Mergi la conţinutul principal

Interviul de recrutare: greșeli de recrutor

Aptitudinile eficiente ale intervievatorului sunt esențiale pentru succesul organizațional. Cu toate acestea, în multe organizații, interviurile sunt destul de prost realizate, iar intervievatorii nu dețin abilitățile potrivite pentru aceste post. Angajarea unei persoane greșite poate costa o companie foarte mulți bani, fără a menționa potențialul impact negativ asupra moralului și productivitățîi personalului. Ca profesionist în domeniul resurselor umane, responsabilitatea pe care o aveți pe umeri este destul de mare, de aceea trebuie să vă asigurați că sunteți pregătiți corespunzător.

Iată cele mai frecvente greșeli ale intervievatorului pe care ar trebui să încercați să le evitați:

Să nu știi ce cauți

Înainte de a începe chiar să căutați candidații, trebuie să aveți un plan foarte bine organizat pentru a putea defini exact calificările și competențele pe care le cauți. Acest lucru vă ajuta să definiți întrebările pe care doriți să le adresați și de asemenea, răspunsurile pe care doriți să le auziți.

Aplicarea propriei filozofii

Nu trebuie să ai un „stil de interviu” specific. Sarcina ta este să găsesti potențiali candidați și să oferi un interviu profesionist. Unele organizații stabilesc standarde de intervievare pentru a ghida managerii de resurse umane în acest proces.

E nevoie de o strategie de evaluare a răspunsului

Să zicem că aveți întrebări bine pregătite. O strategie de evaluare a răspunsului este la fel de importantă ca punerea întrebărilor corecte. Înainte de a căuta candidați, trebuie să te întrebi pe tine și pe ceilalți membri ai echipei ce înseamnă un răspuns bun în viziunea voastră. Ce cauți să auzi de la un candidat? Ce răspunsuri alternative ai considera în continuare a fi răspunsuri bune?

În căutarea lucrurilor negative

Unii intervievatori abordează interviul ca o oportunitate de a găsi acea greșeală sau un răspuns slab pentru eliminarea unui candidat. Chiar și atunci când candidații fac greșeli, trebuie să vă uitați la întregul profil înainte de a lua o decizie.

Amintiți-vă că fiecare candidat va avea puncte tari și puncte slabe, dar asta nu înseamnă că nu vor avea succes la locul de muncă. În plus, această greșeală va încetini semnificativ procesul de angajare.

Interviuri în mai multe etape

Potrivit Dr. Hauenstein de la OMNIview, mai multe etape ale interviurilor nu ne oferă mult mai multe informații despre un candidat, ci dimpotrivă, poate irita un candidat și ne poate lăsa o impresie negativă. Nimeni nu are nevoie de mai multe sesiuni de interviuri pentru a decide dacă un candidat este potrivit pentru o organizație sau nu.

Conversații unice

Nu monopoliza interviul. Asigură-te că acorzi suficient timp candidatului pentru a răspunde complet la întrebări și de asemenea, pentru a pune toate întrebările. Un sfat optim este să petreci 80% din timp ascultând și 20 la sută vorbind.

Lipsa structurii, conținutului și procesului

Aceasta este principala problemă din spatele interviurilor slabe și motivul pentru care multe organizații apelează la formarea interviurilor. Un proces de interviu structurat vă ajuta să oferiți feedback detaliat  candidaților și să luați o decizie corectă.

Găsirea persoanei potrivite nu este ușoară, necesită timp, atenție și multă răbdare! Nu uitați, cel mai important atuu pentru o organizație sunt oamenii pe care îi are. Acest lucru este valabil atât pentru un start-up mic cu patru angajați, cât și pentru o companie uriașă.

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.