fbpx Comportamente esențiale în leadership | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Comportamente esențiale în leadership

Într-o epocă a inteligenței artificiale și a algoritmilor, liderii secolului nostru nu mai sunt cei care dețin informația sau puterea, ci sunt cei care înțeleg și conștientizează puterea relațiilor bazate pe încredere, conectare și importanța îmbunătățirii și adaptării stilului de relaționare. 

Leadershipul este o provocare constantă, asemănătoare unei călătorii, de-a lungul căreia e necesar să știi să faci față diverselor noi provocări.  Iar una dintre aceste provocări este cea de a dezvăța anumite obiceiuri vechi, care nu mai servesc rolului nou de lider. De cele mai multe ori, aceste obiceiuri au adus mari beneficii în vechiul rol de expert sau manager. A fost extrem de folositor să dăm uneori direcții sau să găsim câteva recompense care să-i motiveze constant pe oameni. Acum, este necesar să abandonăm aceste practici care nu ajută decât pe termen foarte scurt și să creăm comunități în care să atragem persoane cu aceleași valori ca și organizațiile. Iar în acest context, oamenii îți găsesc singuri motivația de a contribui.

Cauți un curs de leadership? Vezi propunerea Leadership 360 de la Exec Edu https://www.learningnetwork.ro/curs/leadership-360-cursuri-pentru-lideri-de-succes-exec-edu/5051

Leadershipul, în mare parte, este despre a reuși să te pui în papucii oricui vrei să te urmeze și să înțelegi care ar putea fi motivele pentru care ar face-o fiecare dintre ei. Cu nevoile și unitățile lor de măsură, nu cu ale tale.
Liderul – OM, liderul viitorului -  este cel care conștientizează valoarea emoțiilor, a lucrului în echipe cu oameni și competențe diverse și complementare, care dezvoltă idei inedite, care apreciază oamenii și creativitatea, care își extinde mereu zona de confort și are flexibilitate pentru a se adapta provocărilor și soluțiilor dezvoltate prin colaborare.

Comportamentele esențiale de leadership pot fi apreciate ca ținând mai degrabă de mediul profesional și de preocupările unui manager sau lider din corporație, dar, la baza lor, se află provocări profund umane:

  • Abordarea conversațiilor dificile cu curaj într-un mod onest
  • Construirea încrederii și conectarea prin empatie
  • Asumarea unor riscuri inteligente și informate
  • Orientarea către o mentalitate flexibilă și spre soluții
  • Provocarea statutului și prioritizarea asumării responsabilității și a rezultatelor
  • Generarea unui mediu în care învățarea, evoluția și contribuția sunt valorizate
  • Motivarea oamenilor prin apreciere și alinierea la un scop comun, care servește inclusive scopurilor lor individuale, în loc de încercarea de a cumpăra angajamentul prin motivații exclusiv financiare și competitivitate.
  • Vulnerabilitatea și curajul de a arăta fața umană a rolurilor de leadership și a organizației pe care o reprezintă în locul recitării rigide  a unor valori golite de conținut.

Modelarea vulnerabilității este poate una dintre atitudinile cel mai greu de integrat în rolul de leadership. Nimănui nu-i place să facă greșeli, să arate că nu știe. Pentru că ar părea incompetent, inadecvat. În organizații, chiar și cele care se laudă că inovează și sunt prietenoase cu greșeala, sunt destui manageri care preferă să lucreze cu metode care au dat rezultate în secolul trecut decât să încerce ceva nou, care ar putea presupune și un eșec. 

E ca și cum, într-o lume în continuă schimbare, ne dorim să inventăm tehnologia viitorului cu ajutorul metodelor din trecut. Mai mult ca oricând, este nevoie de un stil de leadership autentic în aceste roluri, cu viziune și curajul de a o pune în practică.

Categorie

Sunt un om care știe să pună temelii, să construiască și să dezvolte.

Activitatea profesională m-a îndreptat mai... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.