fbpx Ce este instructional design și ce face un instructional designer | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Ce este instructional design și ce face un instructional designer

În ultimele câteva luni am fost întrebată de către o varietate de oameni ce face un designer intrucțional și cum se poate intra în acest domeniu. Din moment ce această întrebare a apărut de mai multe ori, m-am gândit că ar fi util să adun toată informația pe care am trimis-o oamenilor în privat, prin e-mail, și să o trimit către o grup de studiu.

Înainte să aruncăm mai îndeaproape o privire asupra rolului stratificat și într-o continuă evoluție a Designer-ului Instrucțional, iată o scurtă perspectivă istorică asupra originilor Design-ului Instrucțional.

Programele de training au fost dezvoltate în timpul celui de Al Doilea Război Mondial, la mijlocul anilor 1940: Armata US Air Force a produs sute de filme și pelicule de filme care marchează inițierea tehnologiei pentru scopuri educaționale și de training.

Pe parcursul anilor 1950 și 1960, metodologiile dedicate studiului instrucțional au evoluat în mod continuu, iar "Modelul de Design Instrucțional" ce a fost conceput în 1965 de către Robert Gagné; model cunoscut și ca "Cele 9 evenimente ale Instrucției", continuă să fie utilizat ca un ghid pentru crearea unui cadru mai larg pentru învățare.

Imaginează-ți: un expert care aruncă conținut în PowerPoint pe care apoi îl prezintă în fața unei audiențe pentru o oră sau o zi; un profesor care aruncă conținut într-un manual pe care să-l citești și din care să primești apoi un test; o educatoare de grădiniță care încearcă să îi explice unui copil de 4 ani, formele geometrice pe o hârtie, poți face asta? Cum se simte? Este “dureros” pentru creierul meu să își imagineze asta.

Ce înțelegem de fapt prin "Design Instrucțional?

Teoria afirmă foarte clar că scopul fundamental al Instructional Design-ului este să "identifice lipsurile în aptitudinile, cunoștințele și atitudinile audienței vizate și să creeze, selecteze și să sugereze experiențe de învățare care acoperă aceste lacune”. Evidențiez intenționat “experiențe, chiar dacă nu arată așa, întotdeauna, în mediile de învățare reale. Cred că unul dintre lucrurile cruciale pe care instrucțional designerii pot (și trebuie!) să îl facă, este să se asigure că cei care învață au oportunități de a se implica activ în procesul de învățare.

Expertul sau oricine cunoaște conținutul poate să îl scrie, iar studenții vor fi receptorii pasivi ai acelui conținut. Ceea ce designerul instrucțional adaugă procesului, este experiența învățării, practica și crearea noilor obiceiuri. Designerii instrucționali știu cum învață oamenii și au habar despre cum să îi învețe să studieze mai bine. Dacă îți dorești activități de învățare care să implice participanții sau modalități de a aduce partea de practică mai aproape de aptitudinile necesare în viața reală, atunci ai nevoie de un designer instrucțional.

Cum lucram noi, instrucțional designerii? În primul rând lucrăm cu clientii și cu experții acestor pentru a identifica ce rezultate încearcă să obțină și cum vor fi cursanții diferiți la sfârșitul unei sesiuni de învățare în 21 de zile, 90 de zile sau un an. În al doilea rând, definim obiectivele (in engl. outcomes) pe care dorim să le obținem pentru a ne asigura că programele de învățare coincid cu performanțele și rezultatele pe care le așteptăm în afaceri. În al treilea rând, schițăm călătoria de studiu care de obicei include și evenimentele de învățare plus coaching-ul, partenerii de studiu, grupuri mastermind sau aplicații pentru construirea noilor obiceiuri. În al patrulea rând, structurăm conținutul și creăm design-ul activităților și dezvoltăm un mediu care susține procesul de învățare. După ce acestea au fost realizate, putem discuta cu clientul despre adăugarea unui alt strat și anume jocul (in engl. gamification). După realizarea tuturor pașilor, trecem la partea de testare, rafinare și lansare. În 21 de zile, 90 de zile, și 1 an putem evalua performanța și rezultatele obținute de către companie.

Designerii Instrucționali știu cum învață oamenii și au idei despre cum să îi ajute să învețe mai bine.

Dacă în prezent lucrezi în educație sau training, probabil deja dezvolți o mulțime dintre aptitudinile necesare pentru design-ul instrucțional. Diferența apare în cazul în care tu însuți nu te ocupi cu scrisul sau planificarea, ci doar predai lucruri pe care alți oameni le-au dezvoltat. Dacă predai sau susții un training pentru care planurile lecțiilor ți-au fost deja oferite sau doar creezi o activitate și improvizezi în sala de curs, va fi mai dificilă trecerea către design-ul instrucțional. Orice poți face pentru a-ți crea propriile materiale ca suplimente sau lecții speciale, îți va fi de ajutor. Pentru a învăța cum să faci design pentru studiu îți poți lua o diplomă de master în design instrucțional, tehnologie educațională sau să absolvi un curs focusat în mod special pe modul de a crea un plan de studiu, doar asigură-te că nu este un curs general de train-the-trainer în care design-ul instrucțional este predat pe scurt și acoperă doar 15% din eveniment.

În fiecare an lucrez cu un număr considerabil de traineri și educatori care doresc să învețe design instrucțional. În prima conversație pe care o port cu ei, de obicei îi rog să se gândească în primul rând la filmul favorit, iar apoi să își imagineze cum ar fi să lucreze în spatele scenei pentru producerea lui. Poți încerca asta chiar acum. Poți să îți imaginezi cercetarea, arta, promovarea și conexiunea la nivel uman de care este nevoie pentru crearea acelui film? La fel este si in spatele unui program de invatare foarte bun. Asta înseamnă pentru mine să fii un designer instrucțional excelent și ar putea însemna același lucru și pentru tine, așadar încearcă.

Companie
Categorie
Olimpia Meșa

Fondator & Director al Instructional Design & Book to Courses™ Online School

Autor How People Learn: ... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.