Vremea transformarii functiei strategice a invatarii


sau despre Abordarea centrata pe client in invatare

La momentul actual, furnizorii de L&D traverseaza schimbari fara precedent in crearea si furnizarea solutiilor de imbunatatire a invatarii si performantei. Organizatiile au nevoie de parteneri activi si disponbili in permanenta, care sa ofere solutii rapid. Conditiile sunt intr-o schimbare continua si rapida pentru toti cei implicati. Toata lumea vrea ca lucrurile sa fie facute bine si repede si, in acelasi timp, provocarile in ceea ce priveste indeplinirea cererilor de invatare devin din ce in ce mai complexe pe masura ce cresc exponential. Mai ales atunci cand se doreste ca produsul de invatare sa fie furnizat organizatiilor in formate si spatii diferite si deseori antagonice. In timp ce unele nu pot avea procesele de invatare trunchiate de la un anumit punct incolo, altele cer procese de invatare minimaliste. 

Asadar, cum arata o solutie eficienta si rapida care sa le impace pe toate, in asa fel incat specialistii L&D sa acopere toate aceste nevoi si cerinte pentru o gama cat mai larga de organizatii individuale? Si cum pot ei sa schimbe modul de gandire de la unul axat pe produs la unul axat pe client?

Intr-adevar, o foarte mare provocare cu care sectorul L&D se confrunta intr-un prezent din ce in ce mai solicitant si mai alert, cand ''change the game'' a devenit nu doar realitate, ci si necesitate. Nu intamplator, aceasta sintagma este si tema Learning Network Festival din acest an.

Iata 3 cai prin care se poate trece de la modul de gandire axat pe produs si solutie la cel axat pe client, care sa reflecte modul in care specialistii L&D isi ofera serviciile si in care se raporteaza la o industrie a invatarii si performantei cu mult mai larga si net imbunatatita.

 

1. Intelegerea culturii

Pe masura ce din ce in ce mai multe organizatii trec la solutii personalizate pentru initiativele lor de invatare si dezvoltare, specialistii in L&D vor trebui sa petreaca mai mult timp intelegand cultura pentru care se dezvolta. Intelegerea culturii atat a organizatiei per ansamblu, cat si a microculturii afacerii cu care acestia au de-a face este un factor critic pentru a produce un avantaj ce va fi folosit in produsul final de invatare si dezvoltare. Poti avea parteneri care sa continue sa ceara solutii de training traditionale, in timp ce altii, din ce in ce mai multi, sa ceara solutii inovative si rapide. In acelasi timp, cele mai bune materiale in domeniu oricat de bine ar fi ele gandite si create nu vor reusi sa imbunatateasca performanta daca metoda de livrare nu va fi potrivita culturii muncii din organizatie.

 

2. Colectarea de date si cerera continua de feedback

Datele asigura orice specialist in L&D ca detine informatia de care are nevoie pentru a lua decizii potrivite. Este necesar sa stabilesti anumite puncte de evaluare continua si sa ceri feedback atat pentru solutiile pe care le dezvolti, cat si pentru procesele in care te angajezi cu clientii tai. Nu toate abordarile sunt potrivite pentru toata lumea, de aceea, informatia trebuie folosita pentru a crea procese mai bune care sa fie compatibile cu nevoile clientilor. Feedback-ul ar trebui solicitat in mod natural de-a lungul derularii intregului proces, in asa fel incat sa fie autentic si sa serveasca cu adevarat. Iar in aceasta privinta, recomandarea este ca specialistii in L&D sa nu se concentreze numai pe a afla daca clientul este multumit de ce li s-a furnizat in final, ci daca acesta este confortabil cu derularea intregului proces cu toti pasii si toate momentele pe care acesta le prespune.

 

3. Ajustare permanenta

Atunci cand furnizezi programe de invatare si dezvoltare nu este vorba doar de CE furnizezi, ci si de CUM interactionezi diferit cu clientii tai. Iar ca acestea sa se faca, este nevoie sa treci de aparenta unei experiente singulare sau izolate, studiind si adaptandu-te la particularitatile respectivei organizatii- structura, mod de functionare, cultura, procesul decizional, etc. Acest lucru implica indepartarea oricaror programe rigide si adaptarea lor continua in asa fel incat oferta sa cuprinda solutii reale, nu incercari sau presupuneri.

 

Intr-adevar! Totul se schimba si se schimba rapid. Cerintele cresc si sunt atat de diverse. In tot acest iures in care invatarea joaca un rol primordial, un lucru este clar. Era programelor standard s-a incheiat, iar prezentul si viitorul apartin celor care au inteles ca, fara o aliniere la organizatiile carora se adreseaza, munca lor va ramane fara rezultat si, in final, fara obiect.

 

sursa:  gpstrategies.com

 

 

Autor

Simona Stan

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul social-politic şi de business. Cu experienţă în organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne aplicate brandurilor individuale şi organizaţionale. Trainer politic. Iniţiator de proiecte sociale. Editor şi speaker.
Scroll to Top
// //