fbpx 10 predictii valoroase in marketing pentru 2015 | Learning Network Mergi la conţinutul principal

10 predictii valoroase in marketing pentru 2015

Evoluezi sau dispari! Regula e simpla in absolut orice domeniu. Iar in marketing, cu atat mai mult. Odata cu cresterea numarului de start-up-uri, a crescut si nevoia acestora de a se consolida ca brand, de a crea awareness si de a castiga cat mai multi clienti. Solutia? Trebuie sa fii mereu atent la evolutia trendurilor, sa valorifici informatiile primite si sa incerci sa fii cu un pas in fata celorlalti.

Daca anul 2014 a fost anul marilor schimbari in ceea ce priveste marketing-ul online, si ne referim in mod special la boom-ul din content marketing, ne intrebam, bineinteles, daca aceasta va fi directia in care vor evolua lucrurile si in 2015.

Specialistii de la Wheelhouse Advisors au facut un top cu cele mai importante 10 predictii in marketing pentru anul care urmeaza bazandu-se pe numeroasele date pe care le au atat din piata, cat si de la clienti:

Predictia nr 1: Din ce in ce mai multe companii vor adopta content marketing-ul in 2015, iar bugetele alocate in aceasta directie vor creste si mai mult.

  • In prezent, mai mult de un sfert din bugetul de marketing merge pentru crearea de continut targetat in functie de interesele consumatorilor.
  • Continutul interesant este in topul 3 al motivelor pentru care oamenii urmaresc un brand in social media.
  • Companiile B2B care au un blog genereaza cu 67% mai multi clienti decat cele care nu au un blog.

 

Predictia nr. 2: Datele de marketing vor continua sa fie din ce in ce mai detaliate, mai usor si rapid de obtinut.

Din ce in ce mai multe companii se vor baza pe date si vor cauta instrumente prin care sa le foloseasca cat mai bine. HubSpot, InfusionSoft sau Marketo sunt doar cateva dintre sistemele care ii ajuta in prezent pe oamenii din marketing sa inteleaga mai bine fiecare interactiune pe care un client o are cu business-ul lor, insa aceasta nevoie va creste foarte mult.

  • Cheltuielile pentru analize de marketing se preconizeaza ca vor creste cu 60% pana in 2015.
  • CMOs au declarat ca in jur de 8% din bugetul lor de marketing merge pe analize si se asteapta ca acest procent sa creasca in urmatorii 3 ani.
  • Se asteapta ca adoptarea de tehnologii automatizate de  marketing sa creasca cu pana la 50% in anul ce urmeaza.

 

Predictia nr. 3: Cantitatea de continut slab calitativ, care aduce valoare foarte mica sau chiar deloc va creste.

  • Acest lucru este inevitabil, odata cu cresterea numarului de companii care vor incerca sa tina pasul cu tendintele si sa creeze content.
  • Insa ne asteptam ca si motoarele de cautare sa devina mai exigente in ceea ce priveste pozitionarea acestui tip de continut.
  • Algoritmii de cautare Google Panda 4.0 si Pay Day 2.0 au fost updatati sa pozitioneze pe locuri cat mai joase continutul copiat sau care are valoare foarte mica.

 

Predictia nr. 4: Guest posting-ul va scadea.

  • Daca inca mai folosesti guest posting-ul ca modalitate de a castiga link-uri, ar trebui sa te opresti.
  • Media de pret pentru un guest post pe blog este de 125$.
  • Doar aproximativ 19,7% din bloguri sunt dispuse sa puna un guest post.

 

Predictia nr. 5: Video-ul va deveni o parte din ce in ce mai importanta  a strategiei companiilor de creare de experiente pentru useri si generare de lead-uri.

  • Video-ul a devenit o parte utila a marketing-ului deoarece te ajuta sa arati oamenilor cum functioneaza produsul sau serviciul tau intr-un mod in care textul sau imaginea nu o pot face. Salesforce, de exemplu, a adaugat un video explicativ pe homepage-ul site-ului lor si au crescut rata de conversie cu 20%.
  • Video-urile de calitate pot creste volumul cumparaturilor cu pana la 174%!
  • 75% dintre executivi urmaresc video-uri cel putin o data pe saptamana. 50% urmaresc filmulete pe Youtube. 65% viziteaza si website-ul companiei dupa ce urmaresc un video al sau.  

 

Predictia nr. 6: Achizitia de software pentru start-ups va creste, ceea ce va face ca marii furnizori de software de marketing sa devina din ce in ce mai cautati si sa aiba o gama din ce in ce mai larga de caracteristici utile specialistilor din marketing.

  • Start-up-urile care inoveaza, care fac lucrurile mai bine sau care pur si simplu au facut valuri mai mari pe piata sunt achizitionate de marile companii. Yahoo a platit 30 de milioane de dolari pentru Summly, o aplicatie de citit stiri pentru iPhone creata de un tanar de 17 ani.
  • Daca in 2012 si 2013 veniturile in industria de automatizare in marketing au crescut anual cu 50%, se asteapta ca in 2014 cresterea sa fie de 60%.
  • Facebook plateste bucuros intre 500.000 si 1 milion de dolari pentru un inginer.

 

Predictia nr. 7: Marketing-ul 1 la 1 va creste ca urmare a faptului ca personalizarea a devenit din ce in ce mai disponibila si mai adoptata la nivel larg.

  • In general, cu cat ceva este mai relevant pentru tine, cu atat sunt mai mari sansele sa interactionezi cu el. Aceasta se traduce i vanzari mai mari, timp mai mult petrecut pe site, cresterea satisfactiei cumparatorului, scaderea preturilor etc. 74% dintre consumatori devin frustrati pe site-urile al caror continut nu are nimic legat de interesele lor.
  • Email-urile personalizate cresc cu 14% rata de click si cu 10% rata conversiei.
  • Marketer-ii interni care personalizeaza experienta pe site-ul lor au observat o crestere de 19%.

 

Predictia nr. 8: Modalitatile de targetare a publicului vor creste iar numarul audientelor finale va scadea pana in 2015.

  • In fiecare an oamenii folosesc din ce in ce mai multe site-uri lasand in urma din ce in ce mai multe date. Astfel, site-uri precum Facebook sau Twitter sunt pline de  informatii despre publicul lor. Asta inseamna ca specialistii de marketing pot targeta audienta pe nise extrem de reduse in functie de preferinte vizate. Doar 47% dintre consumatori se folosesc de legea care prevede modalitatea de folosire a datelor in publicitatea online.
  • Reclamele targetate sunt, in medie, de doua ori mai eficiente decat cele netargetate.
  • O reclama pe display retargetata va incuraja cu pana la 1000% mai multi oameni sa caute un produs!

 

Predictia nr. 9: Utilizarea aparatelor mobile va fi in crestere, aproape demodand desktop-ul. Aici includem telefoane, tablete si alte aparate portabile.

  • Cresterea folosirii aparatelor mobile ofera marketer-ilor mai multe modalitati de targetare a audientei pe o perioada mai mare in timpul zilei, in functie de activitati: munca, relaxare, cautare sau distractie. Analistii de la Morgan Stanley cred ca folsirea internetului pe mobil il va depasi pe cel de pe desktop pana in 2015.
  • 42% din vanzarile din m-commerce sunt aplicatii.
  • Analistii de la ZenithOptimedia spun ca timpul petrecut pe internet creste de 7 ori mai repede pe mobil decat pe desktop.

 

Predictia nr. 10: Timpul petrecut pentru urmarirea reclamelor online va creste.

  • Odata cu cresterea timpului petrecut online atat la munca cat si in viata personala, cresc si oportunitatile de targetare pe care specialistii de marketing le au. La nivel global, reclamele pe internet vor creste in medie cu 10% anual.
  • Reclamele pe mobil au crescut cu 77% in 2013 si 56% in 2014.
  • In 2015 se asteapta ca acestea sa creasca cu 48%.

 

Asadar, asa arata viitorul apropiat in marketing. Acum stii unde trebuie sa aloci bugetul cel mai mare si ce strategie sa adopti! Succes!

 

Categorie

In prezent, sunt Online Content Manager al portalului LearningNetwork.ro. Trecutul nu... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.