Mergi la conţinutul principal

Cum să înțelegem și să fim înțeleși mai bine

Cu toții avem anumite nevoi de bază pe care piramida de nevoi a lui Maslow le conturează destul de bine. Aceasta cuprinde tot ceea ce gândim în general când vine vorba de ceea ce avem nevoie.

Cu toate acestea, una dintre nevoile noastre cele mai de bază, nevoia de a înțelege și de a fi înțeleși, rareori primește multă atenție.

Fără capacitatea de a înțelege ce spun ceilalți sau fără a înțelege semnificația din spatele cuvintelor sau comportamentelor lor, putem să pierdem oportunități, să mergem într-o direcție complet greșită, să nu reușim să vedem schimbări în timp real pentru a reacționa în mod corespunzător. Mai mult decât atât, dacă nu înțelegem, nu îi putem ajuta pe ceilalți.

În sens opus, fără ca ceilalți să ne poată înțelege în mod corect, ne-am regăsi des în situații confuze, ne-am crea frustrări, supărări, ne-am simți triști și deprimați, luați de-a gata și cu siguranță nu am fi productivi pe niciun plan al vieții noastre.

Cum putem lucra la îmbunătățirea abilității noastre de a-i înțelege pe ceilalți și de a le permite mai mult să ne înțeleagă? O mare parte din recomandările următoare urmează o abordare comună, dar pot exista anumite perspective noi de luat în considerare.

  1. Gândiți-vă mai întâi la ce vreți să spuneți, apoi vorbiți.

Începeți să vă gândiți la ce veți spune, cu mult înainte de a o spune. Luați în considerare modul în care doriți să vă încadrați cuvintele. Care este scopul conversației? Aveți nevoie să informați, să solicitați informații, să solicitați ajutorul, să oferiți complimente, încurajare sau consiliere? Când veți vedea de ce trebuie să spuneți ceva, mesajul vostru va fi probabil mai bine primit și înțeles.

  1. Folosiți mai puține cuvinte pentru a formula acele gânduri care înseamnă mai mult.

O altă sugestie practică este să spuneți mai puține cuvinte, pe care să le alegeți înțelept. Oamenii au tendința de a-și pierde concentrarea sau interesul atunci când o conversație continuă la nesfârșit. Nu vă pierdeți timpul, nici pe-al vostru, nici pe-al altor oameni cu cuvinte goale. Oamenii vă vor asculta mai mult și probabil vor înțelege mai bine ce spuneți dacă de la bun început vă faceți înțeleși și le oferiți informații utile.

  1. Învățați să ascultați.

Este vital că vă dezvoltați abilitățile de ascultare. În loc să anticipați ce veți răspunde, păstrați-vă atenția și concentrați-vă asupra a ceea ce spun cei din fața voastră. Dacă doriți să dezvoltați o mai bună înțelegere a celorlalți, trebuie să auziți ce spun ei. Deci, fiți ascultători activi. Acest lucru nu este doar respectuos, ci este necesar ca procesul de înțelegere să se întâmple în ambele cazuri.

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.