Mergi la conţinutul principal

Exerciții de brain fitness

Este simplu și cât se poate de logic. Ne facem abonamente la sală, mergem prin parcuri să facem mișcare și căutăm tot felul de exerciții și metode de a ne ține corpul în formă. De ce nu am face asta și cu creierul nostru? Sau, mai ales cu el? Pentru că da, nu doar corpul nostru are nevoie de mișcare, cât și creierul nostru. Iar asta se traduce prin antrenarea plasticității sale. Mai precis prin exerciții.

Iată mai joc câteva exerciții, pe cât de banale, pe atât de eficiente pentru antrenamentul creierului nostru.

  • Folosește mâna care nu este dominantă. Pentru o zi sau câteva ore sau în activități precise. Aceasta va stimula creierul să găsească și să creeze noi căi și de a regândi sarcinile. 
  • Nu folosi liste. Poți să le faci, însă obișnuiește-te să nu mai apelezi la ele. Folosește lista doar după ce ai achiziționat tot ce era pe listă și doar ca să bifezi. Aplică acest exercițiu și în cazul listei de sarcini zilnice.
  • Memorează numere de telefon. Mai ales în această epocă în care ne bazăm atât de mult pe telefoane. Însă acest exercițiu este fantastic pentru memorie și dezvoltarea acelor abilități legate de ea. De aceea, este indicat să îți creezi un obicei din a memora zilnic un număr de telefon.
  • Creează zilnic o poveste. În fiecare dimineață, gândește-te la o poveste pe care să o împărtășești în ziua respectivă, fie că este despre ceva recent sau din trecut. Străduiește-te să găsești cea mai distractivă modalitate de a o spune.
  • Joacă și creează-ți propriile jocuri de observare. Alege în fiecare zi un anumit lucru pe care să îl observi. Asta va oferi creierului un subiect pe care să se concentreze cât se poate de serios. 
  • Alege să folosești trasee diferite pentru drumurile pe care le ai de făcut. Indiferent despre ce drum este vorba, de câte ori ai posibilitatea, schimbă traseul pentru că o mică schimbare în această rutină ajută creierul să exerseze memoria spațială.
  • Sparge rutina. Fă ceva, orice într-o ordine diferită față de obicei. Fie că este vorba de sarcini, de activități sau, pur și simplu, de modul în care abordezi un lucru. Fii atent la cum te simți și care sunt aspectele benefice care decurg din această schimbare.
  • Rezolvă probleme. Oferă-i creierului ceva la care să se concentreze în acest sens. Pune-te în diverse situații noi și vezi ce ar trebui să faci pentru asta. 
  • Fă liste. Da. Știm că am zis să nu le folosești, însă a le face reprezintă un bun exercițiu de asociere, ajutându-și memoria și creierul să creeze noi conexiuni.
     
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.