Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cu organizatia la analize


Uitandu-te la organizatii, ai impresia ca nimic din cele lumesti nu le poate atinge. Oamenii dinauntrul lor sunt protejati de birouri si device-uri, sisteme si proceduri. Mecanismele functioneaza, mai eficient sau perfectibil, dar nimeni nu sta pe loc. Azi, si maine, si peste o luna, activitatea este masurabila.

Privind de pe scaunul de angajat sau din hala de productie, realitatea este diferita. Mai mult sau mai putin, dar nuantele de perceptie isi spun cuvantul.

Oamenii stransi in jurul unui scop comun formeaza o echipa. Cu cat dimensiunea acesteia creste, cu atat organismul este mai solicitat. Acoperirea mai multor niveluri de comunicare, masurarea parametrilor de reusita si conexiunea cu lumea exterioara (clienti, parteneri, furnizori si alte rubedenii organizationale) este din ce in ce mai dificila.

Cum sa aduci totusi linistea si performanta in spatiul organizatiei tale, este un raspuns la care cateva raspunsuri sunt déjà validate prin experienta.

  1. Cunoasteti atuurile dar aloca suficient timp neajunsurilor. “Paza buna trece primejdia” iar anticiparea este una din masurile cu care iti vei surprinde concurenta.
  2. Identifica persoanele cheie din organizatie, indiferent de functia actuala. Liderii, recunoscuti sau informali, te ajuta sa misti masele critice (oamenii specializati) in folosul organizatiei.
  3. Comunica! Stiu, suna redundant. Comunica ce trebuie, cum trebuie, cui trebuie, astfel ca orice membru al echipei sa se simta implicat in strategia organizatiei.
  4. Masoara rezultate. Mereu. Satisfactia implinirii obiectivelor sau ajustarea planului de actiune pe parcurs, vor asigura energia organismului pana la nivelul fiecarui angajat.
  5. Sustine relatiile sanatoase, nu permite compromisuri care sa subrezeasca organizatia. Oamenii vor raspunde prin comportamentele lor la ceea ce mediul asigura. Sau se vor indeparta de el, daca acesta este semnificativ diferit de valorile si motivatiile lor.
  6. Aniverseaza trecerea timpului. Istoria unei organizatii este suma experientelor fiecarui angajat in parte.

 

Cum bunele obiceiuri trebuie respectate, de aceste aspecte ar fi de asteptat sa se ocupe, in primul rand, sefii. Sau cei care au dat viata organizatiei, care au crezut in vis, care au strans oameni in jurul lor si au fost sufletul echipei.  Cu trecerea timpului daca ei vor avea alte preocupari decat cele care duc la bunul mers al lucrurilor, atunci si asteptarile lor vor fi din ce in ce mai diferite de ale echipei. Asa cum in viata, copiii sunt oglinda parintilor, la fel si in mediul in care traim profesional. Modelul este urmat, iar intr-o exprimare pe cat de populara pe atat de adevarata, “pestele de la cap de impute”. Asa ca bucataresele pricepute stiu ce sa curete mai intai ca sa poate pregati un meniu de neuitat.

Cu siguranta mai sunt aspecte care-si merita locul in acest exercitiu, zic insa ca ar fi suficient ca periodic, sa le punem in aplicare macar pe cele enumerate mai sus. Sau sa incepem de undeva astfel incat organismul sa nu ajunga in suferinta acuta.

Autor

Mihaela Feodorof

Owner, Yourway Life & Career Counseling Drumul Mihaelei in lumea resurselor umane a inceput in 1993 la BRD - Groupe Societe Generale, unde timp de 16 ani a lucrat in departamentele de training, recrutare si gestiunea carierei. A coordonat echipa de recrutare, acoperind un volum de peste 6.500 de noi angajari. De asemenea, a asigurat gestiunea talentelor timp de cinci ani, implementand primul...

MEET. NETWORK. LEARN. INSPIRE

Scroll to Top
// //