Mergi la conţinutul principal

Cum folosim social media pentru recrutare

La inceputul anului scriam despre Facebook, referindu-ne la faptul ca nu este un instrument tocmai potrivit pentru recrutare, avand in vedere ca multe profile nu sunt publice, iar postarile personale ale userilor nu au legatura cu performantele lor profesionale. Pe parcursul anului, tendintele pe piata muncii s-au schimbat. Au aparut proiecte de recutare care ne-au determinat sa folosim Facebook-ul ca un tool important pentru luarea deciziei de angajare.

Ca agentie, am inceput o activitate mai intensa in social media, am interactionat mai mult in comunitati, iar feedback-ul din partea candidatilor nu a intarziat sa apara. Rata de engagement, traficul, si numarul de CV-uri au crescut ceea ce inseamna ca oamenii se simt mai atasati si sunt mai dispusi sa aplice la o agentie de recrutare care comunica transparent si constant. Facebook, LinkedIn, Google+ si Twitter au devenit nu numai tool-uri de atragere a candidatilor, dar si de fidelizare a acestora astfel incat avem acum un numar constant de useri care ne viziteaza in fiecare zi.

Vezi conferinta pe aceasta tema aici!

Avem job-uri care cer o anumita tipologie de candidati, prin urmare CV-ul nu este intotdeauna definitoriu pentru luarea deciziei de angajare. Vrem sa vedem oamenii in diverse situatii de viata, vrem sa vedem daca au un network de parteneri, daca sunt o prezenta constanta la evenimente si cum se prezinta. Social media este utila pentru a completa datele despre caracterul si personalitatea candidatilor.

 

Iata cateva avantaje ale social media pe care le-am remarcat pe parcursul anului:

1) Ne-a redus timpul de recrutare, folosind, in special, informatiile si recomandarile de pe LinkedIn si Facebook;

2) Baza de research s-a marit considerabil folosind noile tool-uri oferite de social media;

3) Am gasit prieteni comuni si am cerut referinte despre candidati;

4) Ne-a permis sa ne apropiem prin mesaje personalizate si poze smart funny de anumite comunitati care sunt in target-ul nostru pentru recrutare.

 

Desigur, folosirea social media in recrutare trebuie facuta cu moderatie si doar atunci cand nu avem suficiente surse de informare despre candidat. Este necesar sa luam in calcul de fiecare data si aspectele legale referitoare la discriminare (care poate aparea prin aflarea informatiilor personale despre candidat).

 

Urmarind activitatea HR din social media am constatat si cateva greseli comune:

1) Nu este suficient sa postezi un job, trebuie sa si interactionezi cu publicul, sa il informezi constant care este stadiul recrutarii, daca mai ai nevoie de aplicari sau daca procesul se apropie de sfarsit.
2) Lipsesc mesajele personalizate pentru publicul tinta! Am observat ca multe dintre postari incep astfel: “Agentia X cauta...” Este foarte important sa stim ce mesaje sunt pe placul categoriei de candidati pe care o vizam si sa ne adaptam.
3) Profile setate doar pentru recrutare si postari numai cu joburi. O comunitate de candidati si reprezentanti ai companiilor nu se construieste doar prin acelasi tip de postari care pot sa plictiseasca. Ca agentie de recrutare trebuie sa fii implicat in viata comunitatii si sa raspunzi prin postari la diferite intrebari si nevoi ale publicului vizat.

Am testat social media si am observat ca pe langa postarea de job-uri, este indicat ca o agentie de recrutare sa vina cu stiri din domeniu, cu interviuri in care prezinta managerii companiilor pentru care recruteaza, cu insight-uri din viata companiilor (atat cat politica de confidentialitate permite), tendinte din piata muncii, intrebari care sa dea startul dialogului cu publicul. Este modul prin care putem atrage si contribui la decizia candidatului de a opta pentru clientul pe care il reprezentam.

 

Pentru companiile care prefera sa recruteze in-house si pentru agentiile de recrutare recomand crearea unei pagini/tab-uri speciale dedicate exclusiv job-urilor pe retelele de socializare.  Astfel evita spam-ul pe news feed. De asemenea, foarte importante sunt si cuvintele cheie si hashtag-urile pentru ca informatiile postate sa fie gasite de useri. Cresterea organica a fanilor ofera siguranta ca acestia sunt interesati de continutul postat, iar masurarea interactivitatii acestora ne ofera perspective de imbunatatire a content-ului.

De asemenea, este necesar sa facem trecerea de la etapa corporate a recrutarii la etapa sociala, mult mai creativa si apropiata de public. Foarte important de retinut: De fiecare daca cand comunicam despre o agentie ii construim brand-ul!

 

Mai multe detalii si tips-uri despre recrutare gasiti pe site-ul agentiei ABC Human Capital www.recrutaresiselectie.ro

Categorie
Încă nu există conținut.

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.