fbpx Top 10 motive să înveţi tehnica prezentărilor cu public | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Top 10 motive să înveţi tehnica prezentărilor cu public

Când vorbești în public este necesar să dispui de un anumit nivel de energie dacă vrei într-adevăr să influențezi grupuri de oameni. Acest nivel de energie vine din atenția pe care o acorzi corpului tău. O bună performanță ca prezentator este un excelent motivator să îți menții corpul sănătos și plin de energie ! Pentru participanții la prezentările tale, beneficiul este imediat ! Pentru tine, beneficiul este extraordinar și îți afectează pozitiv întreaga viață. Iar acesta nu este singurul beneficiu. Uite care sunt cele mai importante motive pentru care ar trebui sa iti dezvolti abilitatile de vorbire in public:

1. Îţi dezvolţi stima de sine

Faptul că ești capabil să faci prezentări nu e puțin lucru, iar tu știi asta !  Din fericire, de fiecare dată când faci aceeași prezentare vor exista îmbunătățiri evidente care contribuie la încrederea ta că poți evolua din ce în ce mai mult.

2. Descoperi lucruri noi

Dorința de a dărui oamenilor cărora le faci o prezentare, te va face să cauți noi modalități să realizezi acest lucru. Cu ocazia asta treci prin filtrul gândirii tale o cantitate mare de informaţii care bineînțeles... îți vor fi utile și în alte contexte

3. Îţi dezvolţi creativitatea

Asta se întâmplă natural. De fiecare dată când repeți o prezentare, ești din ce în ce mai relaxat (pentru că stăpânești conținutul). Asta îți dă ocazia să adaugi/scoți în mod creativ mici porțiuni de prezentare ca să mărești impactul. Procesul în sine este foarte natural și îți antrenează mintea pentru creativitate în orice arie a vieții.

4. Îţi dublezi veniturile

Deși poate părea controversată, îți garantez că această estimare este pesimistă. Când înveți să vorbești bine în public, pe domeniul tău de activitate, îți crește notorietatea și implicit... cota de piață. Uită-te la medici, avocați sau manageri de top. Cei care au notorietate mare sunt remunerați de regulă cu sume mult mai mari decât cei care se mențin într-un relativ anonimat. Cel mai simplu mod să ieși din anonimat este să vorbești bine în public.

5. Primeşti apreciere

Când vorbești bine, invariabil vor veni către tine oameni care să își exprime recunoștința pentru că i-ai informat și i-ai motivat să treacă la acțiune. Uneori, această apreciere vine pe loc, alteori mai târziu (printr-o scrisoare sau un comentariu la o întâlnire ulterioară). În orice caz, aprecierea e un combustibil motivațional de care toţi oamenii au nevoie, iar cei care fac prezentări bune o primesc în doze mari.

6. Devii un brand

În timp, vorbitul în public poate fi cel mai bun vehicul pentru construirea unui brand personal puternic și autentic. Nici Jack Welch, nici Steve Jobs, nici Albert Einstein nu ar fi putut ajuta atât de mult la propagarea mesajului lor dacă nu ar fi vorbit în public. Dincolo de aceste exemple răsunătoare, merită să ne amintim că fiecare om poate fi un brand regional. Brandul personal nu este altceva decât felul în care oamenii care te cunosc se gândesc la tine... adică măsura în care te pun în capul listei lor de persoane sau la coada ei.

7. Networking

Interesant la cei care fac prezentări e faptul că atrag persoanele care îi interesează, în loc să le caute. E suficient să faci o prezentare bună și să precizezi că ești în căutarea unui anume tip de partener pentru un proiect, iar efortul de căutare se va reduce substanțial. Persoanele potrivite vor veni către tine. E mult mai ușor să faci networking din postura de vorbitor decât din cea de anonim...

8. Selectezi partenerii/clienţii potriviţi

La fel ca în cazul networking-ului, selectarea partenerilor potriviți se realizează și pentru că oamenii care te privesc vorbind au ocazia să te cunoască și să decidă la rândul lor dacă sunt parteneri potriviți pentru tine. Altfel spus, e un proces de selecție în ambele sensuri (atât de la tine către ei cât și de la ei către tine...)

9. Creşti

Sunt puține activitățile care te scot atât de des din zona de confort ca prezentările cu public. Motivul e simplu – publicul e diferit și în consecință... provocările pot fi diferite... și infinite... Asta este însă o veste bună, pentru că previne plictiseala și delăsarea. Neștiind exact ce se poate întâmpla, sunt șanse mai mari să te pregătești (măcar un pic) înainte de fiecare prezentare, decât dacă ai putea să anticipezi absolut tot ce urmează.

10. Contribui

Speakerii cu adevărat buni sunt buni pentru că îi pun pe participanți pe un piedestal, nu pe ei înșiși. Acest fenomen este natural după o perioadă de evoluție a vorbitorului pentru că a contribui este o nevoie profund umană, aflată pe o treaptă superioară a piramidei nevoilor (după modelul lui Abraham Maslow). Pentru a ajunge însă la satisfacerea acestei nevoi, vorbitorul învață să își ''rezolve'' alte nevoi mai evidente – siguranță, control, încredere etc.

Al 11-lea motiv:

Te menţii tânăr

Am păstrat pentru final acest motiv pentru că el este mai puțin evident, dar merită să fie pus în lumină în mod special !

Categorie

Andy Szekely inovează de 20 de ani în piața de training și coaching din România ca antreprenor, autor și speaker. Metoda Andy Szekely,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.