Mergi la conţinutul principal

Învățarea experiențială și resurse de învățare experiențială

Cel mai bun sistem de invatare nu este cel in care profesorul sta la catedra, iar elevul sta in banca sa. Cunoastem cu totii rezultatele acestui model.  Invatarea experientiala presupune practicarea abilitatilor, cunostintelor si deprinderilor pe care elevul / participantul vrea sa le invete.

In invatarea experientiala profesorul/ trainerul este alaturi de cel ce invata ca antrenor si ghid.

Astfel permite elevilor/participantilor sa faca unele greseli si se confrunte cu consecintele deciziilor, dar, in acelasi timp, previne comiterea erorilor in activitatea zilnica. Din când in când, profesorii / trainerii se vor intoarce la lucrurile deja discutate sau analizate pentru a vedea daca elevii lor au invatat direct din experienta.

“INVATAREA NU ESTE UN SPORT AL SPECTATORILOR” - sursa HRDQ

Orice profesor / trainer cu adevarat bun ar spune acelasi lucru - daca oamenii vor sa invete sa faca ceva: sa joace tenis, sa zboare cu un avion, sa participe intr-o echipa de lucru, nu e suficient sa le spui ce sa faca, ci trebuie sa ii faci sa faca.

Rolul experientei si al practicii este atat de puternic in procesul de invatare efectiva, incat, daca acestea nu sunt incorporate in metodele de instruire ale organizatiei, atunci, cursurile si trainingurile sunt pierdere de timp si bani.

Multe joburi necesita deprinderi. Dar, fara practica, nu exista deprinderi.  Exista doar abilitati si informatii. Iar locurile de munca unde se cer anumite deprinderi sunt situate in contact cu clienti reali, cu colegi si colaboratori reali. In cazul in care vor exista greseli si stangacii, vor exista si consecinte negative reale pentru afaceri.

Nu exista nici un substitut pentru experienta.

Acesta este un adevar fundamental. Dar mai exista un adevar fundamental: din fiecare experienta se poate invata. De aceea, profesorii / trainerii si elevii trebuie sa se aseze, sa recapituleze si sa analizeze cele invatate si intamplate. Un feedback dat la timp, in mod corect poate accelera invatarea corecta. Lipsa acestui feedback poate duce la formarea unor deprinderi gresite si la lipsa cresterii performantei.

Crearea unei experiente intr-un mediu controlat poate fi la fel de util ca un o experienta reala.

Uneori e de preferat! Cel mai bun loc pentru a invata cum sa aterizeze un avion pe 50 de aeroporturi diferite, sub 50 de viteze ale vantului diferite, in conditii meteorologice dificile, in timp ce sufera 50 diferite probleme mecanice nu este intr-un avion real. Este intr-un simulator de zbor.

Astfel de jocuri, simulari si instrumente de feedback pot fi extrem de utile pentru abilitati de invatare legate de leadership, munca in echipa, coaching, rezolvarea conflictelor, comunicarea interpersonala si multe altele.

Resursele de invatare si training experiential din catalogul nostru pot fi puse la dispozitia companiilor ce doresc sa livreze training prin propriii manageri, dar si furnizorilor de training (traineri independenti sau companii de training).

17 ani de experienta in People Development. 15 ani experienta HR Management. 14 ani experienta ca si Trainer. 13 ani in Assessment &... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.