Mergi la conţinutul principal

Cum alegi un program de teambuilding de calitate?

Printre evenimentele de dezvoltare, socializare si cunoastere ale unei organizatii care au un statut ambiguu - daca ne gandim la cum sunt acestea percepute de catre angajati - se numara si teambuildingul (altele pot fi unele traininguri, spre pilda).

Se bucura acestia ca pleaca in week-end din oras alaturi de colegi?

Cum spuneam, depinde: unii da, altii ba. Ceea ce pentru unii reprezinta o evadare, pentru altii este o pierdere de vreme prin care organizatia le invadeaza si putinul timp liber avut.

Daca unii prefera ca aceasta intalnire sa fie sinonima cu distractia, altii considera ca acest lucru este neserios si ca ar prefera sa faca asta pe cont propriu.

Pe de alta parte insa, asa cum o arata si numele, ideea de a intari legaturile din cadrul echipelor de lucru este cu siguranta una binevenita.

Ce trebuie sa faca atunci o organizatie ca scopul unui teambuilding sa fie atins si ca cei mai multi angajati sa fie multumiti in urma acestei experiente?

  • in primul rand sa fie atenta la agenda evenimentului, fie ca el este condus de trainerul intern sau de un altul venit din exterior. Teambuildingul risca adesea sa isi piarda din seriozitate (va suna, poate, cunoscut termenul - care parodiaza - “drinkbuilding”) si, daca este doar o intalnire haotica fara nici un program, scopul sau nu va fi atins iar angajatii se vor amuza, eventual ironic, pe seama organizatiei.
  • o discutie cu trainerul responsabil de eveniment este binevenita. Astfel se pot afla detaliile evenimentului, se pot, eventual, face schimbari in agenda.
  • agenda inseamna organizare, adica invitatie la diverse activitati. Acestea este de dorit sa fie relevante pentru scopul evenimentului, adica consolidarea echipei: jocuri, exercitii, aplicatii relaxate dar serioase care sa mizeze pe conexiunea intre angajati, care sa antreneze cooperarea, comunicarea, o mai buna cunoastere a colegilor, eventual eliminarea eventualelor tensiuni si prejudecati ale unora fata de altii.
  • toate activitatile de acest fel este de dorit sa aiba si partea de procesare (debriefing). Acest lucru transforma o simpla activitate intr-una cu scop de invatare, de dezvoltare. In plus angajatii nu vor ramane cu ideea ca “s-au tot jucat” fara nici un rost timp de cateva zile.
  • asa cum teambuildingul nu este o pierdere de vreme bonoma pe banii companiei, tot astfel ea nu este nici un antrenament dur si stufos de disciplinare. Un bun teambuilding trebuie sa imbine armonios aplicatiile cu timpul acordat distractiei, relaxarii. Pana la urma oamenii se pot conecta poate cel mai bine atunci cand sunt in contexte informale, firesti.

Teambuildingul este, cu alte cuvinte, o distractie serioasa. Iar maiestria unui program bun pentru un astfel de eveniment consta in a face ca scopul sa fie atins intr-un mod discret, lin, pastrand echilibrul fin dintre relaxare si dezvoltare.

LEARNING NETWORK

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.