3 reguli pentru creșterea implicării în învățare


Oricât de diferiți ar fi și oricâte lucruri diferite ar face, furnizorii de învățare au ceva în comun. Și anume, o întrebare, mereu aceeași întrebare: Cum facem să păstrăm vie învățarea și după sau mai ales după ce sesiunea de training a luat sfârșit?
Cunoaștem cu toții modelul. Imediat după training, participanții se întorc acasă entuziasmați, simțindu-se motivați și gata să aplice ceea ce au învățat în munca lor, ca, numai după câteva zile, acestea toate să înceapă să pălească până ajung în câteva săptămâni să dispară cu totul.
Așadar, cum putem evita toate acestea și cum putem face ca învățarea să reziste testului timpului, păstrând implicarea și motivația cursanților?
O cale de a păstra oamenii inspirați este aceea de a înțelege și implica nevoile lor conative- voința lor de a învăța și de a persista într-o sarcină indiferent de cât de provocatoare este.

 

Clujul sărbătorește învățarea împreună cu Learning Network. Participă și tu La learning Network Festival.

Referindu-ne la bazele psihologiei educaționale, în mod particular, Immanuel Kant a fost acela a cărui muncă s-a concentrat în jurul "trilogiei minții": cogniția, modul în care gândim, afecțiunea, modul în care simțim si conativul, care se referă la impactul pe care cunoașterea (cogniția) și sentimentele (afecțiunea) îl au asupra comportamentului nostru.
Iar dacă ar fi să urmăm și vorbele lui Yeats, conform căruia învățarea nu este umplerea unei găleți, ci aprinderea unei flăcări, atunci motivarea ar fi bățul de chibrit de la care pornește focul, iar conativul acea bucată de lemn care ține focul aprins și după ce chibritul s-a stins. De aceea, iată 3 lucruri pe care organizația ta le poate folosi cu succes pentru a creste gradul de implicare a nevoilor conative ale cursanților în așa fel încât să fie și motivați și pregătiți să-și continue dezvoltarea și multă vreme după ce trainingul s-a sfârșit.

 

1. Pune la dispoziție mai multe tipuri de experiențe pentru a implica diferite stiluri de învățare
Dacă întrebi o sală de 25 de persoane ce tip de învățare a funcționat și ce tip nu a funcționat pentru ei în trecut, răspunsurile ar include probabil totul de la stilul de predare pana la formatele de prezentare si metode. Pentru orice persoană căreia îi plac discuțiile de grup de exemplu, există o alta care preferă studiul individual și reflecția.
Astfel, scopul trainerilor este acela de a determina cum să ofere diferite opțiuni de învățare pentru diferite tipuri de cursanți în așa fel încât aceștia să nu se demotiveze și să nu le piară implicarea chiar înainte ca procesul de învățare să înceapă. Dacă cursanții sunt plictisiți din start de prezentări sau nu se simt confortabili cu un anumit tip de predare, devine aproape imposibil să îi ajuți să aplice în munca lor trainingul pe care îl oferi.

 

2. Inspiră cursanții să preia stăpânirea asupra călătoriei lor de dezvoltare
Este important să inspiri și să transmiți cursanților un simț al stăpânirii în ceea ce privește călătoria dezvoltării lor. Oferă-le instrumentele de care au nevoie să se dezvolte pe cont propriu, asigurându-te că înțeleg că implementarea de noi principii reprezintă un proces în desfășurare la care trebuie să lucreze în cadrul scopurilor și obiectivelor lor profesionale. 
Pentru a-i ajuta să se gândească la căile prin care pot prelua stăpânirea proprei dezvoltări, implică-i în întrebări cum sunt acestea: 
- Care sunt intențiile și scopurile mele?
- Ce nouă învățare pot aplica pe termen scurt în munca de zi cu zi?
- Ce nouă învățare pot aplica în munca mea pe termen lung?
- Care sunt planurile și angajamentele mele curente și cum noua mea învățare mă poate ajuta să le împlinesc?

 

3. Schimbă concentrarea pe training pe concentrarea pe susținere
În timp ce toate formele de învățare pot fi valoroase, doar învățarea pe care o putem folosi are puterea de a ne permite reușita personală și profesională. În multe feluri, cheia trainingului este aceea de a te trece dincolo de acesta și de a te concentra pe cum susții progresul dezvoltării după ce cursanții au părăsit sala de training.
Unul dintre motivele principale pentru care este atât de important să te concentrezi pe sustenabilitate este dat de rata de renunțare înregistrată de-a lungul călătoriei de dezvoltare. În cercetările lor, Bob Mosher si Conrad Gottfredson au găsit și subliniat un decalaj cheie în procesul de transfer al învățării în care cursanții pot foarte ușor dobândi înțelegere asupra unui nou concept, dar să nu aplice acestă înțelegere în competențele lor de la muncă. Această aplicație este una crucială și ea conduce la schimbări în comportament și reușite. Fără ea, rezultatele trainingului sunt nule.
 

Keep it burning. Keep it alive! Change the Game in Timisoara. Learning Network Festival.

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul social-politic şi de business. Cu experienţă în organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne aplicate brandurilor individuale şi organizaţionale. Trainer politic. Iniţiator de proiecte sociale. Editor şi speaker.
Scroll to Top
// //