[email protected] 0770 414 202

7 motive ca sa scrii mai bine


La ce te ajută un atelier de scriere eficientă în business m-am întrebat când am fost invitat să particip la acest curs de o zi. Răspunsul este că mi-am definit clar publicul-țintă, mi-am lămurit preocupările legate de stilul și tonul pe care vreau să le folosesc și am învățat câteva scurtături importante pentru a-mi spune povestea complet și fără zorzoane inutile.

În lumea nebună după viteză în care trăim, un atelier de scriere le-ar putea părea unora un moft. Ceva de ca și cum un astronaut și-ar pune, ca ultim accesoriu vestimentar, o pană de struț la vizieră, înainte să plece în Cosmos. Ei bine, nu e un moft, ci un „must” – ca să comit și eu un mic delict de limbă, în tendințe astăzi. Am întrebat-o pe Rodica de ce ar participa omul la acest curs și iată cele, cel puțin, 7 motive pentru a face asta:

În primul rând, eu îndrăznesc să cred despre scris că este expresia a ceea ce gândim și facem. Adică a ceea ce suntem. Altfel spus, scriem ceea ce suntem și invers. Câtă vreme avem gânduri, idei și facem lucruri, consider că ele trebuie cumva consemnate. Merită să scriem despre noi și viața noastră, profesională și nu numai.

Apoi, scrisul trebuie văzut ca o construcție. Se pleacă de la temelie și se suprapun cărămizile, până sus, la acoperiș. Așa cum nu poți ajunge la el fără să zidești nivelurile anterioare și baza, nici de „pus pe hârtie” nu te poți apuca înainte de reflecta, mai mult sau mai puțin, asupra a ceea ce ai de povestit sau prezentat. Ceea ce înseamnă că scrisul are rol de organizator al ideilor, în secvența lor logică. Înainte să scrii, traversezi o etapă de clarificare. Iar acest gen de exercițiu este util oricărui profesionist, manager sau antreprenor în viața sa activă.

Pe de altă parte, nu trebuie uitat că trăim în secolul al XXI-lea, secolul informației și al comunicării. Inutil să spun, așadar, că a face lucruri formidabile, a avea rezultate și performanțe deosebite fără a ști cum să le prezinți, cum să le anunți celor din jur este ineficient. Un proiect cu potențial pe piață, o idee sau o soluție genială se pot pierde dacă nu sunt bine „puse în pagină”. De ce, atunci, n-am lucra puțin la această abilitate, astfel încât cercul de la idee la faptă să se închidă frumos?!

Înainte să mă opresc din înșiruirea de argumente, mai menționez doar rolul diferențiator al scrisului. Grăbiți să ajungă la destinație, oricare ar fi ea – bani, statut, recunoaștere -, cei mai mulți tratează cu superficialitate valoarea unei exprimări coerente, simple, plastice. Le pare neimportant să scrie curat, corect, frumos. Or, nu este așa. Întotdeauna vom ieși din mulțime, ne vom evidenția, dacă vom scrie cu grijă și cu gândul la cititor. Un mesaj exprimat limpede va fi nu doar traversat pe diagonală, ci înțeles și reținut. Își va atinge scopul, adică va fi eficient.

Autor

Călin Cavaleru

Călin Cavaleru

Călin Cavaleru este un consultant care livrează soluții practice, simple și durabile organizațiilor cu care lucrează prin intervenții de definirea și implementarea strategiei, optimizarea proceselor și integrare culturală. Din 2003, an în care a devenit consultant, Călin a lucrat cu clienți din media, industrie grea, banking, asigurări, auto, retail, HORECA, oil&gas, IT&C, FMCG și...
http://htdi.ro/blog/
Scroll to Top
// //