Mergi la conţinutul principal

24/7 Work-Life Balance

Ne intrebam de multe ori cum facem nu numai sa supravietuim ritmului de viata impus de tot ce se intampla in jurul nostru, dar mai ales cum sa ne regasim echilibrul. Sa facem asta 24/7 este o provocare nu-i asa?

Am citit multe articole despre Work-Life Balance, am discutat cu psihologi, coach, sociologi, oameni care ar putea sa vina cu niste bucati de puzzle si sa ne ajute sa ajungem la cauza, sa intelegem mai bine prin ce trecem, dar mai ales ce ne poate ajuta sa revenim la suprafata. Ca atunci cand te scufunzi  si drumul pana la suprafata de multe ori este o placere, de multe ori o eternitate, iar cand ajungem la suprafata parca totul este mai clar, mai luminos si suntem bine cu noi.Cum spuneam si in alte articole despre Work-Life Balance, acest echilibru intre viata profesionala si cea personala este atat de personal, atat de al nostru incat noi suntem singurii care stim cand este acolo, in viata noastra.De asta as sublinia ca focusul nu ar trebui sa fie atat pe echilibru si obtinerea lui cat mai ales pe a identifica cai si metode pentru:

  1. A fi mai creativi si energizati pentru tot ceea ce se intampla in viata noastra.
  2. A trece de la rigiditate si sabloane la ceea ce este pentru noi, sa ne personalizam acest echilibru si starea de bine, pentru ca Work-Life  este un concept personal. Stim ca oamenii pozitivi si energici sunt mai creativi, de aceea este nevoie sa fim flexibili in tot ceea ce facem acasa si la job, astfel incat sa ne simtim bine cu noi. Propun sa ne descoperim cu fiecare an care trece, cu fiecare stadiu de dezvoltare si vom vedea ca si acest “echilibru” este altul in functie de evolutia noastra. Daca ma gandesc cum eram la 20 de ani si ce ma facea fericita atunci si ma uit la ce-mi doresc acum, lucrurile s-au schimbat, iar asta nu este rau deloc, pentru ca si eu am evoluat si s-au schimbat si prioritatile mele, dorintele mele etc.
  3. A ne concentra pe echilibrul interior si mai putin pe cel exterior. Stresul la care suntem supusi are mai mult de a face cu maniera in care manageriem lucrurile si situatiile si mai putin cu ideea ca un job este mai stresant fata de altul. Eu am lucrat destul de mult la acest aspect si cred cu tarie ca mindsetul nostru este cel mai important si maniera in care ne raportam la tot ce este in jurul nostru ne ajuta sa gasim raspunsurile.
  4. A trece de la a munci din greu la a munci din pasiune. Recomand cu caldura ca fiecare sa faca ceea ce ii place, ceea ce il reprezinta si cu ce rezoneaza. Pasiunea este unul dintre elementele de baza care duc catre performanta. Asa ca cine isi doreste sa faca parte dintre oamenii care fac si vor face diferenta, si care nu se multumesc cu un job, care le asigura un trai decent, pasiunea este calea care ne poate duce acolo.
  5. A trece de la managementul timpului la managementului atentiei – focusului. Discutam in articolul anterior despre managementul timpului, ca fiind un element, care ne ajuta in mentinerea unui echilibru. Acum mergem mai departe si trecem la the next level si vorbim despre managementul atentiei. Cu alte cuvinte sa fim acolo unde trebuie si cand trebuie. Spuneam ca personal cred ca multitaskingul este un mit, desi a fost in mare voga mai ales in corporatii. Creierul nostru de fapt trece de la un task la altul foarte repede, ceea ce produce stres si reduce productivitatea. Albert Enstein spunea ca “Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.” :) sunt de acord cu el.
  6. A trece de la a munci pana la epuizare la a ne odihni suficient, a ne distra si a ne simti bine, astfel incat productivitatea noastra sa creasca, sa putem functiona la parametrii normali si sa reusim sa facem performanta.
  7. A trece de la “echilibru” ca stare pe care ne dorim sa o obtinem, la “echilibru” ca un obicei. Este nevoie sa intelegem ca Work-Life Balance nu este o destinatie, povestea aceasta este mai mult despre intreaga mea calatorie in viata mea.

Ai descoperit ce functioneaza pentru tine? Ce te face fericit si ce te motiveaza cu adevarat? 

Dana Tudor, General Manager Creative & Bright

Are o experiență de peste 7 ani în team management, telesales, customer... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.