Mergi la conţinutul principal

Descoperă-ți preferințele și folosește-le pentru a-ți îmbunătății stilul de învățare

Identificarea preferințelor de învățare și studiere este relativ simplă și poate face o diferență uriașă în eficiența cu care înveți. Există patru domenii principale care trebuie luate în considerare:

Structura 

Structura se referă la cât de organizat îți place să fii atât în spațiul de lucru, cât și în timp ce lucrezi. Oamenii care preferă o abordare relativ structurată tind să își creeze lliste, să își păstreze spațiul de lucru foarte ordonat și să folosească marcaje și etichete pentru a se asigura că pot găși foarte ușor  informațiile pe care le doresc. De asemenea, tind să lucreze în cadrul unei rutine.

Oamenii care preferă să lucreze fară o structura anume, tind să-și amintească lucrurile din cap, să-și lase hârtiile amestecate în spațiul de lucru și să studieze doar ce îi interesează în acea zi. Cu toate acestea, ambele abordări au și avantajele și dezavantajele lor. De exemplu:

Cei care preferă o abordare nestructurată, au o abordare foarte flexibilă în ceea ce privește învățarea și este probabil să poată rămâne concentrați mai ușor. Cu toate acestea, neavand un plan bine structurat pentru ceea ce au de făcut, au tendința să depășească termenele limita. Cei care preferă o abordare structurată, de obicei sunt foarte productivi și reușesc să finalizeze tot ce își propun, dar uneori pot constata că se luptă cu sarcini care necesita mai multă flexibilitate.

 

Direcția

Acest element descrie dacă îți place să urmezi o direcție din exterior sau preferi să conduci și să îți dezvolți proiectele în felul tău. Persoanele care preferă să urmeze o direcție din exterior sunt de cele mai multe ori foarte eficienți. Aceștia prefera îndrumări clare despre cum să abordeze problemele și idei despre cum să înceapa. Oamenilor care nu preferă să primească o direcție din exterior sunt acei oameni cărora le place să își dezvolte propriile idei. Ei vor prefera să își găsească propriile surse de informațîi și nu au nevoie de o structură clară pentru cursuri. Ei prefera să încerce lucrurile de unii singuri și să nu li se spună ce să facă.

 

Mediul înconjurător

În cele din urmă, mediul în care lucrezi iți poate influența foarte mult eficient. Persoanele care preferă un nivel ridicat de stimulare vor prefera încăperile luminoase și muzica de fundal. S-ar putea să poată lucra în locuri precum o cafenea. Aceștia preferă să se miște în timp ce lucrează și, de asemenea, să lucreze la mai multe lucruri simultan.

Persoanele care preferă un nivel scăzut de stimul vor tinde să fie ușor distrase de zgomot sau de alti factori externi. Ei prefera să lucreze într-o cameră liniștită, cu niveluri de lumină mai mici și să reducă temperatura camerei. Este important, totuși, să ne amintim că toți stimulii nu sunt aceiași. Unii oameni funcționează bine cu un stimul, dar nu cu altul (de exemplu, pot dori o lumină strălucitoare, dar fără zgomot, sau o temperatură rece, dar muzică de fundal). Preferințele se pot schimba și pentru diferite tipuri de lucrări. Prin urmare, problema crucială este să înțelegeți propriile preferințe de mediu și circumstanțele în care lucrați cel mai eficient.
 

           .



 

LEARNING NETWORK

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.