Mergi la conţinutul principal

Jorgen Sundberg: Românii, catalizatorii employer branding-ului în Europa?!

Pentru tine, cum arată locul de muncă de invidiat? Sau, stai, să nu spui că te numeri printre scepticii și pesimiștii pentru care așa ceva există doar "în reviste", că, în rest... A, ai nevoie de dovezi. Înțelegem perfect! Tocmai de aceea, masterclassul „The Enviable Workplace este calea cea mai potrivită pentru a te convinge că locul ăla de muncă de invidiat nu doar că există, ba are și o rețetă bine gândită și testată în employer branding. Și cum nu ne plac jumătățile de măsură, am zis că cine să fie mai nimerit să fie gazda și ghidul tău decât unul dintre cei care dau ora exactă în domeniu?! Jorgen. Jorgen Sundberg!

HR influencer, consultant și specialist în employer branding și "tatăl" blogului de carieră și recrutare aflat pe primul loc mondial. Înainte de a-l întâlni față în față (sau reîntâlni!), ca avanpremieră, vă oferim un interviu exclusiv pentru Learning Network.

 

 

...trebuie să ne asigurăm că nu este doar un buzzword și că aduce cu adevărat beneficii tangibile companiilor (...) Uneori pare că partea română din cadrul unei companii germane sau franceze o ia înaintea sediului central în ceea ce privește employer branding-ul. 

 

Learning Network: Bine te-am regăsit, Jorgen! Cum arată employer branding-ul în 2018?
Jorgen Sundberg: În acest moment, arată foarte bine! Este un subiect fierbinte și se află pe agendele de management din toată lumea. CU TOATE ACESTEA, noi, ca industrie, trebuie să ne asigurăm că nu este doar un buzzword și că aduce cu adevărat beneficii tangibile companiilor. Fără să fii capabil să demonstrezi ROI-ul în privința employer branding-ului, acesta riscă să fie doar un concept asemenea celui de "big data, care era la mare modă acum 4 ani și care acum nu se mai folosește.

L.N.: Care sunt, în opinia ta, principalele trend-uri ale acestui an în ceea ce privește employer branding?
J.S.: Personalizarea- cu ajutorul tehnologiei, suntem acum capabili să oferim abordări de atragere și candidate journeys personalizate.
Employer Value Proposition- cele mai mari companii au dezvoltat până acum una și acum sunt ocupate să o regleze pentru diferite roluri și/ sau regiuni
Recenzarea angajatorilor- site-uri precum Glassdoor, Kununu și Indeed devin din ce în ce mai importante pentru candidați. Dar, de asemenea, ar trebui să existe o concentrare din partea companiilor pentru a înțelege cum pot oferi o experiență mai bună.

L.N.: Vii pentru a doua oară în România. Ce vrei să găsești schimbat sau evoluat aici în privința employer branding?
J.S.: Vreau să găsesc employer branding-ul separat de marketing-ul de recrutare. Una este despre producerea conștientizării și a interesului, cealaltă este despre a-i determina pe oameni să aplice pentru job-uri. Din ceea ce am văzut anul trecut în București, România are profesioniști foarte talentați cărora nu le este teamă să încerce lucruri noi. Uneori pare că partea română din cadrul unei companii germane sau franceze o ia înaintea sediului central în ceea ce privește employer branding-ul. Așa că, hai să vedem dacă putem să îi facem pe români să fie catalizatorii employer branding-ului în Europa?!

 

O organizație trebuie să fie agilă și dispusă să adopte inovația ca mod de gândire (...) Așa că este vorba despre a afla ce vor EI și, de acolo, de a crea locul de muncă de invidiat...Dezvoltatorii mari și tari pot să-și aleagă angajații, dar atunci când faci mai mulți bani decât poți cheltui, ai alte priorități.

 

L.N.: Cum vezi viitorul HR-ului și a employer branding-ului în era învățării sociale și a revoluției tehnologice?
J.S.: Văd învățarea socială și tehnologia ca parte a unui loc de muncă eficient. Nu este nimic mai enervant decât să folosești software-uri expirate sau procese pe care angajații nu le înțeleg sau în care nu cred. O organizație trebuie să fie agilă și dispusă să adopte inovația ca mod de gândire.

L.N.: Cum trebuie să arate, în viziunea ta, un loc de invidiat?
J.S.: Ei bine, aș putea să îți zic că îmi plac o cafetieră bună, masaje gratuite și un bufet de gogoși în clădire, DAR nu sunt eu publicul țintă aici. Un loc de muncă de invidiat trebuie să fie atractiv utilizatorului final, candidatului și angajatului tău. Așa că este vorba despre a afla ce vor EI și, de acolo, de a crea locul de muncă de invidiat.

L.N.: Cum arată motivarea și implicarea oamenilor în acest an, atât din perspectiva organizațiilor, cât și din ce a angajaților?
J.S.: Găsesc interesant faptul că, atunci când angajații au satisfăcute nevoile de bază cum sunt cea de a fi plătiți și cea de a avansa în carieră, singurul motivator real este acela că fac o muncă importantă de pe urma căreia beneficiază oamenii și planeta. Dezvoltatorii mari și tari pot să-și aleagă angajații, dar atunci când faci mai mulți bani decât poți cheltui, ai alte priorități.

 

...treaba ta este aceea de a alege câștigătorul cu care să lucrezi. Atunci va fi momentul în care vei fi capabil să creezi și să gestionezi programe interesante de employer branding (...) Este foarte greu să măsori emplyer branding-ul. 

 

L.N.: Care este, în opinia ta, cel mai bun și mai important avantaj competitiv pentru o companie? Și de ce, te rog?
J.S.: În primul rând, compania trebuie să fie câștigătoare. Asta înseamnă să aibă oameni, produse și/sau servicii extraordinare. Există o cerere de piață pentru companii. Dacă sunt într-o traiectorie crescătoare, angajații pot vedea către ce se îndreaptă. Este o postură incitantă în care te poți afla și, odată ce te afli în ea, îți poți da seama de aspecte precum experiența angajaților și brandul de angajator pentru a atrage oamenii potriviți. 
Realizez că asta poate merge dincolo de domeniul de aplicare a managerilor de employer branding, dar treaba ta este aceea de a alege câștigătorul cu care să lucrezi. Atunci va fi momentul în care vei fi capabil să creezi și să gestionezi programe interesante de employer branding.

L.N.: Care sunt caracteristicile principale ale unui ambasador de brand?
J.S.: Cineva care a fost identificat de către companie ca fiind influent, entuziast și dispus să împărtășească experiențe și întâmplări despre organizație. În mod obișnuit, acești oameni lucrează în recrutare, marketing, vânzări sau alte roluri orientate către client.

L.N.: Care este cea mai nouă descoperire sau cel mai nou wow moment pe care ai/ l-ai avut(-o) cu privire la employer branding și HR?
J.S.: Este foarte greu să măsori emplyer branding-ul. Iar aceasta reprezintă o problemă. Fără rezultate măsurabile, nu putem justifica creșterile de buget sau chiar să ne păstrăm actualele bugete. Așa că este mult de muncă la acest capitol.

L.N.: Mesajul tău pentru cititorii noștri este...
J.S.: Simțiți-vă liberi să descoperiți și să folosiți Employer Branding Podcast pentru a afla mai multe despre acest spațiu. (employerbrandingpodcast.com)
 

Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.