Mergi la conţinutul principal

Leadership: 9 strategii de dezvoltare a abilităților

Conform L&D Industru Survey 2019 64% din companiile din România declarau că dezvoltarea abilităților de leadership este prioritară în alegerea programelor de training achiziționate. Ne putem da ușor seama că în noul set-up de lucru – cu echipe remote și lucru virtual, presiunea pe team lideri și manageri este în creștere și că este important să avem la orice nivel din organizații lideri bine pregătiți.

Unii oameni sunt lideri naturali, dar oricine își poate dezvolta abilitățile necesare cu o anumită practică.Noi am identificat 9 strategii care vă ajută să dezvoltați abilități de conducere.

Disciplina

Un lider bun are nevoie de disciplină. Dezvoltarea disciplinei în viața ta profesională (și personală) este o necesitate pentru a fi un lider eficient și pentru a inspira și pe alții să fie disciplinați. Oamenii îți vor judeca capacitatea de a conduce după cantitatea de disciplină pe care o afișezi la locul de muncă.

Demonstrezi disciplină respectând întotdeauna termenele limită, ținând programările și încheind întâlnirile la timp. Dacă ești dezorganizat în mod natural, atunci s-ar putea să îți fie greu, dar poți începe oricând cu activități simple: încercă să implementezi obiceiuri bune acasă: cum ar fi să te trezești devreme sau să faci în fiecare zi un lucru ales de tine – să citești 15 minute, să înveți o limbă străină, să faci mișcare, etc...

Mai multe proiecte

O modalitate excelentă de a-ți dezvolta abilitățile de conducere este să îți asumi mai multă responsabilitate. Nu trebuie să îți asumi mai mult decât poți duce, dar trebuie să faci mai mult decât ceea ce este acoperit în fișa postului tău.. Ieșirea din zona ta de confort este singurul mod în care vei învăța ceva nou, iar acest lucru va fi remarcat.

Învață să urmezi

Un adevărat lider nu are nicio problemă să cedeze controlul unei alte persoane atunci când este cazul. Nu trebuie să te simți amenințat atunci când cineva nu este de acord cu tine, îți pune la îndoială gândirea sau vine cu idei proprii. Păstrează-ți mintea deschisă și acordă credit atunci când cineva merită. Nu va fi întotdeauna ușor, dar dacă înveți să-i prețuiești și să-i respecți pe ceilalți din echipa ta, vor fi mai predispuși să se îndrepte spre tine.

Analiză situațională

Un lider bun este o persoană care poate vedea imaginea de ansamblu și poate anticipa problemele înainte ca acestea să apară. Aceasta este o abilitate valoroasă când ai de gestionat proiecte complexe cu termene limită strânse. Capacitatea de a prevedea și a oferi sugestii pentru evitarea potențialelor probleme este de neprețuit pentru un lider. Această abilitate te ajută, de asemenea, să recunoaști oportunitățile pe care alții le trec cu vederea.

Inspiră-i pe ceilalți

A fi lider înseamnă că faci parte dintr-o echipă și, ca lider, ar trebui să poți motiva și inspira pe cei cu care lucrezi să colaboreze cât mai bine. Când un membru al echipei are nevoie de încurajare sau îndrumare, acordă-il.

Continuă să înveți

Cea mai bună cale pentru a deveni un lider bun este să înveți mereu lucruri noi. Îți menține mintea ascuțită și abilitățile proaspete. Învățarea te pregătește pentru noi provocări.

Dezvoltăți abilitățile de leadership cu cel mai complex program oferit de Exec-Edu: Leadership 360

Ai încredere în echipa ta

Nimeni nu este cel mai bun la toate și, cu cât îți dai seama mai repede de asta, cu atât poți învăța mai devreme să fii un lider bun. Delegarea sarcinilor către alții nu numai că te eliberează pentru lucrurile pe care le faci bine, ci și împuternicește alte persoane din echipa ta.

Rezolvă conflictele

Nu toată lumea se va înțelege tot timpul. Nu ignora conflictele interpersonale, sperând că vor dispărea, abordează în  conflictele vorbind cu cei implicați. Fii deschiși să reatribuiți membrii echipei dacă conflictul nu poate fi rezolvat.

Fii un ascultător cu discernământ

A deveni lider nu înseamnă că trebuie să fii mereu în centrul atenției. O trăsătură importantă a unui bun lider este să asculte sugestii, idei și feedback de la alte persoane. Comunicarea nu se referă doar la cuvinte, ci și la preluarea unor indicii non-verbale, cum ar fi contactul vizual și limbajul corpului.

Abilitățile bune de leadership sunt esențiale pentru avansarea în carieră, dar, după cum puteți vedea, conducerea este mult mai mult decât simpla conducere. Așa cum a spus omul de stat american John Quincy Adams, „Dacă acțiunile tale îi inspiră pe ceilalți să viseze mai mult, să învețe mai mult, să facă mai mult și să devină mai mult, ești un lider”.

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.