Implicarea cursanților prin storytelling
Implicarea cursantului constitutie cel mai important aspect al trainingului corporatist și, de fapt, al oricărui tip de training. Asta deoarece învățarea este o activitate, nu un proces pasiv. Nu poți învăța pe cineva care nu este interesat sau, și mai rău, plictisit de moarte de ce îi transmiți.
Este greu să atingi un nivel de implicare sau de angajament optim al cursantului în proiectarea și furnizarea conținutului de training. Iar aceasta este cu atât mai valabil pentru trainerii aflați la începutul carierei lor.
Din timpurile cele mai vechi și până la epoca digitală, a blogurilor și apoi a lui Instagramstory și Netflix, oamenii au iubit mereu poveștile. Ne place să le ascultăm, să le aflăm, să le citim și să le urmărim desfășurându-se și dezvăluindu-se în fața noastră.
Atât de mult, încât aceste povești pot fi folosite ca instrumente puternice de business, ajutând la traversarea proceselor de schimbare și chiar provoca ele însele schimbări de natură neuro-chimică pentru creierul membrilor audienței.
recum o ceașcă bună de cafea te face să devii mai activ și mai conectat la mediul înconjurător, poveștile au puterea de a crește interesul cursanților și a-i angaja în procesul de învățare.
Iată cum poți să crești nivelul de implicare a cursanților prin învățarea bazată pe storytelling:
⦁ folosește mini-povestiri în loc de exemple seci
⦁ include anecdote relevante subiectului și temei prezentate
⦁ inventează personaje și intrigi fictive
⦁ structurează lecțiile sub formă de dialoguri
⦁ folosește conflictul și tensiunea pentru a crea suspans
⦁ împrumută personaje și povestiri din istorie și cultura pop