[email protected] 0770 414 202

Asculta-ti baza de date si vei auzi banii curgand!


Orienteaza-ti atentia catre informatiile pe care le poti culege de la clienti si departamentul de marketing deoarece ele devin mina de aur a organizatiei. Informatiile pe care le afli despre consumatorii tai atunci cand acestia achizitioneaza un produs sau in trimpul unui sondaj iti permit sa adaptezi strategia de business.

Bineinteles ca acest lucru este valabil daca sunteti intr-o organizatie flexibila, care are posibilitatea sa se adapteze repede, sa faca schimbari din mers. Dar cum aceaste atribute ale unei organizatiii au devenit obligatorii in mediul actual vom dezbate doar aspectul competitiv al utilizarii corecte a bazelor de date.

iti poti asculta clientii atunci cand creezi un dialog cu ei. Iar acest dialog il gestionezi usor cu ajutorul unei baze de date. Asa ca nu astepta prea mult si creeaza-ti baza de date acum si integreaza informatiile primite de la clientii tai.

Clinetii din ziua de azi sunt asemenea tintelor miscatoare iar o baza de date corecta te ajuta sa ajungi la tinta.

Baza de date folosita traditional

Baza de clienti este un instrument strategic cu un design care te ajuta nu doar sa atragi noi clienti ci si sa ii pastrezi pe cei deja existenti, pentru care ai depus eforturi sa ai aduci in portofoliul companiei.

In mod traditional, baza de date de clienti a evoluat in jurul informatiilor tranzactionale: ce au cumparat, in ce cantitati, frecventa cumpararilor, metodele de plata.

Aceste date istorice te ajuta sa prioritizezi clientii si sa iti formulezi politici de business.

Un pas mai departe este sa inregistrezi comunicarile cu clientii. Cine primeste informatii pe mail sau nu, cine beneficiaza de ofertele speciale sau sezoniere. Acest pas te ajuta sa faci predictii mai bune de vanzare.

Captureaza intreaga experienta de cumparare

Fie ca folosesti baza de date in mod traditional sau te ajuti de ea pentru a face predictii de vanzari este momentul sa mai faci un pas inainte pentru ca eforturile de marketing sa aiba succes si sa iti asiguri un avantaj competitiv.

Iti poti organiza informatia astfel incat, pe langa datele cantitative, sa introduci si informatii calitative care sa iti ofere o privire de ansamblu asupra intregii experiente de cumparare a clientului tau. Ca de exemplu: ai un client care raspunde bine la toate ofertele care genereaza trafic pe site-ul tau fara sa fie un cumparator ”inrait”? Clientul raspunde doar la discounturi? Care sunt tendintele de cumparare si care sunt oportunitatile de cross-selling? Clientul cumpara ocazional, in functie de evenimente personale?

Avand aceste informatii iti va fi foarte usor sa determini care sunt cumparatorii care reactioneaza cel mai bine la oferte, si, mai mult, vei putea identifica ofertele relevante pentru ei. Astfel, mesajele pe care le vei crea vor fi creative si adaptate intereselor individuale. Mai mult, mesajul personalizat ajunge la client exact atunci cand acesta are nevoie de el.

Astfel campaniile tale vor integra trei elemente cheie pentru succesul marketingului direct:

  1. identificarea audientei
  2. primirea mesajului personalizat si relevant
  3. alegerea timpului potrivit. Pentru ca, in final, momentul in care este primita oferta este critic si demonstreaza inca odata zicala: timing is everything.

Pe scurt, sunt foarte multe motivele pentru care comunitatea de marketing vorbeste atat de mult despre avantajul competititv pe care gestionarea bazei de date pe segmente devine centrul marketingului orientat catre clienti:

  • Datorita costurilor operationale ridicate, se cere o atentie mai mare si se cauta eficienta in toate zonele care au impact asupra profitului si pierderilor (P&L). Cand vine vorba de marketing, eficient o baza de date puternica devine coloana vertebrala a intregului sistem pe care il creezi.
  • Baza de date furnizeaza modalitati de a comunica eficient si cu succes cu clientii, te ajuta sa iti identifici nisele, sa comunici in timp si relevant avantajele ofertei tale.
  • Folosind astfel baza de date, vei avea o relatie autentica si de incredere cu clientii, bazata pe experienta documentata cu acestia.
  • Fapt recunoscut de specialistii si managerii de marketing, orientarea catre consumator garanteaza succesul in afaceri. Posibilitatea de adaptare a produsului, sincronizarea cu nevoile clientului si personalizarea mesajului sunt elemente pe care nu le putem ignora. Baza de date ne asigura comunicarea eficienta cu clientii si inregistrarea istoricului nu doar din punct de vedere cantitativ, dar si calitativ. 

Autor

Echipa LearningNetwork.ro

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina rezultate remarcabile in viata lor. Portalul (www.learningnetwork.ro) iti ofera informatii din industria de learning&development sub forma de stiri, articole si review-uri si posibilitatea de a achizitiona bilete la conferinte si cursuri deschise. ...
Scroll to Top
// //