Mergi la conţinutul principal

Din “legile” Procurementului

Unele dintre cele mai importante principii sau chiar “legi” ale Procurement-ului ar fi:

  1. ​​Calitatea potrivita
  2. Cantitatea potrivita
  3. Timpul potrivit
  4. Sursa potrivita
  5. Pretul corect
  6. Furnizorul potrivit.


Termenul de calitate potrivita se refera la cat de adecvat este produsul sau serviciul achizitionat pentru scopul pentru care este cumparat.

Utilizarea specificatiilor standard, a brandului sau a denumirii comerciale ajuta la achizitionarea calitatii produselor. Calitatea marfurilor sau a serviciilor trebuie sa fie integrata in produs. Ce ar trebui sa faca un buyer cu adevarat profesionist ca sa se asigure ca materialele sunt achizitionate de la furnizorii cei mai potriviti?

Departamentul de achizitii pe baza experientei sale sugereaza diverse alternative pentru  cerintele diferitelor departamente din cadrul companiei. Acestea, adica clientul intern, trebuie sa verifice daca bunurile sunt conforme cu specficatiile date si daca ceea a fost furnizat este conform cu nota de comanda plasata de buyer.

Timpul potrivit si cantitatea potrivita – asigurarea si menținerea unui flux regulat de materiale pentru desfasurarea activitatii de productie este obiectivul vital al oricarui departament de achizitii. Achizitiile in exces ar trebui sa fie evitate, deoarece duc la supra incarcare, la stocuri inutile, costuri de transport, etc . Toate acestea influenteaza negativ cash flow-ul  companiei.

Sursa potrivita – costurile de transport și de manipulare a materialelor sunt afectate în mare masura de alegerea locului potrivit de unde trebuie achizitionate produsele. Pentru a minimiza aceste costuri, alegerea locului potrivit pentru achizitionarea lor este foarte importanta. De unde credeti ca ar fi cel mai bine sa achizitionati? De la furnizori locali sau de la furnizori externi?

Cum afli care este furnizorul in masura sa-si onoreze angajamentele si are si resursele financiare necesare precum si o putere manageriala adecvata pentru a face fata comenzii dovedind in acelasi timp integritate si seriozitate? Furnizorul ideal ar fi acesta?

Stie cineva care este pretul corect? Exista asa ceva? Cum se calculeaza?

Negociezi pentru toate principiile de mai sus sau nu negociezi? Daca raspunsul este da, atunci poti sa pui o alta intrebare, respectiv cum o faci sau cand o faci?

Ar mai fi de pus o multime de intrebari, care evident ca au si o multime de raspunsuri. Interesante, originale, vechi si noi. Eu am lansat doar provocarea. Stiu ca esti bun in ceea ce faci, stiu ca iti place ceea ce faci, asa ca te las pe tine sa iti pui restul de intrebari si iti doresc

Spor la treaba!

Companie
Tags
Categorie

Simona Stănescu, Senior Trainer & Consultant

Simona are peste 20 de ani de experiență  în domeniul... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.