Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Cum sa iti cresti marca de angajator in social media


(Nota: Boost: lansare, mărire, relansare; Employer Brand se referă la percepțiile pe care angajații și potențialii tăi angajați le au despre compania ta- de la modul in care acestia vad compania, la cum este ea privita pe piata si pana la raspunsul la cum ar fi sa lucreze pentru compania ta sau pachetul de beneficii functionale, economice si psihologice pe care le obtii prin angajarea intr-o companie si care se identifica cu acel angajator, conform Tim Ambler si Simon Barrow- 1996.)

Cum stiu angajatorii ce updaturi ar trebui sa faca in social media?
Cum pot ei stii ce crede audienta lor despre aceste updaturi?
Ce fac in social media cele mai bune branduri de angajare?

Pentru a primi raspunsuri, am vorbit cu canadianul favorit al tuturor din Sydney: David Brudenell, Chief Digital Officer la Universum. 
Acesta este rezumatul discutiei noastre.

 

Ce platforme sociale sunt cele mai performante din punctul de vedere al intereselor employer branding?

La Universum, folosim toate platformele atunci cand activam, dar as vrea sa le simplific in cazul in care tratam aceasta chestiune ca pe un individ, adica personificam brandul de angajator.
Asa ca, daca ar fi doar ca o oricare alta persoana care s-ar juca in social media, lucrurile ar arata in felul urmator: 
Din perspectiva mea, Facebook este cine suntem ca brand de angajator. LinkedIn este ceea ce facem, Twitter este ceea ce spunem si Instagram este ceea ce si cum vrem ca ceilalti sa creada ca aratam si cat de trendy suntem.
Weibo si alte asemenea platforme specifice nationale ar urma aceleasi arii. Dar eu cred ca, din perspectiva brandului de angajator, Facebook reprezinta inca piesa de rezistenta. 
O afirmatie si un status extraordinare au venit mai devreme in cursul acestui an de la Nielsen, care spune ca, odata cu achizitiile Facebook din ultimele 24 de luni, unul din trei minute petrecute pe telefonul mobil inseamna timp petrecut pe una din proprietatile Facebook! Deci acestea inseamna Facebook, Messenger, Instagram si Whatsapp, care au fost achizitionate anul trecut pentru 16 miliarde. 
Asadar, unul din 3 minute pe un telefon mobil fac ca aceste achizitii ale Facebook-ului sa semene cu o afacere pe cinste pe care domnul Zuckerberg a facut-o.

In ceea ce priveste LinkedIn din perspectiva brandului de angajator, aici, este vorba de a-ti arata afacerea. Cand ne uitam la lucrurile de la Universum, noi ne aplicam invatarea si activitatile la acest principiu pe care il numim ''palnia de talent''.
Si ceea ce credem cu adevarat  aici, la Universum, este ca LinkedIn este in foarte mare parte despre educatia primordiala sau initiala, tipul de educatie corporatista al companiei pentru care ma gandesc sa lucrez. Si cum talentul este parte din aceasta calatorie, calatoria cunoasterii, care trece apoi prin etapa achizitiei, vedem cum LinkedIn devine din ce in ce mai mult un loc in care sa mergi si sa aplici pentru un job.
Astfel, LinkedIn face pasi din ce in ce mai buni si mai consistenti in competitia lui cu  Indeed, Monster si alte asemenea super platforme de munca si recrutare existente. Si cred ca acest lucru se intampla pentru ca LinkeIn ofera posibilitati de redare de continut mult mai robuste decat o simpla postare de job pe o platforma specifica.

Cat despre Instagram, ei si-au deschis propriul motor de reclama in vara anului trecut. Ce e cu adevarat extrem de interesant la Instagram e principiul sau de existenta si functionare. Instagram este despre curatori, despre mai putin inseamna mai mult si despre a reda aspectele vizuale ale brandului de angajator.
Asa ca ne vedem cu clientii nostri si vedem prin intermediul unor masuratori ca avem rezultate cu adevarat extraordinare si uimitoare cu Instagram. 
Este vorba in acest caz chiar de a patrunde si a trece peste unele hang-up-uri pe care retele ca Facebook sau LinkedIn le au pentru ca Instagram e chiar interesant. Nu reprezinta difuzare de social media, asa cum am spus, ca Facebook sau LinkedIn, dar nu este nici gol de continut ca Snapchat si, as argumenta, ca unele servicii de mesagerie existente. Asa ca Instagram e ceva chiar interesant de urmarit.

Marci extraordinare depasesc marcile bune in social media. Ce inseamna asta?

Ca sa castigi in social media, este vorba despre continuitate si despre a fi acolo. 
Sa fii prezent in mod obisnuit si sa construiesti folosindu-te de continutul pe care l-ai lansat in ziua precedenta sau zilei dinaintea ei. Acum, ce se intampla... Daca facem un pas in spate si ne uitam la aceste platforme de social media, functia lor principala pentru utilizatori este aceea de a furniza continut relevant pentru noi. Pentru ca, daca ai intrat in feed-ul Facebook-ului de azi si daca 200 de postari reprezinta advertoriale, probabil nu vei ramane prea mult acolo. Ca atare, este in interesul Facebook-ului sa fie capabil sa iti ofere continut relevant.

Adevarata retea a Facebook-ului. 

Facebook e o retea in toata regula. Are graficele sociale proprii. Sunt oameni care iti seamana si Facebook iti foloseste datele ca si ale celorlalti, cu totul, un miliard de utilizatori zilnic, ca sa fie capabili sa regleze acest algoritm.
In al doilea rand, trebuie luat in calcul faptul ca exista acele branduri de angajator care sunt active pe platformele de social media (si am dat exemplul Facebook-ului mai devreme, dar este valabil si pentru toate platformele social media) care toate au algoritmi si toate incearca sa obtina continut relevant pentru utilizatorii lor. Acesta este si motivul pentru care acesti angajatori sunt toti activi si pentru care realizeaza ca social media nu este ceva pentru care poti pune un intern care sa posteze la intamplare lucruri, ca exista o cale mult mai complexa in spate ajung sa priveasca si latura economica a acestui aspect.

Ce branduri de angajatori au fost anul trecut in topul performerilor sociali?
Jucatorii obisnuiti sunt acolo. Dintre companiile care lucreaza cel mai bine dintre toate, care au fost cele mai consistente pe canale, ne uitam la L’Oreal si Unilever. Ele au fost in top. Unele dintre programele Unilever, programele lor pentru viitorii lideri, au fost fantastic realizate si executate pe canalele de social media si putem vedea asta si in rapoarte- niste rezultate de-a dreptul extraordinare in studiile de caz pe care ei au fost atat de prietenosi si buni sa ne permita sa le publicam.

Si, de asemenea, vedem si stilul social media nonconventional, netraditional de brand de angajator, cum este cel al lui ExxonMobil, care a intrat cu adevarat in social media intr-o maniera rapida si plina de sens, de valoare si care, pe o baza ponderata, obtin niste rezultate de-a dreptul fantastice. Ei sunt capabili sa obtina un schimb de engagement enorm si ceea ce este cu adevarat interesant referitor la ExxonMobil este rata de participare la postarile lor. Obtin sute din ceea ce pare a fi comentarii ale inginerilor, participare, intrebari.
Si apoi poate un call-out local ar fi PWC din Brazil. Brazilia, pe care o vedem ca una dintre pietele cele mai competitive atunci cand vine vorba de social media. Este un articol excelent, scris cred ca de Forbes, care spune ca internetul s-a nascut in Brazilia.

Care sunt cele mai importante recomandari bazate pe date pentru social recruiting din prezent?
    
Apreciati vechea zicala care spun eca ''oamenii diferiti sunt potriviti pentru lucruri diferite'' (horses for courses) si asigurati-va ca o cale precum cea a talentului interactioneaza cu o platforma precum LinkedIn. Pentru ca motivele pentru care cineva, din perspectiva brandului de angajator, merge pe aceasta platforma sunt complet diferite de motivele pentru care ar vrea sa mearga si sa participe cu marca lor de angajator pe Facebook.
Deci nu este vorba despre doar o bucata de continut pe care sa o postezi pe metoda cross. Ceea ce vedem este semnul unui inceput, al unui entry-level al brandului de angajator pe social media. De obicei, ei iau un post cu un continut venit din partea departamentului de marketing sau de relatii publice si care a fost aprobat de juridic si se posteaza pe toate canalele. Dar acesta ajunge sa se piarda in torentul de continut.
Ca sa citez Facebook, sunt brandurile in general si brandurile de angajator in special care vor sa obtina cat mai multe degete ridicate la postari. Sunt acele piese de continut pe care le ''biciuiesti'' cu degetul pe telefonul tau  mobil. Si sa nu uitam ca majoritatea continutului de social media este consumat de pe mobil, aproape 75%, ok?
Asadar, este vorba de a crea si de a obtine prin continutul postat cat mai multe degete mari ridicate. Ca atare, ceea ce cautam este o mare schimbare in procesul traditional, linear al ideaticii si dezvoltarii de continut. Vechea modalitate sau cale este lineara, nu-i asa? Cheama-ti agentia si spune-i sa scoata o idee absolut senzationala care sa coste o gramada de bani, adauga la asta niste cercetare pe utilizatori, cheltuie o alta gramada de bani pe design si lucruri de genul acesta si da-o pe piata. Apoi repeta procedura.

 

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist in comunicare si imagine politice. Experienta de aproape 10 ani in organizarea si coordonarea de evenimente publice si interne politice, sociale si educationale. Trainer politic si educational. Initiator de proiecte sociale. Editorialist si speaker.

MEET. NETWORK. LEARN. INSPIRE

Scroll to Top
// //