Mergi la conţinutul principal

Ce pot învăța profesioniștii din L&D din lumea brandingului pentru a ajuta la dezvoltarea unor lideri puternici?

Imaginați-vă următoarea scena. Aveți de-a face cu o altă iterație a schimbării. Și această cere vine din partea conducerii: avem nevoie ca liderii noștri să fie agili, orientați spre viitor și confortabil cu ambiguitatea. Ei trebuie să fie îndrăzneți, rezilienți, curajoși și inspirați. Vrem ca ei să-și conducă echipele cu încredere și să facă rapid schimbarea.
Și aici intervine L&D-ul pentru a rezolva. Și repede! Și, evident, nu poate costa mult. Nu puteți întrerupe activitatea zilnică. Și va trebui să arătați o rentabilitate rapidă a investiției. Nu există obiective specifice. Liderii voștri au trecut prin tone de programe de dezvoltare în trecut. Ați măsurat fiecare intervenție anterioară de training pe fiecare centimetru al său. Și, cu toate astea, a fost aproape imposibil să ajungeți la un adevărat sens al ROI-ului.

Cum facem și, mai ales, cum abordăm altfel și bine? Ce ne poate ajuta?

Iată patru domenii pe care profesioniștii L&D ar trebui să le ia în considerare pentru a-i ajuta pe ceilalți să își construiască propria marcă de leadership și să obțină astfel rezultate mai rapide.

 

1. Pozitionarea brandului

Marile mărci se pozitioneaza bine. Gândiți-vă la BMW. Eticheta sa "mașina de conducere superioară" poziționează distinctiv marca. Deține acest spațiu pe piața premium de automobile. Indiferent dacă este vorba despre seria 1, 2, 3, 5 sau 7, BMW este cunoscută pentru că oferă utilizatorilor săi o experiență de conducere dinamică. Utilizează această poziție în mod credibil în publicitatea sa pentru a-și consolida poziția. La fel ca orice marcă mare, și liderii mari dețin locul lor. Și ei sunt credibili. Ei știu ce reprezintă și exprimă acest lucru prin povestirile pe care le împărtășesc. Unghiul lor este ușor de înțeles pentru alții. Îi inspiră pe ceilalți să-i urmeze și să acționeze.

Cum pot liderii și liderii aspiranți să se gândească la ceea ce este diferit în privința lor? Pentru ce vor să fie amintiți? Cum împărtășesc acest lucru cu ceilalți? Personalitatea este o parte esențială a brandului de conducere. Aceatsa arată altora la ce să se aștepte.

 

2. Valorile brandului

Valorile tale sunt cele care contează cel mai mult pentru tine. Ele sunt parte din tine, parte din povestea ta și parte din povestirile pe care le spui. Ele vă ghidează deciziile și vă influențează acțiunile. Gândiți-vă la celebrul discurs al lui Martin Luther King "Am un vis", în care sugerează că egalitatea ar putea fi posibilă în viitor. El credea în puterea de a sluji pe alții cu umilință. Le reamintea adepților că nu aveau nevoie de o diplomă sau de o mulțime de bogății pentru a face o diferență în lume.

Cum pot liderii să-și identifice valorile? Cum pot valorile lor să le ghideze acțiunile? Cum beneficiează organizația de pe urma leadershipului lor? Dar personalul care se raportează la ei?

 

3. Personalitatea brandului

Atunci când comercianții construiesc mărci, ei vorbesc despre exprimarea personalității mărcii. Gândiți-vă la Apple și la "Cool", la IBM și la "Intelligent". De multe ori personalitatea brandului îi atrage pe oameni. Mărcile de succes investesc în construirea brandurilor. Ca lideri, nu ar trebui să facem același lucru?

Personalitatea ta este o parte esențială a brandului tău de conducere. Arată altora la ce să se aștepte. Unii lideri ca Richard Branson sunt aventuroși și nu încalcă regulile. Alții, precum Bill Gates, sunt logici și critici. Ambii au personalități foarte diferite. Cu toate acestea, ambele lor branduri sunt foarte reușite. Ceea ce au în comun este faptul că își exprimă personalitatea în mod consecvent în munca pe care o fac.

Când construim o marcă de lider, cum pot liderii să se gândească la ceea ce este unic cu privire la personalitatea lor? Sunt ei conservatori? Serioși? Aventuroși? Abordabili? Informați? Ce este legat de personalitatea la care ceilalți pot să se aștepte? Cum afișează personalitatea lor altora și cum o  introduc în stilul lor de conducere?

 

4. Identitatea de brand

Acesta reprezintă pur și simplu modul în care se prezintă marca. Modul în care aceasta se modelează și cum este percepută de ceilalți. Cu alte cuvinte, cum arată și se simte. În construirea unui brand de conducere, liderii trebuie să se gândească la modul în care sunt percepuți. Ce spun ei și cum spun ei, limbajul corporal și comportamentul lor, modul în care se îmbracă și orice alte elemente personale pe care ei aleg să le împărtășească formează o identitate de brand.

 

 

sursa: trainingzone.co.uk

LEARNING NETWORK

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.