Cele mai bune practici in invatarea experientiala


In putina vreme, vom desfasura o noua editie a Learning Network Festival, evenimentul nostru anual in care experti in invatare si dezvoltare se reunesc pentru a dezbate si expune cele mai importante si mai interesante aspecte ale acestui sector cheie pentru orice organizatie si afacere.
Si pentru ca invatarea reprezinta o chestiune atat de vasta si de complexa, cu o multitudine de forme, azi, credem ca ar ajuta sa trecem putin in revista cateva dintre avantajele esentiale ale folosirii invatarii experientiale.
Cea care, diferentiata fiind de traditionalul team-building, foloseste o abordare mixata, integrand in cadrul ei activitati, exercitii, aventura, pauze si coaching post-eveniment pentru a crea programe puternice de dezvoltare a leadership-ului, de planificare strategica, de mentoring si coaching, de comunicare, feedback si observare, ca si de intarire si imbogatire a stilurilor comportamentale. In plus, tot ea, invatarea experientiala, ofera o oportunitate unica de crestere pentru participanti, cat si un instrument extrem de util de atingere a unor rezultate specifice pentru facilitatori.
Iata, asadar, cateva dintre cele mai bune practici ale invatarii experientiale, care va pot aduce un plus de calitate si oportunitati in procesul de invatare si training.

1. Invatare fara bariere
Locul selectat joaca un rol primordial si el ar trebui sa ofere un maximum de flexibilitate si de suport pentru satisfacerea nevoilor specifice. De aceea, o modalitate prin care sa aduceti un plus de inovatie in cadrul organizarii traditionalei sali sau clase de training ar fi organizarea ei sub forma unui laborator pentru simulari sau scenarii de training. 

2. Invatare prin alegere
Programele de invatare pot fi create in asa fel incat sa intruneasca o mutitudine de obiective personalizate cu un rol pentru fiecare, chiar si pentru aceia care aleg sa nu participe fizic. Spre exemplu, un curs provocator cu facilitatori de abilitati poate furniza o abordare motivationala de tip provocare prin alegere.

3. Invatare prin experiente impartasite
A crea experiente impartasite cu toata lumea, indiferent de nivel, de la lideri pana la ultimul pe scara ierarhica, prezinta un avantaj considerabil, aducand nu doar implicare colectiva, dar si extragerea fiecarui participant din zona sa de confort, stimulandu-i capacitatea de a rezolva problemele.

4. Invatare prin tacere
Facilitatorii pot si ar trebui sa ofere si sa permita mai mult timp pentru reflectie, timp de meditatie si miscare cum ar fi yoga, care sa ofere o reconectare puternica cu lumea naturala si cu sine, deschizand noi canale de conectare si de invatare.

5. Invatare prin practica
Cei care invata participa la experientele curative care sunt acceptate si sprijinite de reflectie, capacitatea de analiza critica si de sinteza. Implicarea activa este atinsa prin intrebari adresate, prin investigare, experimentare, simtul curiozitatii, rezolvarea de probleme, asumarea responsabitatii, capacitatea creativa si crearea de sens.

6. Invatare prin aplicare
O serie de strategii adresate perioadei de dupa desfasurarea programelor pot fi create in asa fel incat sa faciliteze un proces continuu de invatare, reuniuni, dezbateri, inclusiv sesiuni de coaching profesional prin telefon sau fata in fata, mini-sesiuni sau follow-up. Toate aceste abordari pot fi foarte productive, dar si distractive, ajutand si sprijinind in timp real participantii in toate aspectele aplicative de invatare.

 

sursa: The National Conference Center
 

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul social-politic şi de business. Cu experienţă în organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne aplicate brandurilor individuale şi organizaţionale. Trainer politic. Iniţiator de proiecte sociale. Editor şi speaker.
Scroll to Top
// //