fbpx Cei 8 factori ai construirii increderii in organizatie | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cei 8 factori ai construirii increderii in organizatie

Increderea intre angajati si angajatori este un element vital atunci cand vine vorba de a crea un mediu de lucru cu adevarat performant, o cultura organizationala valoroasa.

Se pare, sustine raportul de cercetare Increderea: cheia pentru a crea o stare de bine si performanta la locul de munca (Trust: the key to building well-being and performance in the workplace), publicat in vara acestui an, ca lipsa acesteia, pe de alta parte, determina relatii disfunctionale; acest lucru duce, la randul lui, la incetinirea semnificativa a a interactiunilor intre colegi si are, implicit, urmari economice nefericite. De asemenea este, se pare, dificil de identificat care sunt factorii care motiveaza angajatii, le determina o stare de bine la locul de munca si le mentin nivelul de motivatie la cote inalte.

Raportul mai arata faptul ca exista opt factori intrinseci ai increderii care contribuie la construirea acesteia si, implicit, la performanta angajatului:

  • Sentimentul de apartenenta si conexiune - anagajatul are nevoie sa simta ca este parte din organizatie cu adevarat
  • Prezenta vocala si recunoasterea - acesta trebuie sa stie ca se poate exprima deschis si ca vocea sa are influenta
  • Semnificatia si pozitia - el are nevoie sa simta ca are un rol clar si relevant in ceea ce face (echipa, proiect…)
  • Echitatea - o chestiune care tine de etica, anume modul corect de a trata pe toata lumea din organizatie
  • Invatarea si schimbarea - angajatul isi doreste sa aiba ocazia sa creasca, sa evolueze, astfel incat sa poata obtine noi rezultate
  • Alegerea si autonomia -  acesta trebuie sa simta ca are un grad de control, o anumita libertate, in ceea ce face la locul de munca
  • Securitatea si siguranta -  este de dorit ca organizatia sa ofere membrilor ei sentimentul unei predictibilitati in sensul bun al cuvantului, al sigurantei, al (chiar) increderii
  • Scopul - angajatul trebuie sa inteleaga felul in care contributia sa este relevanta pentru succesul organizatiei

Sarah Jackson, executivul Working Families, organizatia care s-a ocupat de raport, afirma ca “angajatorii care vor construi o astfel de cultura organizationala flexibila a increderii vor fi rasplatiti cu echipe cu un nivel inalt de stare de bine si, implicit, cu performanta sustenabila”.

Traducere si adaptare dupa UK. HRmanager. com

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.