Mergi la conţinutul principal

Microlearning: reguli de bază

Sau de ce mircoînvățarea contează mai mult decât crezi și cum să o obții. 

Se tot vorbește în ultima vreme de microînvățare...Dar ce înseamnă ea și cum o putem atinge și aplica eficient? Microînvățarea reprezintă o modalitate de învățare și de furnizare de conținut către cursanți în doze mici și specifice. Cursanții sunt în control asupra a ceea ce învață și când învață. Recent, această metodă a avansat foarte mult având în vedere caracteristicile și comportamentelor de învățare ale celor care, până în 2025, vor reprezenta 75% din forța de muncă. Millennials. Cei a căror durata maximă de atenție este de 90 de secunde. De aceea, dacă organizațiile vor să atragă, să dezvolte și să rețină talentele acestei generații, ele trebuie să se adapteze condițiilor lor specifice. Iar, aici, intervine microînvățarea. 
Mai jos, iată 5 reguli de baza ale microînvățării pentru oricine vrea să o obțină și să o aplice:

1. Atribuie un obiectiv de învățare pentru fiecare material

Obișnuim să definim obiectivul de învățare prin ceea ce cursantul va face sau va știi după ce va parcurge materialul. Concentrează-te doar pe un singur obiectiv de învățare! În acest fel, cursantul va știi exact pe ce trebuie să se concentreze pentru a se asigura că învățarea este transferată. Cu cât încerci să introduci mai multe obiective, cu atât mai lung va fi conținutul tău și, în final, vei pierde audiența. 

Vino la Learning Network Festival - Design. Delivery. Technology.

2. Folosește video-urile

70% dintre Millennials vizitează lunar YouTube. Pur și simplu, ei preferă video-urile în locul oricăror altor medii de propagare a informației.

3. Calitatea producției contează

Acum, grație tehnologiei, avem cu toții posibilitatea să creăm un video. Însă un video prost făcut poate umbri complet un conținut de calitate. Nu este neapărat nevoie să cheltui mulți bani pentru crearea unui video de calitate din punct de vedere tehnic. Încearcă să folosești lumina naturală, filmează într-o cameră fără zgomot și fixează camera puțin deasupra nivelului ochilor. 

4. Sincronizarea este totul

Filmulețele de microînvățare nu ar trebui să depășească 4 minute. Cursanții vor să treci direct la obiect. Atunci când creezi scenariul pentru un asemenea video, una din reguli este să folosești 120 de cuvinte pentru fiecare minut de video. Îmbunătățește-ți, de asemenea, abilitatea de a edita, fiind capabil să elimini orice conținut nerelevant. Dacă, cu toate acestea, video-ul tău depășește 4 minute, atunci, cu siguranță, ai încălcat prima regulă a microînvățarii. 
În plus, ține cont și de următoarele:
⦁    nu pierde timp din video cu ceva ce cursantul poate downloada sau revizui și din afara lui!
⦁    presupune că audiența ta este una inteligentă. Nu îi pierde timpul explicându-i cum să parcurgă video-ul tău!
⦁    nu adăuga dialog nesincer și nu "vorbi de sus" audienței!

5. Dovedește că învățarea a avut loc

Atunci când îți creezi conținutul, gândește-te cum vei știi că învățarea s-a produs. În loc de a le cere cursanților să răspundă la o serie de întrebări cu mai multe variante de răspuns, cere-le să își demonstreze cunoașterea. Aceasta nu doar că demonstrează că învățarea s-a produs, dar creează și oportunitatea de îmbunătățire și de coaching. În definitiv, învățarea nu ar trebui să fie doar un eveniment unic, ci un proces în evoluție și adaptare permanente care creează experiențe unice și personalizate pentru fiecare cursant. 

sursa: elearningindustry

LEARNING NETWORK

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning facilitator,... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.

Folosim cookies pentru a putea imbunatati experienta Dvs!

Folosim de asemenea 1 instrument pentru masurarea traficului online.