Mergi la conţinutul principal

Costurile scandaloase al unei recrutari proaste

Stiti care este costul real al unui angajat neperformant? Cu totii ne putem da seama sau estima ca angajarea unor persoane nepotrivite poate costa organizatia o suma uriasa de bani, dar urmatoarea evaluare va poate prezenta si sublinia adevaratele cifre principale:

Asadar, care este costul real al unei recrutari proaste pe care ai facut-o?

Pornind calculul avand ca reper pozitia unui second-level manager, pozitie care a fost incheiata dupa 2 ani si jumatate si al carei castig anual este de 62. 000 $, costurile finale ale unei angajari nepotrivite sunt de 840. 000 $ si ele insumeaza:

  • costurile de angajare
  • compensatiile totale
  • costurile de pastrare a angajatului
  • costuri perturbatoare
  • separarea
  • greseli, esecuri si oportunitati pierdute de afaceri 

Aplica acest calcul la orice nivel de candidatura la angajare ca sa vezi cat plateste compania pentru greseala ta!

Returnarea investitiei:

Valoarea contributiei- costurile totale ori 10 egal 298 %

Unde 240. 000 $ reprezinta INVESTITIA (costurile de anjagare, compensatiile si costurile de pastrare a angajatului) si 126. 000 $ valoarea contributiei.

Costurile legate de cifra de afaceri:

75 % dintre cererile pentru noi angajati nu sunt pur si simplu decat pentru a inlocui angajatii care au parasit compania.

57. 968 $ este costul mediu al unui nou angajat. Iar aceasta suma nu include si cheltuielile de training.

ASTD (Asociatia pentru Dezvoltarea Talentului) estimeaza ca organitaziile din S.U.A. au cheltuit in 2008 125.88 miliarde $ pentru pregatirea si dezvoltarea angajatilor.

Pentru o afacere mica, cu doar 64 de angajati, cifra este doar una timida de 8.000 $. 

Costurile de loialitate:

1/3 din orice persoana angajata mentine un anumit grad de contact cu supervizorii sai, managementul, colegii si clientii in afara programului de munca. Dintre acestia, 44% se simt ca sunt SUPRASOLICITATI INTR-UN GRAD RIDICAT.

Angajatii tai buni pot munci mai mult pentru a recupera sau repara ceea ce un angajat prost nu face. Acest fapt te conduce la riscul de a-ti pierde angajatii buni.

Tine minte: Esti numai atat de bun pe cat sunt oamenii care muncesc pentru tine!

Atunci cand angajezi o persoana noua in organizatie, verifica de doua ori ca descrierea pozitiei disponibile subliniaza si reflecta intru-totul ceea ce ai vrut sa obtii inainte sa publici anuntul de vacantare si ca ea vinde cu adevarat ceea ce poti oferi candidatilor de top in asa fel incat sa atragi cei mai buni oameni.

Pe cat de importante sunt abilitatile tehnice pentru a raspunde cerintelor muncii, pe atat de crucial este sa evaluezi cat de bine s-ar incadra o persoana in mediul organizatiei tale. 

Daca personalitatea acesteia nu se potriveste organizatiei tale, este foarte putin probabil sa ramana pentru o perioada mai mare de timp si, de asemenea, poate provoca conflicte in cadrul echipei.

Daca nu esti sigur in legatura cu un candidat, intreaba si alti membri ai staff-ului si roaga-i sa te ajute sa iei decizia potrivita.

Nu angaja pur si simplu doar ca sa umpli un loc liber! 

Cel mai bine este sa iti iei timpul de care ai nevoie in legatura cu orice decizie referitoare la o posibila angajare si sa analizezi cu atentie pentru a fi sigur ca ai gasit cel mai bun si cel mai potrivit candidat pentru pozitia disponibila.

Pana la capat, gasirea din prima a compatibilitatii celei mai bune si mai ridicate conteaza, cel mai probabil, mai mult decat credeai tu la inceput.

De aceea, munca voastra din recrutare este cu atat mai importanta.

Categorie
Jörgen Sundberg

Angajator consultant de brand, fondator & CEO al Link Humans. Fondator & CEO al Link Humans, agenție de marketing de recrutare &... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.