Mergi la conţinutul principal

De la o bună gospondină la un #supertrainer și #supermanager

În esență, menirea unui trainer este aceea de a transfera cunoștiințe celui pe care îl învață. Conceptul poate fi asimilat cel mai bine prin a analogiza procesul de transformare a unei femei bună gospodină în manager! Prin definiție, femeia știe să gestioneze o unitate economică, adică familia, are cunoștinte de bază în ale gătitului, în economia de casă, organizarea și gestionarea soțului și a copiilor, iar, în momentul în care este pusa în situația de a manageria, un trainer o poate transforma într-un manager efectiv și bine performant.
În conformitate cu Cambrige Dictionary, trainerul este o persoană care învață o persoană sau un grup abilitați în vederea pregătirii pentru o activitate sau un job.

Acestea fiind reamintite, să nu uitam că trainerul este un specialist care are “răspunsurile corecte” întotdeauna.
De aceea, atunci când ne raportăm la trainer și activitatea sa, este indicat să nu pierdem din vedere cele 5 puncte cardinale pentru un training efectiv. Mai precis:

  1. Întreabă întrebări direcționate
  2. Furnizează informații direcționate
  3. Direcționează spre răspunsuri specifice temei
  4. Răspunsurile trebuie să fie structurate la nivel înalt (în sensul contextual, corațional)
  5. Răspunsurile trebuie bazate pe cunoștiințe dobândite /asimilate

În plus, în special atunci când ne aflăm pentru prima dată în rolul de trainer, avem nevoie să luăm în calcul si alte elemente, printre care, cele mai importante sunt cele 10 abilitați esențiale în training sau cele 10 scări de la a rezolva problema ciuva la a-l ajuta să o resolve el însuși:

  1. Spune
  2. Instruiește
  3. Oferă indicații
  4. Oferă sfaturi
  5. Oferă feedback
  6. Fă sugestii
  7. Întreabă
  8. Rezumă (oglindește fiecare punct de dezvoltare)
  9. Parafrazează
  10. Oglindește (reflectă) fiecare schimbare

Prin aceste abilitați , trainerul trebuie să clădească responsabilitate printr-un drum care începe prin "AJUTĂ REZOLVÂND" și se încheie prin "AJUTĂ-L SĂ REZOLVE SINGUR". De asemenea, pentru că și în acest caz sau mai ales în acest caz, vorbim și avem nevoie să ne raportăm la bune practice, trebuie să pornim la acest nou drum profesional atât de important și de complex prin a asimila și aplica cele 6 obiceiuri bune ale unui trainer bun:

  • Pregătește-te înaintea unui training
  • Să fii efectiv este mai bine decât să fii bun
  • Dorește-ți dezvoltarea celui pe care-l înveți mai mult decât el se așteaptă
  • Fii tot timpul conștient de cea ce faci și gestionează continuu procesul
  • Fii un model pentru cel pe care îl înveți
  • Măsoară-ți empatia fata de cel pe care îl înveți

Foarte important pentru un trainer este conștientizarea propriilor abilitați și performanțe proprii, care sunt dinamice în funcție de rezultate și trebuie să se concretizeze într-un crez personal în training! Spre exemplu: cred că un bun trainer este cel care reușește să te aducă acolo unde tu ai cele mai bune rezultate în acțiunea sau acțiunile pe care le ai de îndeplinit.
Noi te așteptăm să înccepi un nou drum pentru cariera ta la cursul Train the Trainers, disponibil în această vară @CODECS, fie în sala de clasă fie în format online. Alegerea îți aparține pe deplin. Noi suntem pregătiți să îți oferim condiții de excelență atât în formarea ta profesională, cât și în ceea ce privește siguranța ta.

Companie
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.