Mergi la conţinutul principal

5 cărți pentru îmbunătățirea comunicării cu ceilalți

Indiferent de profesia pe care o avem, de vârstă, sex sau orice alte criterii prin care suntem caracterizați și încadrați în diverse categorii, comunicarea a fost, este și va rămâne una dintre abilitățile cheie de relaționare. Cu noi înșine și cu ceilalți. 

Iar, atunci când vine vorba tocmai de această abilitate și de necesitatea de a o îmbunătăți și dezvolta, fără supărare, cred că nu există prea mult. De ce ar fi prea mult să ne dorim să îmbunătățim constant ceva ce ne ajută în toate aspectele vieții noastre și se dovedește a face diferența?

Din acest motiv, pentru că e luni, iar aici, la Learning Network, săptămâna începe cu o recomandare de lectură, uite 5 cărți care, potrivit idealist.org, oferă date concrete cu privire la cele mai bune practici și modalități de a ne îmbunătăți abilitățile de comunicare.

 

1. Verbal Judo: The Gentle Art of Persuasion, autor George J. Thompson

Este ghidul clasic al artei minții și vorbitului care te poate ajuta să elimini confruntările și să generezi cooperare, fie că vorbești cu șeful, cu colegii, cu soțul/ soția sau chiar și cu un adolescent.

Citat de referinta: “Motivează-i pe ceilalți crescându-le așteptările față de ei înșiși.”

O poți găsi aici (în lb. engleză): Book-Express.ro.

 

2. Just Listen: The Secret to Getting Through to Absolutely Anyone, autor Mark Goulston, M.D.

Barierele între oameni devin bariere pentru succes și fericire, de aceea, a trece peste ele nu reprezintă doar o artă de mare măiestrie, ci și o abilitate crucială. Cu ajutorul acestei cărți, poți învăța să asculți în mod efectiv, să transformi o persoană furioasă sau agresivă într-una mai calmă și să folosești empatia pentru a surmonta decalajele de comunicare.

Citat de referință: "Înțelegerea foamei unei persoane și răspunsul la această reprezintă unul dintre cele mai puternice instrumente pe care îl vei putea descoperi vreodată pentru a te înțelege cu oricine pe care îl întâlnești în viața profesională sau personală."

Poți găsi cartea aici (în lb. engleză): Cărturești.ro

 

3. Crucial Conversations: Tools for Talking When Stakes Are High, autori Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler

Citat de referință: "Oamenii care sunt pricepuți la dialog fac tot ce pot ca acesta să fie sigur pentru toată lumea să contribuie la dialogul comun...ei fac tot posibilul să se asigure că toate ideile își găsesc cale liberă."

Această carte oferă cititorului instrumentele necesare pentru a se pregăti pentru acele situații de mare importanță sau cu mize cruciale, pentru a trasnforma furia și sentimentele rănite într-un dialog puternic, pentru a face să fie sigur să discuți despre aproape orice, să fii persuasiv, însă nu abraziv.

O poți găsi aici (ambele în lb. engleză): Cărturești.ro sau Book-Express.ro

 

4. Daring Greatly: How the Courage to Be Vulnerable Transforms the Way we Live, autor Brené Brown

Citat de referință: "Pentru că adevăratul sentiment de apartenență apare atunci când ne prezentăm lumii propriul eu, autentic și imperfect, sentimentul nostru de apartenență nu poate fi niciodată mai mare decât nivelul de proprie acceptare."

Această carte nu este despre a câștiga sau a pierde. Această carte este despre curaj. Într-o lume dominată de "niciodată nu este suficient" și în care a ne fie teamă a devenit a doua noastră natură, vulnerabilitatea este subversivă. Fără îndoială, a ne expune înseamnă un risc crescut de a fi criticați sau răniți. Dar, atunci când facem un pas în spate și ne examinăm viața, descoperim și înțelegem că nimic nu este mai inconfortabil, mai periculos și mai supărător decât a sta în afara vieții noastre privind în ea și întrebându-ne cum ar fi dacă am avea curajul să pășim în arenă. Din acest motiv, această carte constituie o practică extraordinară și o viziune nouă extrem de puternică pentru a ne lăsa să fim văzuți.

O poți găsi aici: (ambele în lb. engleză): Cărturești.ro sau Book-Express.ro

 

5. Thanks for the Feedback: The Science and Art of Receiving Feedback Well, autor Douglas Stone

Citat de referință: "Comportamentul de căutare a feedback-ului, așa cum a fost el numit în literatură de specialitate- a fost legat de un grad mai mare de satisfacție a muncii, de o mai mare creativitate la locul de muncă, de o adaptare mai rapidă într-un nou rol sau organizație. Iar căutarea unui feedback negativ este asociat unei rate mai mari a performanței."

Înotam într-un ocean de feedback. Șefi, colegi, clienți, dar, de asemenea, și familie, rude, prieteni. Cu toții au "sugestii" pentru noi. Știm că feedback-ul este esențial pentru relații sănătoase și dezvoltarea profesională, însă, ne este teamă de el și, de multe ori, îl respingem. Această carte ne explică de ce obținerea unui feedback este crucială și atât de provocatoare și ne oferă un cadru extrem de puternic pentru a ne ajuta să parcurgem cu bine și să tratăm cu grație și curiozitate toate comentariile, evaluările sau sfaturile nesolicitate.

O poți găsi aici (în lb. engleză): Book-Express.ro

 

Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.