Mergi la conţinutul principal

Competențe de top pentru departamentul de achiziții/procurement

Analiza globală a CPO Deloitte 2016 a arătat că unele dintre principalele preocupări ale liderilor din industria achizițiilor au fost creșterea nivelului de risc și a unui deficit general de competențe. Experții în domeniul achizițiilor lucrează în mod regulat cu furnizorii și distribuitorii și, prin urmare, trebuie să poată avea încredere și cunoaștere a modului în care operează industria. În plus, nevoia de personal cu o gamă mai largă de competențe a devenit mai urgentă, deoarece achizițiile reprezintă competențele de vârf necesare profesioniștilor. Cele mai multe funcții de achiziții necesită competențe în multe domenii de competență, dar mai multe studii arată că un număr redus de profesioniști din domeniul achizițiilor excelează la competențe multiple.

Vezi: Cursuri de achiziții recomandate de LearningNetwork

Dezvoltarea talentelor este, de asemenea, o problemă. Potrivit unui studiu realizat de Deloitte, generația millennials reprezintă proporții din ce în ce mai mari ale angajaților departamentelor de achiziții, dar peste un sfert dintre companiile intervievate au declarat că cheltuiesc mai puțin de 1% din bugetul lor pentru formare. Cu digitizarea achizițiilor, companiile au nevoie de profesioniști care posedă competențele cheie pentru a face față schimbărilor din industrie și, în același timp, iau decizii strategice. Formarea este o modalitate bună de a-și perfecționa angajații și le ajută să devină mai productivi. De exemplu: un program inovator de instruire și dezvoltare poate acționa ca un catalizator pentru o organizație care dorește să-și atingă obiectivele.

Să aruncăm o privire la acele abilități cheie:

Expertiză în achiziții

În primul rând, pentru a avea credibilitate cu conducerea de vârf, cu părțile interesate interne și externe și cu subordonații, liderii trebuie să aibă unele sau toate cunoștințele și experiența următoare:

  • Managementul categoriilor - Prin înțelegerea conceptului de utilizare a poverilor în mai multe produse, pentru a obține economii de costuri și a crea valoare, liderul care a prezentat rezultate în acest fel va fi în fața competiției.
  • Rezolvarea problemelor - Un lider potențial trebuie să fie capabil să se concentreze pe cauza principală a unei probleme și să elaboreze și să testeze diverse soluții posibile.
  • Abilități de negociere - Toți au o experiență de negociere în viața lor de zi cu zi. Actualizați aceste abilități și obțineți cât mai multă practică posibilă.

Abilități tehnologice în achiziții

Raportul SAP a constatat că 77% dintre liderii în domeniul achizițiilor prevăd că noile tehnologii de achiziții publice vor constitui una dintre cele mai mari tendințe în următorii ani. Pe măsură ce tehnologia preia funcția de achiziție și devine automată, practicanții vor trebui să se adapteze și să devină pricepuți din punct de vedere tehnic. Păstrați întotdeauna înainte orice schimbări viitoare; este important să îmbrățișați zilnic un nou software și instrumente. Personalul de achiziții ai viitorului vor avea nevoie de aptitudini analitice bine dezvoltate, care, în mod tradițional, nu au fost într-adevăr competențe de bază pentru această poziție. În plus față de un nou set de competențe, acești angajati de achiziții vor trebui, de asemenea, să fie dispuși și pregătiți să învețe despre și să implementeze noile tehnologii.

Abilitati excelente de comunicare în achiziții

Departamentul de achiziții se află deseori printre mai multe părți interesate: furnizori, clienți, management, vânzări etc. Prin urmare, comunicarea excelentă este esențială. Un profesionist în domeniul achizițiilor trebuie să se poată exprima în mod clar în scris și în conversație. Desigur, un bun comunicator trebuie, de asemenea, să poată asculta pentru a înțelege mai bine nevoile și perspectivele colegilor și furnizorilor.

Competențele de gestionare a relațiilor cu furnizorii

Companiile care au relații puternice și semnificative cu furnizorii lor sunt în măsură să fie în fața concurenților. Având o relație bună va însemna că vă puteți păstra clienții și, de asemenea, profitați de numeroasele beneficii care vin.

Dacă doriți să păstrați o relație bună cu furnizorii dvs., atunci este vital să știți exact nevoile lor exacte și individuale, să aveți încredere, să aveți o atitudine prietenoasă și pozitivă și să aveți cunoștințele care vă vor ajuta să ieșiți în evidență toate motivele corecte.

Acumen financiar în achiziții

Abilitatea de a aplica o înțelegere largă a directorilor de gestiune financiară și a altor informații cantitative pentru a vă asigura că deciziile sunt responsabile din punct de vedere fiscal și bazate pe bugetul dvs. pentru achiziții publice.

Abilitati analitice în achiziții

Abilitatea de a vizualiza, articula și rezolva atât probleme și concepte complexe și necomplicate, cât și decizii care au sens pe baza tuturor informațiilor disponibile.

Categorie

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.