Mergi la conţinutul principal

Managerii care cunosc mai multe limbi straine au mai mult succes

Pe langa abilitati de organizare, time management, planificarea strategiei de dezvoltare, rezolvarea problemelor si leadership, alte competente pe care managerii trebuie sa le deprinda sunt cele de comunicare interpersonala si stabilire a relatiilor profesionale. Aceste apentru ca managerii interactioneaza zilnic cu stafful din front – office, cu managementul superior, cu parteneri si clienti. Insa globalizarea este un fenomen cu din ce in ce mai multe implicatii, astfel ca managerii constata ca au nevoie de abilitati suplimentare pentru a mentine competitivitatea companiei pe piata.

Ce competente sunt esentiale intr-un mediu de afaceri global?

Managerii trebuie sa isi adapteze discursul la noile audiente, sa invete cel putin o limba straina (sau mai multe) si sa retina rapid diferentele culturale.

Avand in vedere imperativele marketingului business to business, un manager are ca obiectiv dezvoltarea unor relatii profesionale cu terti pentru a genera brand awareness si determina angajament din partea clientului. Managerul poate, de exemplu, sa initieze colaborari cu oameni de afaceri din diverse tari prin conversatii pe teme de business sau in contexte de socializare informala (in pauzele de la conferinte si intalniri). Compania va fi perceputa ca partener, negocierile vor decurge fara intreruperi, afacerea se va extinde la nivel global.

Manageri bilingvi sau multilingvi?

Engleza de afaceri este, desigur, eficienta in mediul dinamic al afacerilor, dar nu ar putea etala aceleasi avantaje ca a vorbi limba publicului tinta. Pentru ca tehnologia ofera acces la o gama larga de clienti si parteneri, multilingvismul a devenit esential pentru productivitatea companiei si un avantaj pentru cei cu aceasta competenta.

Pornind de la tendintele de crestere a pietelor, diverse rapoarte evidentiaza limbile straine care, in viitor, vor fi necesare in procesul de construire a unor relatii profesionale la nivel international: spaniola, araba, franceza, chineza, germana, portugheza, italiana, rusa, turca si japoneza.

Un manager care stapaneste mai multe limbi straine este, in mod clar, o asigurare pentru succesul companiei sale. Comunitatea internationala de afaceri a admis deja beneficiile interactiunii cu diferite culturi in ceea ce priveste stabilirea de noi conexiuni. Afacerile se pot dezvolta, astfel, pe piete multiple, in maniera destinsa.

Categorie

Delia Dragomir - Eucom Partner

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.