Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Este timpul pentru controlul de sanatate al strategiei de invatare corporativa


In prezent, doar 44% dintre companii declara ca detin o strategie de invatare corporativa eficienta (Bersin: High impact learning organization series, 2013) si din ce in ce mai multi lideri de invatare corporativa realizeaza ca transformarea L&D-ului este absolut necesara pentru a furniza rezultate in afaceri. Insa, paradoxal sau nu, nu stiu CE sa schimbe si DE UNDE sa inceapa (Jane Hart, 2016)!
In vremurile actuale, este mai important ca niciodata ca L&D-ul sa furnizeze rezultate si sa functioneze conform ritmului si directiei afacerilor. Si, pe masura ce acestea se schimba atat de rapid, este definitorie crearea unei strategii de invatare aliniata intocmai obiectivelor organizationale si care sa creasca performanta angajatilor in timp ce rezultatele afacerii cresc. Iar aceasta strategie reprezinta planul pentru evaluarea cerintelor cadrului de invatare a organizatiei si modul in care acesta poate conduce la performanta organizationala.

Ai nevoie de o strategie de invatare?
Invatarea corporativa a capatat o alta dinamica si o alta traiectorie, mutandu-se din sala de curs la locul de munca si de la furnizarea de programe la furnizarea de impact pentru afacere.
In acest fel, este facilitata invatarea continua de care este nevoie ca ea  sa permita transformarea culturala, alimentarea cu talente, cresterea inovatiei si care sa abiliteze forta de munca sa performeze atat in prezent, cat mai ales in viitor. 
Totodata, exista si se manifesta o uriasa cerere pentru ca invatarea corporativa sa fie mai eficienta si mai consistenta. Iar acestea toate reclama o abordare structurata care sa creeze, sa planifice si sa furnizeze invatarea. Cu alte cuvinte, avem nevoie si este nevoie de o strategie de invatare corporativa eficienta!
O astfel de strategie va poate permite o revizuire, referinte corecte si o planificare in avans in termeni esentiali cum sunt urmatorii: 
De ce? Ce? Cum este furnizarea de L&D?
Cine furnizeaza invatarea in organizatia mea?
Cum performez/ se performeaza raportat la referinte?

Componentele strategiei de invatare corporatista
Un control de ''sanatate'' al strategiei tale de invatare corporativa nu strica niciodata si, intotdeauna, este bine sa ai la indemana cateva instrumente sigure si concrete de evaluare in asa fel incat sa te asiguri ca detii si derulezi permanent o strategie in pas cu tot ceea ce organizatia ta are nevoie. Aceste instrumente reprezinta de fapt componente fundamentale ale strategiei de invatare si oricand o minima ''privire'' asupra lor te poate ajuta sa tii cursul pe care il doresti.
Astfel, aceste instrumente-componente sunt:

  • Misiunea si planul invatarii corporatiste- componenta care are legatura cu planurile si politica de invatare, cu strategia si misiunea organizatiei tale.
  • Guvernarea si finantele L&D- sectiunea care se concentreaza si priveste guvernarea invatarii si modelele de finantare pe care le derulezi.
  • Tehnologia invatarii- componenta care evalueaza stadiul si nivelul alinierii, integrarii si accesibilitatii tehnologiilor de invatare.
  • Oferta de invatare, proiectarea si furnizarea acesteia- componenta se concentreaza pe proiectarea si furnizarea strategiilor si administrarii portofoliului de L&D deja existent.
  • Managementul furnizarii si sourcing- sectiunea aplicata asupra strategiei de sourcing si a modului in care furnizorii de L&D sunt administrati. 
  • Procesele si masurarea L&D- componenta care se refera la procesele derulate si care transforma mizele de afaceri in indicatori cheie de performanta in L&D.

In final, in asteptarea Learning Network Festival, acoloo unde vom avea timp pe indelete sa dezbatem cele mai arzatoare aspecte ale L&D, te indemnam sa reflectezi la urmatoarele:

Cat de potrivita este strategia ta de invatare corporatista?
Poate L&D-ul tau sa tina pasul cu viteza si cerintele afacerii?
 

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist in comunicare si imagine politice. Experienta de aproape 10 ani in organizarea si coordonarea de evenimente publice si interne politice, sociale si educationale. Trainer politic si educational. Initiator de proiecte sociale. Editorialist si speaker.

MEET. NETWORK. LEARN. INSPIRE

Scroll to Top
// //