Mergi la conţinutul principal

Georgeta Dendrino: Coach pentru antreprenori la Cartier Awards 2018

Din 2006 Cartier a lansat Premiile pentru intiațiva femeilor, ca un angajament față de femeile din întreaga lume cu scopul de a crea un program de transformare pentru femeile antreprenor. Cartier Award aduce riguroziate in evaluarea programului, evaluand business-urile din prisma rezultatelor pe care le generaza.

Pentru a reflecta angajamentul față de aceste business-uri in formare, cele 18 nominalizare beneficiazp de coaching iar cele 6 finaliste beneficiază de un progam de coaching și mentorat permanent. Acest mentorat este adesea considerat mai important decât premiul în sine. În timp ce programul de coaching este orientat spre furnizarea de instrumente de bază pentru afacerle finalistelor, mentoratul este un program individualizat de sprijin și este adaptat la nevoile fiecărei laureate.

Găsirea unui coach bun pentru persoanele nominalizate și laureate devine, prin urmare, esențială. Pentru a realiza acest lucru, Cartier a pus în aplicare un proces de selecție reciprocă, prin care laureatele își împărtășesc nevoile și mentorii își prezintă biografia și ariile de interes. Potrivirea laureatelor cu coachii se face luând în considerare expertiza, regiunea și industria în care activează. Coachii sunt persoane cu senioritate în business, de la McKinsey & Comp, Cartier sau INSEAD. Anul acesta unul dintre coachii INSEAD este chiar Georgeta Dendrino, antreprenor, consultant si executive coach.

Learning Network: Georgeta, ești executive coach de câțiva ani, deja, ce îți aduce experien'a Cartier Women's Initiative Awards?

Gerogeta Dendrino: Expunere, experiență, cunoștințe, oameni noi în jur, oportunități de a învăța, de a călători.

L.N: Cum a decurs procesul de alegere a perechii coach-coachee? Care au fost criteriile? Ne poti dezvălui identitatea businessului pt care esti coach?

G.D: Insead și Cartier fac perechile. Dupa aceea, coach-ul și antreprenoarea încep să lucreze la planul de afaceri și la prezentarea în fața juriului. Acest proces de coaching durează aproximativ trei luni. Anul trecut am lucrat cu cineva din America de Nord (are un business legat de economisirea apei); anul acesta, lucrez cu o antreprenoare care reprezintă North Africa & Middle East.

L.N: Care este experiența ta de coaching? Ai mai acompaniat antreprenori în faza de start up?

G.D: Am facut mai degrabă executive coaching cu oameni în poziții de conducere din companii mari în România sau în alte țâri. Am lucrat cu multe naționalități, oameni care lucrau în România sau în alte țări. Anul trecut am început colaborarea cu Cartier și am început sa lucrez cu antreprenori. Anul acesta am început să lucrez și cu un antreprenor român prin RBL. Este însă un program de mentoring.

Așadar, nu pot spune ca experiența mea este mare în a lucra cu antreprenori. Este mare în a lucra cu oameni din business (iar antreprenorii sunt și ei oameni de business, nu?). Până la urmă sunt niște principii care se pot aplica peste tot. Modul în care le aplicăm face diferența. E ca în muzica – sunt câteva note muzicale doar; felul în care au fost interpretate, combinate, a facut să se nască Simfonia a IX-a a lui Beethoven, Concertul nr. 1 pentru pian și orchestra al lui Ceaikovski.

L.N: Sfaturi pentru antreprenori la început de drum

G.D: Să pună toată energia lor în acea firmă; să lucreze cât pot de mult; să facă lucrurile să se întâmple, să nu se împiedice în ‘planuri, proceduri, procese’ - acestea vin și ele, cu timpul.

Să se înconjoare de oameni pasionați, energici, dar și de oameni de la care sa aibă ce să învețe;

Să nu treacă o zi fară să învețe ceva nou

Să se aștepte ca nu vor avea stabilitate financiară ușor și nu mereu. Să fie toleranți față de incertitunile fiecărei zile

Să știe ca e jobul lor să vină cu idei noi, să inoveze, să reprezinte firma - o perioadă destul de mare (dacă nu mereu)

Să nu uite să aibă în jur oameni care să îi aduca cu picioarele pe pământ, care sa le spuna adevarul, sa le puna oglinda in fata mereu. Asemenea regilor buni de pe vremuri, care aveau ‘un fou du roi’, care avea dreptul să spuna orice, și un antreprenor bun are nevoie de un coach, un mentor, un om în care să aibă încredere că îi spune adevarul, îl ajută, susține.

L.N: Mulți consideră că nu exista diferente de gen în businessul românesc. Ce parere ai?

G.D: Nu pot să generalizez. Pot spune despre experiența mea, despre ce am vazut în jur. Au fost situații multe când clienții mi-au spus că preferă să lucreze cu un bărbat. M-am supărat pe moment, dar am acceptat și am mers mai departe. Am avut și situații în care a fost mai simplu sa fac ceva pentru că sint femeie - nu doar în România. Toți avem preferințe, toți facem alegeri și emoțional, nu doar rațional. Ar fi o ipocrizie să nu recunoaștem acest lucru.

L.N: În ce masură colaborarea cu Cartier este o recunoaștere a abilităților tale de coaching?

G.D: Cartier are doi parteneri în acest proiect: Insead și McKinsey. Eu am facut executive master de coaching și consultanță la Insead; cred că a contat în alegere faptul ca am fost educată într-un anumit spirit. În acest proiect sunt aleși coaches care au și studiile potrivite dar și multa experienta de business. Eu m-am bucurat mult în ianuarie 2017 când am aflat că am fost selectată. Sper să fie și o recunoaștere - însă până la urma, recunoașterea vine pe bucățele - de fiecare dată când un proiect are rezultate bune, când omul cu care lucrez este mulțumit. Am avut situații când am primit feedback despre impactul meu în proiectul de coaching după câțiva ani. Un comentariu de genul ‘o parte mare din cum sunt eu acum ți se datorează ție’, chiar dacă vine după câțiva ani, poate să fie o recunoaștere. Deși eu cred că spun la fel tuturor, că pun același nivel de energie, implicare, pasiune, în fiecare proiect. E ca atunci când pui aceleași semințe de flori într-o gradină - unele vor înflori, vor străluci, altele vor crește mai puțin și mai greu.

Legat de Cartier, anul trecut am facut coaching cu o antreprenoare din USA care a câștigat premiul cel mare. Am avut emotii foarte mari, am plâns de bucurie cu ea - dar știu că este meritul ei în proporție foarte mare.

Cred că atunci când faci coaching e important să fii pregătit pentru a fi în spate, să înțelegi că nu vei straluci tu, ci cel cu care lucrezi.

L.N: Ce poți recomanda unui coach la început de drum?

G.D: Să se expună cât mai mult, să capete experiență cât mai multă, diversă, înainte de a fi coach. A vorbi doar din cursuri, cărți, nu cred că ajută pe termen lung.

Să învețe în fiecare zi, să citească, să asculte ceva nou în fiecare zi.

Să aibă modele în jur, oameni care să îl / o inspire sau care să îl / o ajute sa aibă contact cu realitatea. E foarte ușor să crezi că le știi pe toate, că ai dreptate...

Mie îmi place să mă pozitionez uneori ca un Pinocchio care are mai mulți Jimini Crickets în jur. Am avut șansa să am mulți Crickets, care mă aduc cu picioarele pe pământ, care îmi dau alte perspective, oameni care știu multe din diverse domenii.

Să se înconjoare și de oameni foarte tineri - ei ne dau alte perspective, cred ca ne ajută să avem o minte tânără.

Să încerce să se diferențieze; sunt multe școli de coaching pe piața din Romania; a devenit la moda să fii coach. Cum ieși din mulțime?

 

L.E 

 

În urma decernării premiilor în cadrul Cartier Women's Initiative Awards, coachee-ul Georgetei, Siroun Shamigian, a câștigat locul 1.
Georgeta a susținut-o pe Siroun în pregătirea planului de afaceri și prezentarea lui în fața investitorilor. Proiectul este în sectorul educațional și va avea impact asupra a 50 de milioane de studenți din 17 țări

Interact
Categorie

Learning Network este terenul de joaca al celor care cred in puterea invatarii, sunt curiosi sa isi descopere limitele si isi doresc sa obtina... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.