Mergi la conţinutul principal

10 lucruri pe care să nu le spui NICIODATĂ la birou

Locul de muncă este cel în care ne petrecem cea mai mare parte a timpului. Iar a petrece atât de mult timp, ne face unoeri să omitem...eticheta, ănsă, ca și în restul cazurilor din viață, rămâne valabilă recomandarea de a gândi înainte de a vorbi. 
A avea prieteni și confidenși la locul de muncă poate fi ceva bun, deși e o lamă cu două tăișuri și este cazul să ne reamintim mereu că ne păstrăm conduita profesională. Așa că nu lăsa niște lucruri aparent insignifiante să îți creeze probleme și să îți lezeze reputația sau să îți strice relațiile. Iată care sunt 10 dintre cele mai importante fraze cu care ne ia gura pe dinainte și cum le putem converti cu delicatețe si diplomație:

 

1. Dar am făcut mereu la fel!

Spune asta în loc: "Care sunt avantajele încercării acestei noi metode?" Dacă noul mod este mai bun, ar trebui să îți poată spune de ce. Dacă nu, aceasta este șansa ta de a spune de ce crezi în metoda actuală. "Pentru că așa am făcut întotdeauna" nu este un motiv.

 

2. Nu îți răpesc decît o secundă- două

Spune asta în loc: "Te rog să îmi spui când ai câteva minute libere să discutăm. Vreau să își arăt ceva."
Acest comportament mai profesionist la locul de muncă permite celeilalte persoane să spună dacă este sau nu momentul cel mai potrivit pentru a-ți acorda câteva minute.

 

3. Asta nu e treaba mea

Spune asta în loc: "Sigur. Nu sunt sigur că am mai făcut asta, dar voi avea grijă de asta pentru tine." 
Îmbrățișează ocazia de a ieși din zona ta de confort și de a-ți extinde cariera.

 

4. Nu e corect!

Spune asta în loc: "Am putea să ne alocăm puțin timp să discutăm despre performanța mea?" 
O ședință de întâlnire privind performanța va ajuta, de obicei, să se clarifice situația, să se elimine tensiunea și să te ajute să lucrezi împreună înainte cu ceilalți.

 

5. Voi încerca...
Spune asta în loc: "S-ar putea să fiu nevoit să obțin un ajutor pentru a respecta termenul limită, dar voi rezolva. 
Este cinstit, dar, în același timp, mai spui și că veți reuși."

6. Nu-mi suport șeful!

Spune asta în loc: "Se pare că te descurci bine cu șeful tău. Care este secretul tău?"
Folosește-ți ocazia să lucrezi la abilitățile de relaționare la locul de muncă și la eticheta de birou.

 

7. Arăți obosi/ă azi. S-a întâmplat ceva?

Spune asta în loc: "Mă îndrept spre camera de odihnă pentru o băutură răcoritoare. Dorești să vii și tu?"
Poate că colegul tău este doar foarte concentrat pe ce face sau stresat și i-ar putea folosi o pauză scurtă sau o cafea.

 

8. Ce gătit/ă ești azi! Ai vreun interviu pe undeva?

Spune asta în loc: "Arăți foarte bine astăzi!"
Asta doar dacă te simți confortabil în mediul tău de birou să faci asta. Complimentarea unui colaborator pe aspect poate fi interpretată greșit oricând. Probabil, cea mai bună etichetă de birou este de a-ți lăsa observația nerostită.

 

9. Cât ești de bătrân/ă?

Spune asta în loc: "Sunt foarte impresionat de cunoștințele / experiența ta." Pentru a menține un comportament profesional la locul de muncă, renunță să mai pui întrebîri legate de vârstă.

 

10. Eși însărcinată?

Spune asta în loc: "Deci, ce zici de vremea de azi?" Orice! Spune orice altceva decât să întrebi dacă e însărcinată. Punct.

sursa: topresume.com
 

LEARNING NETWORK
Categorie

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.