fbpx Oameni dificili | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Oameni dificili

În fiecare companie există oameni dificili. Sunt cei care se plâng tot timpul, care orice s-ar întâmpla știu mai mult și mai bine decât oricine, care au spus dinainte că o să meargă prost pentru că niciodată nu spun altceva. Ei, oamenii dificili, nu sunt niciodată de vină dar poartă mereu meritele rezultatelor excepționale.

Fac atât de puțin și vorbesc atât de mult cât este omenește posibil. Se străduiesc să-și trâmbițeze inadaptabilitatea pe post de perfecțiune neînțeleasă. Se consideră permanent subapreciați, nedreptățiți, invidiați și respinși de comunitate deși dețin adevărul absolut în orice moment.

Astfel de personaje sunt extrem de toxice pentru construirea unei echipe eficace sau a unei culturi care să încurajeze performanța, comunicarea deschisă sau responsabilitatea. Din nefericire chiar dacă îți raportează direct nu poți să-i dai afară sau să-i elimini din drum imediat așa cum ar fi necesar și trebuie să găsești căi de a reduce efectul negativ pe care ei îl au asupra rezultatelor și a celorlalți. Să vedem câteva metode utile managerului pentru a avea mai puțini nervi și discuții în contradictoriu cu angajații dificili:

Controlează-ți așteptările și ideile preconcepute. Asta înseamnă să nu te gândești în avans că te vei confrunta, din nou, cu comportamentele neproductive, plângerile interminabile sau bârfele acide despre colegi. Anticiparea acestor provocări nu face altceva decât să te țină sub stres și să le favorizeze apariția. Lipsa anticipării nu face problemele să dispară ci doar te ajută să le abordezi cu mai mult calm și să fii mai puțin afectat de frecvența lor.

Gândește pozitiv adică ia în calcul preponderent progresele, oricât de mici pe care le face omul nociv, în loc să te preocupi strict de cât de greu avansează și de câte ori este necesar să-i apui același lucru ca să nu-l aplice niciodată. Construind pe zonele de comportament și atitudine unde există disponibilitate de schimbare vei face progrese care vor îmbunătăți situația și vor motiva părțile să continue să lucreze ”productiv”  împreună.

Redefinește ce te va face să reacționezi și încearcă să fii cât mai flexibil fără să permiți în felul acesta comportamente agresive sau distructive. Asta presupune că nu vei pune toate tunurile pe cel mai mic semn de insensibilitate, negativism sau agresiune ci vei încerca să-i dai omului un pic de spațiu în care să realizeze singur că a sărit calul și eventual să revină la o abordare mai umană.

Nu limita coaching-ul legat de comportamentele indezirabile la persoana nocivă. Și ceilalți membri ai echipei au nevoie de ajutorul tău ca să depășească stresul creat de interacțiunea cu negativistul și plângăciosul clasei. Mai mult, dacă ei nu văd și nu sunt convinși că faci lucruri ca să îmbunătățești situația, vor considera că tolerezi și respectiv încurajezi comportamentele discutabile. Ca urmare le vor prelua ori de câte ori vor considera că-i avantajează să facă asta și-și vor inventa cu ușurință scuze convenabile și greu de demontat.

Nu este simplu să gestionezi subalternii dificili, nici măcar în vremuri normale darmite acum când există presiuni mărite dinspre toate direcțiile. Vestea mai puțin bună este că nu-ți poți permite, ca lider, să ignori aceste comportamente și atitudini pentru că sunt contagioase și îți vor distruge cultura companiei și implicit productivitatea și profitul ei.

Articol preluat de pe HTDI

Categorie

Călin Cavaleru este un consultant care livrează soluții practice, simple și durabile organizațiilor cu care lucrează prin... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.