Mergi la conţinutul principal

Cum recrutează marii oameni de afaceri ai lumii?

Recrutarea este procesul de baza intr-o companie. Fara angajatii potriviti pe pozitiile potrivite, compania nu va functiona cum se cuvine. Managerul trebuie sa identifice a persoanele care au acele caracteristici solicitate de posturile vacante si sa le atraga in cadrul organizatiei.  Acesta are un mod specific prin care realizeaza selectia. Am selectat 10 idei despre cum se face recrutarea, de unii dintre cei mai mari oameni de afaceri din intreaga lume:

1. Richard Branson, Founder, Virgin Group

[caption align="right"][[{"fid":"789","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"80","alt":"Richard Branson","title":"Richard Branson","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Richard Branson[/caption]Richard Branson considera ca un viitor angajat trebuie sa aiba o personalitate potrivita culturii organizatiei. Apoi, cauta ca recrutul sa aiba experienta, aceasta fiind de o importanta majora cand cauta specialisti. Nu pune accent pe diplome si pe cate note de 10 a luat candidatul. Acestea nu reflecta faptul ca persoana este potrivita pentru locul de munca.

2. Paul Sagoo, CEO, Lemon Group International

[caption align="left"][[{"fid":"788","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"39","width":"80","alt":"Paul Sagoo","title":"Paul Sagoo","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Paul Sagoo[/caption]Paul Sagoo este unul dintre managerii care pun accent pe experienta de viata a viitorilor angajati si nu pe diplome. in timpul interviului acesta il pune pe recrut sa ii vanda un creion. in urma acestui exercitiu Paul vede cum candidatul reactioneaza la presiune, ce intrebari va pune si cel mai important cum ar mari valoarea unui simplu obiect.

3. Tom Keene, Editor-at-Large, Bloomberg Television & Radio

[caption align="right"][[{"fid":"786","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"60","alt":"Tom Keene","title":"Tom Keene","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Tom Keene[/caption]Tom Keen isi doreste in echipa sa oameni inteligenti care vor sa invete si sa munceasca din rasputeri. Acesta nu pune accent pe studii, fiind interest de ceea ce candidatul cunoaste, de ceea ce acesta a vazut si a citit.

 

4. Bill McComb, Chief Executive Office,  Fifth & Pacific Companies, Inc.

[caption align="left"][[{"fid":"785","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"53","style":"float: right;","alt":"Bill McComb","title":"Bill McComb","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Bill McComb[/caption]Sa angajezi oamenii potriviti, sa alegi echipa care trebuie poate sa fie foarte dificil. Bill McComb propune o simplificare: candidatul sa fie de neoprit. Candidatul care nu se opreste niciodata isi asuma riscuri, anticipeaza si inlatura obstacolele. 

5. David G., CEO, SurveyMonkey

[caption align="right"][[{"fid":"784","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"61","width":"80","style":"float: right;","alt":"David Goldberg","title":"David Goldberg","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]David Goldberg[/caption]David G. pune accent pe referinte. Acesta foloseste LinkedIn pentru a vedea cine a lucrat cu candidatul, fiindu-i mult mai simplu sa aleaga o persoana cu referinte bune de la cineva pe care el il cunoaste. 

6. Walt Bettinger, President & CEO, Charles Schwab

[caption align="left"][[{"fid":"783","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"78","width":"80","style":"float: right;","alt":"Walt Bettinger","title":"Walt Bettinger","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Walt Bettinger[/caption]Uneori factorul determinant in alegerea persoanei potrivite pentru post este modul in care acesta se comport cu personalul la restaurant, bacsisul pe care acesta il da. Acesta ii spune candidatului: 'Eu voi plati masa, tu dai bacsis.' Astfel acesta vede cum recrutorul se comporta cu o persoana pe care poate nu o va mai vedea niciodata, care si-a dat silinta pentru a face tot ce este mai bun pentru el. 

7. J.T. O'Donnell, Founder & CEO, CAREEREALISM.com

[caption align="right"][[{"fid":"782","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"80","style":"float: right;","alt":"J.T O'Donnell","title":"J.T O'Donnell","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]J.T. O’Donnell[/caption]J.T. O’Donnell adreseaza doar trei intrebari atunci cand recruteaza:

  • Spune-mi despre compania mea. Cum existam? Spune-mi cum ai ajuns la aceasta concluzie.
  • De ce aplici pentru acest job? Ce te atrage si de ce este potrivit pentru tine?
  • Care sunt calitatile pe care trebuie sa le aiba un bun angajat?

 

8. Lex Fenwick, CEO, Dow Jones

[caption align="left"][[{"fid":"781","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"66","width":"80","style":"float: right;","alt":"Lex Fenwick","title":"Lex Fenwick","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Lex Fenwick[/caption]Lex Fenwick sfatuieste managerul sa fie atent la persoana, nu la CV. Sa angajeze oameni pentru care job-ul ar reprezenta o provocare. in viziunea sa, acesti oameni sunt ambitiosi si vor munci mai mult decat ceilalti. 

9. Michelle Rhee, Founder & CEO, StudentsFirst

[caption align="right"][[{"fid":"780","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"51","style":"float: right;","alt":"Michelle Rhee","title":"Michelle Rhee","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Michelle Rhee[/caption]Michelle Rhee sfatuieste pe manageri urmatoarele:

  • Sa se inconjoare de oameni care sunt mai destepti si talentati decat ei
  • Sa aiba incredere in gusturile lor
  • Sa caute viitori angajati compatibili din punct de vedere cultural cu organizatia
  • Sa creasca oameni, sa le permita sa avanseze
  • Sa puna intrebari de proba, care sa dureze 7 minute.

Intrebarile despre care Michelle pomeneste sunt: 'Ai avut success la ultimul tau job? De unde sti?', 'Care a fost cea mai mare provocare de la munca din ultimul an?' si 'Care este cea mai mare slabiciune a ta?'.

 

10. Tim Brown, CEO, IDEO

[caption align="left"][[{"fid":"776","view_mode":"preview","type":"media","attributes":{"height":"80","width":"57","alt":"Tim Brown - IDEO","title":"Tim Brown - IDEO","class":"panopoly-image-thumbnail media-element file-preview"}}]]Tim Brown IDEO[/caption]Tim Brown defineste 5 calitati pe care le cauta la un potential angajat:

  1. Sa spuna 'noi' mai des decat 'eu'
  2. Sa vorbeasca si despre esecuri nu numai despre reusite
  3. Sa fi petrecut timp predand si invatand
  4. Sa fie politicosi cu receptionera
  5. Credem in a-ti cere iertare, nu permisiune

Ca manager de resurse umane iti creezi propriile reguli pentru a face cat mai bine selectia. Te poti inspira si de la alti manageri, realizand un plan pentru ca in organizatia ta sa se afle oamenii potriviti.

Categorie

Sunt studenta in anul 3 la Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea de Inginerie in Limbi Straine, sectia Calculatoare cu predare in limba... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.

Folosim cookies pentru a putea imbunatati experienta Dvs!

Folosim de asemenea 1 instrument pentru masurarea traficului online.