[email protected] 0770 414 202

De ce angajează companiile consultanți în management?


In ciuda prestigiului pe care consultatii de management il au, ei se confrunta si cu critici la adresa abilitatilor de a ajuta companiile. Vor fi ridicate mereu intrebari de genul: “merita” sa ajngajezi un consultant extern? Aduce el intr-adevar valoare?

Un lucru este cert. Intotdeauna au existat clienti care au achizitionat servicii de consultanta premium. De ce? Pentru ca nenumarate proiecte, valorand milioane de euro, nu ar fi putut fi livrate fara aportul unui consultant.

Ce obtine exact o companie lucrand cu un consultant?

Mai multă experiență

Este adevarat ca CEO-ul companiei cunoaste cel mai bine propria companie, mai mult decat orice consultant din companii de top. Profunzimea cunostintelor este diferita de vastitatea experientei. Un CEO nu este neaparat constient de practicile pe care concurenta le utilizeaza, in timp ce un consultant datorita implicarii in mai multe proiecte are o viziune diferita asupra pietei. Astfel, consultantii pot oferi perspective proaspete si inovative.

Un sfat imparțial

Consultantii sunt priviti ca terta parte neutra, un rol necesar in anumite proiecte. Angajatii pot fi in conflict sau din motive “politice” pot sa nu ofere feedback-ul necesar colegilor, considerandu-l a fi prea dur. Consultantii nu ar trebui sa aiba astfel de interese, iar concluziile oferite de un consultant nu ar trebui sa fie afectate de ingrijorari interne. Un consultant bun nu va ezita sa ofere feedback lipsit de emotii si sa ofere recomandari impartiale ce vor imbunatati activitatea in organizatie. Acesta este un motiv pentru care corporatiile aleg serviciile consultantilor.

Eficiența costurilor

Desi angajarea unor consultanti de top este costisitoare, este mai ieftin decat sa creezi cunostintele intern. Aducerea consultantilor externi face viata executivilor mai usoara iar strategiile propuse sunt de obicei aprobate si implementate. Companiile care traverseaza perioade dificile doresc sa plateasca constlu pentru a avea in schimb siguranta si eficienta; ele au nevoie de cea mai buna solutie in timpul cel mai scurt posibil, iar consultantii sunt singurii profesionisti care pot face acest lucru.

Creșterea abilităților

Cand companiile angajeaza consultanti acestia preiau si activitatea de training, mai ales in activitatile care implica interactiune cu clientii. Cei mai buni consultanti stiu ca cele mai bune recomandari nu sunt suficiente daca clientii lor nu pot implementa si sustie schimbarile sugerate. O alta valoare pe care clientul o aduce este antrenarea clientului pentru a avea abilitatile, cunostintele si atitudinea necesare.

O perspectiva diferită

Companiile care traverseaza perioade dificile, de mult ori sunt prea prinse cu activitatile zilnice pentru a vedea “the bigger picture”. Consultantii aduc valoare prin sesizaarea acelor aspecte care il fac pe client sa vada problemele ascunse.

Autor

Echipa LearningNetwork.ro

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina rezultate remarcabile in viata lor. Portalul (www.learningnetwork.ro) iti ofera informatii din industria de learning&development sub forma de stiri, articole si review-uri si posibilitatea de a achizitiona bilete la conferinte si cursuri deschise. ...
Scroll to Top
// //