fbpx Posibil decalog pentru orice profesionist | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Posibil decalog pentru orice profesionist

Dacă s-ar scrie cândva un decalog al Profesionistului, în orice domeniu, cam așa mi-ar plăcea să sune: 
1. Înainte de orice, să ai o misiune. Să știi "de ce-ul" înainte de a stabili orice "ce" sau "cum". 
2. Banii sunt o consecință, nu un scop în sine.
3. Vinde-i clientului tău ce are el nevoie, nu ce ți-ar aduce ție mai mult profit rapid.
4. Spune-i clientului tău ce i-ar folosi să audă, nu ce i-ar plăcea sau i-ar fi comod să audă. 
5. Ai curajul să fii autentic, chiar atunci când nu e "politically correct" și ai putea pierde business. Așa o să fii sigur că cei care te cumpără chiar au cumpărat substanță, nu formă fără fond. 
6. Clientului îi pasă mai mult de câtă valoare poți să îi aduci decât de ce imagine "profi" poți să proiectezi. 
7. Recomandă cu încredere alți colegi pentru servicii pe care fie nu poți, fie nu-ți face plăcere să le livrezi tu. Renunți la un profit imediat pentru un câștig nemăsurat: încrederea pe termen lung a clientului tău. 
8. E ok să spui că mai sunt și alții buni în piață și să-ți îndemni clientul să prospecteze atent și să aleagă varianta cea mai bună pentru el. Beneficiul e același de la punctul 7. 
9. Nu-ți vorbi de rău competiția și, în general, vorbeste mai puțin despre ce nu pot oferi alții și mai mult despre ce poți oferi tu. 
10. Și mai departe de punctul 9, nu mai gândi că ești în competiție cu cineva. Muncește ca să fii excepțional în ceea ce faci și lasă-le clienților tăi libertatea să descopere singuri asta.

Acest articol a fost initial o postare pe Facebook.

Categorie

Sunt o perpetuă elevă a minții. De când mă știu m-am întrebat de ce gândesc și se comportă oamenii așa cum o fac. Cred că există, în fiecare... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.