[email protected] 0770 414 202

6 motive pentru care sectorul retail trebuie să adopte Elearning


Conform Raportului Sectorului de Retail Benchmark 2015, 46% dintre companiile de retail și-au planificat bugete crescute de training pentru următorii 2 ani, comparativ cu 35% media la nivelul tuturor întreprinderilor. De ce ar trebui să investească în ealerning sectorul de retail?

1. Retenţie de personal

Circuitul personalului din sectorul retail este unul dintre cele mai înalte cu un procent de 40%  iar  costul de angajare şi formare al unui nou recrut ajunge la mii de lire sterline, pentru că este vital pentru organizații să-si păstreze personalul. Angajaţii bine instruiţi care înţeleg produsul și procesul înainte de a li se da libertate în magazine, sunt mai deschişi și-și înţeleg mai bine responsabilităţile, și tind să rămână mai mult în companie. Elearning este uşor, captivant și aduce o schimbare efectivă în modul de instruire al noilor angajaţi.

2. Trainingurile instant

Trainingurile online oferă acces rapid la material şi produse, campanii de vânzări şi promoţii Flash ori de câte ori au nevoie. Prioritar la elearning,  sediul central trebuie să pregătească și materiale de instruire,  imprimare şi timpul de studiu individual, din ziua lucrătoare pentru a oferi formarea “face to face”. Cu toate acestea, odată cu apariția instruirii on-line, personalul poate fi păstrat la zi rapid și eficient prin simpla apăsare a unui buton, economisind astfel săptămâni de pregătire și creșterea cunoștințelor instantaneu.

3. Creșterea satisfacţiei clienţilor

Consumatorii preferă să cumpere un produs de la angajaţii bine instruiţi. Dacă vânzătorii cunosc caracteristicile şi beneficiile produsului şi le împartăşesc şi clienţilor, cei din urmă vor avea mai multă încredere să cumpere; acelaşi lucru este valabil şi pentru abilităţile serviciilor oferite clienţilor. Cumpărătorii se vor întoarce la magazin şi vor cumpăra dacă serviciile oferite sunt de calitate.

Învăţarea mobilă aduce valoarea adugată faptului că personalul poate accesa cu uşurinţă informaţiile, sfătuind astfel clienţii şi sporindu-le încrederea.

4. Strategie mai eficientă și mai puțin costisitoare de formare

În procesul de elearning ai nevoie de folosirea materialelor printate, un trainer online şi zile de învăţare individuală, dar poţi dispunde de bugetul training pe care-l poţi cheltui pe conţinut de calitate superioară.

În plus, personalul va fi mult mai implicat în înţelegerea cursurilor şi va reţine informaţiile mai eficient decât la training, deoarece işi pot efectua pregătirea în propirul ritm , oriunde (acasă, în pauză, în autobuz ...). Conţinutul cursurilre poate fi adaptat pentru fiecare funcţie sau loc de muncă, astfel încât personalul să nu se încarce cu informaţii care nu corespund cu activitatea desfăşurată.  

5. Jocuri elearning (gamification) pentru angajare optimă

Utilizarea Jocurilor în procesul de elearning creşte implicarea angajaţilor, rata de competiţie şi retenţia de informaţii şi are un grad ridicat de popularitate în rândul angajaţilor mai tineri. Modulele prezentate în formă scurtă permit livrarea informaţiilor către angajaţi mai repede, iar managerii de vânzări încurajează acest lucru.

6. Învăţarea Socială

Platforma elearning poate fi folosită pentru învăţarea socială; angajaţii îşi pot demonstra cunoştinţele şi experienţa, încărca poze şi filmuleţe şi pot învăţa unul de la altul. Dacă o nouă fereastră din Manchester aduce o grămadă de clienţi care trec le trec pragul, angajaţii pot arăta o poză cu munca lor pe alte platforme sociale pentru alte magazine ce pot fi implementate. „Webanywhere” a creat o platformă de învățare bazată pe videoclip pentru „Inditex”, proprietarul brandului „Zara”, personalul putând astfel să împărtășească cele mai bune practici. Puteți citi studiul de caz aici.

Articol tradus si preluat de pe Webanywhere.

Scroll to Top
// //