6 pasi pentru cresterea implicarii angajatilor


Hmmm...implicarea angajatilor. O adevarata provocare, nu-i asa? Si unul dintre subiectele fierbinti aflate intr-o continua cercetare si dezbatere in acesti ani. Ce inseamna pana la urma aceasta implicare? Ce presupune ea si care o fi reteta minune care sa ne ajuta sa scapam odata pentru totdeauna de problema asta, deloc de neglijat?
Sunt n variante de definire si de explicare a implicarii, asa cum fiecare incearca sa-si patenteze reteta sau retetele in ceea ce priveste maximumul de implicare a angajatilor. De cele mai multe ori, atunci cand facem referire la acest concept, facem referire la entuziasmul angajatilor. Un entuziasm corelat cu performanta si direct proportional cu productivitatea. 
Una dintre variantele unanim acceptate (mai ales in randul angajatilor!)este aceea ca implicarea angajatilor este si reflecta gradul in care acestia se simt valorizati. Ceea ce conduce in mod automat la grade ale productivitatii si loialitatii fata de companie.
In prezent, nu mai este niciun secret pentru nimeni faptul ca ne aflam intr-o plina criza a implicarii angajatilor. Asa cum arata si una dintre statisticile Gallup din 2015, conform careia doar 31,5% dintre angajati au raportat in anul precedent ca au fost cu adevarat implicati in munca lor. 
De asemenea, un studiu realizat de LinkedIn, 1 din 4 angajati se afla in cautare curenta de un nou job, iar Human Capital Institute a raportat ca 70% dintre companii dovedesc o politica slaba de atragere a talentelor. 
Si toate aceste cifre si nu numai se rasfrang- cum altfel?- direct asupra nu doar prezentului, ci mai ales viitorului companiilor. Totusi, situatia nu trebuie sa fie atat de dezastruoasa, si, in niciun caz, dar in niciun caz nu trebuie gandit ca, in ceea ce priveste implicarea, aici s-ar desfasura vreun razboi sau vreo competitie intre angajat si angajator. Dimpotriva. Angajatii vor sa fie imlicati atat cat vor angajatorii ca ei sa fie implicati. De aceea, pentru a se ajunge la jumatatea drumului, companiile trebuie sa se concentreze pe ascultarea, conducerea si deschiderea liniilor de comunicare cu angajatii lor. Iar daca ar urma pasii de mai jos, toate acestea s-ar dovedi chiar usoare:

 

1. Intelegeti ce va motiveaza forta de munca
Primul lucru pe care o companie ar trebui sa il faca este acela de a asculta si de a ajunge la miezul a ceea ce ii motiveaza pe angajatii ei. Iar aceasta se poate face prin studii, chestionare, intalniri la masa de pranz sau intalniri de tip 1 la 1. Adresati intrebari sincere si doriti-va raspunsuri pe masura: Ce iti place la compania in care lucrezi? La munca ta? Ce nu iti place la compania in care lucrezi? Dar la munca ta? Ce vrei sa schimbi in ceea ce o priveste? 
De prea multe ori, angajatii nu adreseaza aceste intrebari decat atunci cand este prea tarziu. Retineti. Studiile recente arata ca implicarea angajatilor nu este legata doar de munca pe care ei o presteaza, ci si de cultura si valorile companiei si oportunitatile de crestere pe care aceasta le ofera.

 

2. Fiti clari si directi in privinta abilitatilor si competentelor pe care compania pune pret
Asa cum spuneam, angajatii vor sa fie implicati. Vor sa continue sa lucreze cu angajatorii lor. Vor sa simta ca si ei conteaza. Pentru a le incuraja inclinatiile naturale, liderii companiei trebuie sa le ofere angajatilor acces la ceea ce inseamna acest statut in companie si sa le comunice in mod clar cum pot avansa in astfel de pozitii, ce abilitati si competente sunt necesare pentru a avansa. Pentru asta, puteti crea visuals sau harti despre cum poti avansa de la o pozitie la alta, care sa ajute angajatii sa capete un sens al directiei lor si sa se simta in control in ceea ce privestee propriul viitor.

 

3. Oferiti training si invatare care sa sprijine cai variate de avansare
Odata ce v-ati informat angajatii in privinta tipurilor de training si de invatare de care au nevoie pentru a avansa, revine expertilor L&D ai companiei sarcina sa sprijine acest proces de invatare. Acesta poate lua forma unor program de asistenta de genul burselor, oferte de training intern, certificate si certificari sau MOOC (massive open online course), etc.
Oferind toate acestea, nu doar ca ajutati la implicarea angajatilor, ci, de asemenea, sustineti si intariti atragerea si mentinerea de talente si, evident, asigurati viitorul companiei.

 

4. Axati-va pe angajatii care beneficiaza de avantajele trainingurilor
Nu toata lumea va fi interesata de lucrurile si avantajele pe care le-am mentionat mai sus. Probabil ca cei mai buni aangajati vor fi si aceia care vor dori sa beneficieze de beneficiile programelor de formare si educare. Ei sunt si acei care vor acorda atentie hartilor care spun ''daca dezvolti A, atunci te vei putea muta la B.'' 
Oferindu-le aceste oportunitati, ii puteti identifica pe acei angajat care sunt dispusi sa aloce din timpul si energia lor pentru a-si dezvolta abilitatile, in timp ce isi maresc si valoarea pentru companie. Astfel, transformandu-va compania intr-una atragatoare pentru angajati, nu veti mai fi nevoiti sa va confruntati cu fluctuatia de personaj.

 

5. Aduceti un consulltant din afara companiei care sa vorbeasca cu angajatii despre avansarea lor sau, poate, cu mutarea lor intr-un alt departament
Prea des, angajatii sunt nefericiti cu pozitia actuala, dar le este teama sa vorbeasca cu superiorii lor in legatura cu mutarea intr-una alt departament. Astfel, devine un real ajutor daca aduceti un consilier de cariera care sa fie impartial si care intelege obectivele de crestere ale companiei si poate discuta cu angajatii despre abilitatile de care au nevoie pentru a se misca pe verticala sau orizontala catre o noua pozitie. In caz contrar, compania risca sa piarda angajati in masa. Un studiu realizat de catre Sinclair Community College arata ca studentii care au primit un plan de invatare sunt de 3,4 oi mai predispusi sa ramana in cadrul colegiului si de doua ori mai probabil sa obtina diploma de absolvire. 

 

6. Dezvoltati lideri puternici de la 0
Este cu mult mai probabil ca angajatiii sa se implice atunci cand au lideri care sa le serveasca drept model. Dezvoltarea angajatilor de tip entry si middle-level este la fel de importanta ca si dezvoltarea celor cu potential inalt. Echipa voastra isi doreste sa simta compania ca se indreapta catre ceva si vrea sa aiba incredere ca locul lor de munca reprezinta un mediu in care isi pot construi cariera. De aceea, este importanta dezvoltarea tuturor nivelurilor de angajati. 
Angajatii isi doresc lideri inteligenti care inteleg afacerea, au o viziune legata despre modul in care compania poate sa creasca, care sprijina si arata compasiune angajatilor. Daca acestea nu sunt, angajatii buni nu vor ramane prea mult timp. 

 

Nu uitati. Viitorul companiei voastre depinde (si) de implicarea angajatilor vostri. Asadar, sprijinit invatarea, asigurati transparenta si vizibilitate pentru abilitatile si competentele necesare dezvoltarii continue a companiei, dati drumul la comunciare si...ar trebuie sa fie ok. Dar vorbim noi mai mute la Learning Network Festival

 

sursa: cael.org

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul social-politic şi de business. Cu experienţă în organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne aplicate brandurilor individuale şi organizaţionale. Trainer politic. Iniţiator de proiecte sociale. Editor şi speaker.
Scroll to Top
// //