fbpx Managementul strategic al furnizorilor | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Managementul strategic al furnizorilor

Deoarece reducerea costurilor a devenit una dintre cele mai mari provocări din business în ziua de astăzi, presiunea care se așază pe departamentul de achiziții este una uriașă. 
O să spuneți că, în afară de reducerea costurilor, top managementul pare să nu mai fie interesat de nimic altceva și… ghici ce? Așa acumulează buyer-ul o mulțime de frustrări și ajunge să aibă o performanță scăzută ori nu una dintre cele mai bune. Rezultatul se va reflecta asupra companiei.
Cel mai bine este să evităm aceste situații și să încercăm să elaborăm o strategie pentru managementul furnizorilor, o strategie  eficientă, care să pună în practică o activitate măsurabilă, cuantificabilă în avantajul companiei, strategie menită să mai atenueze din presiunea reducerii costurilor.
Ce am putea să mai facem pentru a fi eficienți în această zonă minată? 
Propunerea mea ar fi aceea de a face o prioritate din  gestionarea riscurilor în achiziții prin managementul strategic al furnizorilor. Ca lideri în Procurement sau simpli specialiști în Procurement, este important să ne  străduim să aliniem cât  mai bine achizițiile și prioritățile de business. În acest fel,  ne asigurăm  că oferim plus  valoare, concentrându-ne pe strategii cum ar fi: consolidarea cheltuielilor, reducerea costurilor totale ale ciclului de viață a produselor și creșterea competitivității companiei noastre în domeniul în care activează.
O strategie de gestionare eficientă  a furnizorilor în  achiziții poate fi creată într-un proces relativ simplu dacă urmați pașii de mai jos:

 

1. Analizați situația curentă a organizației

Analizați structura actuală pentru a afla unde se aliniază și unde nu se aliniează cu obiectivele companiei, cu bugetul și cu termenele de producție sau cu indicatorii de vânzare. Apoi, identificați nevoile  pe care le aveți  referitor la performanțele furnizorilor înainte de a dezvolta strategia de gestionare a lor. Ca să faceți acest lucru cât mai aproape de realitate, aveți nevoie în esență doar de a înțelege eficiența operațională actuală a organizației și să o comparați cu nivelul de performanță prezentă a furnizorilor.

 

2. Stabiliți care sunt zonele care au nevoie de îmbunătățire

După  evaluare, oricât de greu vi s-ar părea, vă sugerez să cereți furnizorilor părerea lor realistă despre punctele lor forte și  punctele lor slabe. Veți suprapune această opinie peste propria voastră evaluare a lor în parteneriatul cu voi. În acest fel, puteți face o strategie de îmbunătățire a performanțelor furnizorilor și veți evita o parte din riscurile ce pot veni din această zonă.

 

Te așteptăm și la Procurement Conference - The Future of Procurement, eveniment de gândire strategică și inovare în procurement, destinat profesioniștilor interesați de networking și împărtășirea de bune practici.

 

3. Dezvoltați un plan de acțiune

Ați analizat situația curentă, ați stabilit zonele care trebuie îmbunătățite și acum puteți avea inițiative strategice care să vă îndrepte către atingerea obiectivelor.  Nu uitați să stabiliți indicatori care să măsoare transparent și eficient progresul planificat. Căutați, identificați resursele necesare punerii în practică. Și, absolut vital, luați în considerare riscurile care ar putea să vă schimbe planul. 
Strategia de achiziții  și obiectivele diferă foarte mult între industrii și companii și acest lucru se reflectă în relația cu furnizorii și în așteptările pe care le avem de la relația cu aceștia. Nu cădeți în capcana strategiei aplicate în altă companie în care ați lucrat.  De multe ori, nu vor coincide cu viziunea voastră și, mai ales, cu cea a top managementului.
Rolul specialistului  este acela de a atinge performanțele solicitate și, mai ales, de a le atinge așa precum o stabilește politica top managementului. Pentru acest lucru, este definitoriu să vă asigurați că înțelegeți foarte bine industria în care activați și, mai ales, că reușiți să comunicați excelent cu top managementul. 

 

4. Implementați strategia

O strategie de achiziții  nu poate fi considerată eficientă decât dacă aduce schimbări ce îmbunătățesc performanța generală a organizației. Executarea unei noi strategii de gestionare a furnizorilor  presupune de obicei un echilibru între construirea unui plan și punerea lui în practică. Elaborarea unui plan strategic care să articuleze în mod clar diversele inițiative, responsabilități, datele scadente și rezultatele așteptate de la furnizori va contribui la asigurarea succesului.
Mai aveți practic nevoie de un plan detaliat de operațiuni care indică în mod clar inițiativele, responsabilități atribuite, date de finalizare și rezultate așteptate.
Urmărirea și comunicarea progresivă a progresului sau, evident, a regresului către furnizori  reprezintă varianta ideală  pentru integrarea în strategie.
Un bun management strategic al furnizorilor  vă ajută organizația să-și asigure succesul bazat pe o fină calibrare,  permițând în același timp buyerilor să realizeze mai bine reducerile de costuri și  să se concentreze pe găsirea altor surse de reducere a costurilor pentru îndeplinirea obiectivelor.


Ar mai fi multe de spus, dar, pentru aceasta, vă aștept la cursul de “Achiziții în mediul privat” să descoperim împreună și alte surse de reducere de costuri precum și alte aspecte interesante din procurement!

Categorie
Simona Stănescu
Consultant, Procurement Data

Simona Stănescu, Senior Trainer & Consultant

Simona are peste 20 de ani de experiență  ... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.