motivele principale de demisie este acela al lipsei de recunoastere a muncii. Din perspectiva angajatorului, nu este deloc sigur si nici intelept sa se presupuna doar ca angajatii sunt recunoscuti  in mod corespunzator. Iar datele vin sa confirme. Spre exemplu, 90% dintre angajati declara ca au anumite programe de recunoastere la locul de munca, dar cu numai 13% din forta de munca globala implicata, acestea isi dovedesc ineficienta. 
Cum ar trebui, asadar, sa arate programul ideal de recunoastere al angajatilor si ce ar trebui sa stie fiecare angajator in privinta crearii si derularii acestuia? 
In asteptarea  Reward & Engage , acolo unde vom pune in discutie detaliat marile teme si preocupari ale specialistilor in domeniu, iata mai jos principalii 10 factori absolut esentiali atunci cand va pregatiti sa creati un program de recunoastere a angajatilor care sa fie realmente de exceptie.

1. Bugetul
Este important pentru orice companie sa aloce bugetul corespunzator pentru programele de recunoastere care sa incurajeze si sa cultive recunoastere frecventa, facand din acesta un obicei zilnic. Vedeti acest cost nu ca o cheltuiala, ci ca o investitie in bunul vostru cel mai de pret. 
Decideti suma alocata si cum veti corela obiectivele de performanta de comportamentele corespunzatoare pentru a demonstra ROI. Superiorii dumneavoastra va vor solicita date si rapoarte nu doar ca sa creati acest program, cat si sa il mentineti functional cat mai mult timp.

2. Frecventa
Corelati frecventa recunoasterii cu toate celelalte aspecte ale strategiei dumneavoastre. Frecventa este mai mult decat necesara! Doar 22% dintre angajati declara ca sunt recunoscuti in mod regulat. Si stiti care este cea mai buna parte aici? Ca recunoasterea chiar se poate face in mod continuu si nu va costa nimic. Este gratuita!

3. Criteriile
Hotarati care sunt acele comportamente care se aliniaza obiectivelor dumneavoastra de business si valorilor organizatiei. Sublinierea comportamentelor compatibile valorilor companiei va ajuta sa acordati programului de recunoastere mai multe structura, credibilitate si va permite recunoasterea acelor factori generatori de succes. Comunicati aceste criterii de recunoastere intregii organizatii in asa fel incat fiecare angajat sa inteleaga ce comportamente sunt dezirabile si aliniate valorilor companiei.

4. Recunoastere pentru unul si pentru toti
Oricine din organizatia dumneavoastra trebuie sa foloseasca programul de recunoastere daca acesta are un impact de durata. Recunoasterea poate si trebuie sa se produca oriunde, oricand, pe orice aparat mobil sau de birou. Creati, asadar, un program care sa va incurajeze angajatii sa se recunoascaa reciproc indiferent de locatia lor fizica sau de statutul ierarhic.

5. Recunoasterea de la egal la egal
In aceasta privinta, nu uitati ca pana si cele mai competitive organizatii devin de departe mult mai colaborative, facand tranzitia de la ierarhiile traditionale. Astfel, pentru a crea o cultura interfunctionala a recunoasterii, veti avea nevoie sa permiteti forma de recunoastere de la egal la egal. De asemenea, faceti asta si pentru a creste semnificativ participarea la orice nivel al organizatiei. In caz contrar, nu veti vedea rezultate.

 6. Fara bariere in recunoastere
Organizatiile competitive au eliminat orice procedura de aprobare pentru recunoastere si acorda incrdere implicita angajatiilor care se implica. Acest fapt confera angajatilor un sentiment de putere. Recunoasterea ar trebui sa fie organica. Ea ofera angajatilor un feedback nesolicitat de natura pozitiva, motiv pentru care asigurati-va ca eliminati orice bariera sau procedura de aprobare a recunoasterii angajatilor dumneavoastra.

7. Vizibilitate
Exista 3 tipuri de recunoastere: publcia, de grup si privata. Deseori, a acorda angajatilor dumneavoastra o recunoastere vizibila intregii organizatii reprezinta o forma importanta de consideratie. Recunoasterea vizibila se poate desfasura, de exemplu, sub urmatoarele forme:
- publica: newsfeed online
- de grup: in fata echipei respectivului angajat
- privata: fata in fata manager-angajat
De asemenea, a face recunoasterea vizibila intregii organzatii va ajuta la restatutarea si reiterarea comportamentelor potrivite in organzatie si va oferi participare continuua odata ce angajatii se vor convinge ca succesul lor va fi recunoscut si aratat colegilor lor.

8. Livrarea
Sigur cunoasteti valoarea primirii a ceva intr-o maniera care sa arate grija si preocupare fata de persoana dumneavoastra. O livrare excelenta a recunoasterii ii va face pe angajatii dumneavoastra sa se simta pusi in valoare, iar aceasta se poate face fata in fata, printr-o scrisoare sau email, in cadrul unui eveniment sau prin diverse modalitati online.
Evaluati si alegeti un format standard care sa arate la fel de bine pe cat suna mesajul de recunoastere ce va fi livrat. Odata cu forta de munca globalizata, recunoasterea personalizata si plina de inteles de tip electronic reprezinta o formula castigatoare.

9. Consistenta
O experienta consistenta a angajatului pentru intreaga dumneavoastra forta de munca a organizatiei trebuie sa includa implicare si aliniere pentru ca angajatii sa se simta conectati la o cultura si experienta unificate.
In cadrul unui program de recunoastere la nivelul unei companii mondiale, luati in considerare includerea de diverse caracteristici care sa reflecte nevoile specifice ale fiecarei filiale in timp ce va asigurati de consistenta programului general. Oferiti o experienta unificata a angajatului, chiar daca anumite sectiuni ale programului necesita sa fie personalizate pentru a indeplini cerintele globale.

10. Masurare
Ganditi-va cu atentie cum arata succesul si cum il veti masura. Va fi nevoie sa demonstrati impactul programului dumneavoastra asupra angajatilor (cresterea implicarii, retentie, etc.) si performantei afacerii.

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul social-politic şi de business. Cu experienţă în organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne aplicate brandurilor individuale şi organizaţionale. Trainer politic. Iniţiator de proiecte sociale. Editor şi speaker.
Scroll to Top
// //