fbpx Liderii de azi - pentru salvarea civilizatiei | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Liderii de azi - pentru salvarea civilizatiei

Generatiile de azi trebuie sa dea replica la o provocare structurala si sistemica de o amploare excesiva. Traim timpuri in care civilizatia pare ca s-a instalat pe o traiectorie deloc linistitoare.

Structurile politice, sociale si economice cu care functionam au devenit desuete. Este resopnsabilitatea acestor generatii proaspete si, mai ales, a liderilor sai, sa gaseasca o solutie la problemele fundamentale, structurale, care privesc viata noastra a tuturor.

Factorul cel mai influent in sensul ducerii civilizatiei noastre mai departe este calitatea demersurilor facute si leadershipul care le insoteste cand vine vorba de organizatii. Influenta resimtita in mijlocul acestora are ecou la nivel macrosocial. Cu cat lucrurile merg mai bine in cadrul organizatiilor, cu atat acest fap se va rasfrange pozitiv si asupra restului sferei sociale.

Cei mai importanti lideri de astazi sunt cei cu pregatire de business. Sarcina pe care o au acestia de dus la indeplinire este aceea de a inova modurile de gandire si de a determina spargerea granitelor care impeidica scoaterea la lumina a talentului creator. Aceste lucruri se traduc, in termeni economici, in mai multa productivitate, competitivitate si o mai mare stare de bine.

Atunci cand oamenii se pot conecta cu ceea ce Pitagora numea Adevarul - adica expresia unui simt profund al sensului, al posibilitatilor, al responsabilitatilor personale - ei devin capabili sa faca cu adevarat o diferenta la nivel social si de mentalitate.

Pe de alta parte, atunci cand nu exista conexiunea cu un astfel de scop esential, realitatea a carei responsabilitate cade pe umerii liderului poate fi plina de cinism, conflicte, lipsa de incredere.

Astazi suntem in schimbare si nu toate schimbarile sunt neaparat bune. Este nevoie de un bun control al perspectivei din care este perceputa aceasta, al interpretarii ei si al gestionarii acesteia.

Schimbarile din piata se realizeaza pornind de la trei elemente: tehnologia, factorii reglatori si consumatorii. Nici unul dintre acestia nu se poate controla din interiorul organizatiilor. Dar cand toate acestea sunt la cote maxime efectul la nivel social este exponential.

Rentabilitatea proiectelor de afaceri cu care se ocupa organizatiile se afla intr-o relatie directa cu capacitatea de a oferi un serviciu diferentiat si pretios consumatorilor. Piata este dinamica si este nevoie de noi si noi strategii de diferentiere create si implementate in ritm alert. Astazi luptele din pata economica se dau cu arme complexe: este vorba de batalia intre diferite modele de business.

Un actor bun pe piata economica, un lider autentic, nu se opreste din drum odata cu scaderile dramatice din piata. El se reinventeaza dand nastere unor noi strategii.

Traducere si adaptare dupa Luis Huete

Companie
Categorie

Luis Huete este profesor in cadrul IESE Business School, consultant pentru sfera de top management, speaker, autor si executive... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.