Mergi la conţinutul principal

Mirela Ursu, Flying Colors: Engleza se poate învăța la orice vârstă!

Am stat de vorbă cu Mirela Ursu, fondatoarea Flying colors despre motivația de a fi în business în vremuri atât de tulburi și am descoperit o poveste de succes autentic, succes pe care cu generozitate îl împarte cu clienții programelor de limbă engleză pe care le livrează. Am descoperit un cuvânt pe care atât clientul cât și brandul îl au în comun: CURAJ. Pentru că este vorba despre curaj de câte ori alegem să ieșim din zona de confort și pentru că învățarea unei limbi străine ca adult este un gest de curaj. Iar Mirela Ursu, dă dovadă de curaj prin toate acțiunile de business pe care le-a întreprins. 

Learning Network: Ce face din Flying Colours o marcă în lumea cursurilor de limba engleza?

Mirela Ursu: Atenția la detalii. Atenția acordată fiecărui cursant în aceeași măsură. Experiența. În doua cuvinte - calitatea cursurilor. Dincolo de aspectul pur măsurabil prin rezultate obținute la examene sau diferite teste (avem 100% rată de promovare la examenele Cambridge și suntem centru de engleză premiat Cambridge), vorbim de atitudine, susținere a dezvoltării personale, a creșterii încrederii de sine a cursanților … lucruri de finețe pe care le oferim …pentru că  suntem mentori care au făcut din această profesie o alegere.

Cred că marca Flying Colours oferă curaj! Curaj de a face mai mult! În viața profesională, dar și personală. Pentru că așa am și pornit la drum acum peste 12 ani … sunt profesoară de limba engleză la bază. Sunt preocupată de evoluția continuă. Atât a mea cât și a celor din jurul meu. La acel moment am vrut să fac mai mult, să dovedesc mai mult, să ajut mai mult. Iar lucrurile au evoluat organic, într-un trend ascendent continuu datorită calității oferite și a faptului că lumea simte pasiunea din spatele acestui business educațional.

L.N.: Cum abordați învățarea limbii engleze la adulți? Există prejudecăți conform cărora adulții învață mai greu o limbă străină sau deloc... și totuși adulții învață engleza. Cum îi susțineți să traverseze blocajele?

M.U: Există desigur diferențe, și nu mici, între a învăța o limbă străină în copilărie și a învăța ca adolescent sau ca adult. Dar surpriza este că nu sunt acelea la care se gândește lumea în general.

Mereu suntem întrebați dacă este o vârstă (mai) potrivită pentru o limbă străină.

Studiile arată că la 4 ani copiii învață fără efort, deci ritmul de asimilare este mare. Asta n-ar trebui să ne surprindă.

Dar tot studiile au arătat în 2013 cum creierul taximetriștilor din Londra se dezvoltă constant pentru a putea reține toate străzile.

Diferența este, practic, între efortul depus pentru asimilare. Nu vorbim de incapacitate de învățare ca adult. Iar adulții care participă la cursurile Flying Colours sunt dovada cea mai apropiată de noi că engleza se poate învăța la orice vârstă.

Blocajele apar de regulă din lipsa de încredere sau de răbdare sau din teama de greșeală.

Traversăm eventualele blocaje cu perseverență, încurajare, deschidere, prin crearea unei atmosfere plăcute în cadrul cursurilor de engleză. Practic, noi construim comunități, un mediu safe, în care te simți confortabil să și greșești! Pentru că a-ți da voie să vorbești imperfect este pasul esențial pentru evoluție. Și în privința limbii engleze.

L.N.: Există o presiune de de timp ca el să ajungă la un anumit nivel într-un anumit timp? Cum îl susțineți să își atingă obiectivele?

M.U: Ha ha … acum toată lumea vrea rezultate rapide, asa e. Dacă s-ar putea să înveți o limbă străină în câteva săptămâni sau luni … ar fi perfect. Dar vin și să spun că o limbă străină nu poate fi învățată forțat, într-un ritm extrem de rapid. Iar engleza nu face excepție nici ea. Creierul are nevoie de timp să așeze și să consolideze informația primită.

Atunci când există o presiune de timp (când la un anumit moment X, agajații sau echipa locală trebuie să ajungă să poată ține o prezentare) ne concentrăm pe acel obiectiv și construim cadrul sesiunilor de engleză în mod specific. Ne raportăm la acel obiectiv și lucram specific pe acel obiectiv, pe care il atingem, însă vorbim de un anume scop acolo.

L.N.: Sunt utilele trucurile gen: ascultă muzică sau vezi filme? Dar aplicațiile?

M.U: Ooo… da! Întotdeauna recomand cursanților fie copii, adolescenți sau adulți, expunerea constanta la engleza, si in afara cursurilor. Muzică, filme, aplicații, jocuri, cărți .. și de ce nu, călătorii în străinătate.

  • Citește tot ce îți pică în mână, chiar și etichetele produselor cumpărate – în engleză
  • Urmărește filme cu subtitrare în engleză și notează-ți cuvintele și expresiile noi, dar mai ales pe cele pe care le recunoști, dar știi că nu prea le folosești, de fapt
  • Vorbește cu oameni, cu prieteni
  • Abonează-te la podcast-uri sau canale Youtube în engleză
  • Pleacă în străinătate

L.N.: Care sunt metodele pe care le folosiți în predare? Curs sau workshop?

M.U: Cursurile Flying Colours sunt bazate oricum pe foarte multă conversație și comunicare doar în engleză, indiferent de obiectivul avut sau vârsta cursanților.

Pentru engleza adresată copiilor sau adolescenților, care se pregătesc pentru examenele Cambridge, formatul este cel al cursurilor pe baza manualelor specifice nivelurilor și examenelor respective.

Pentru engleza de business folosim un mix între curs și workshop, pentru că acolo ne adaptăm obiectivelor specifice companiei. Din experiența noastră, cerințele angajatorilor au fost de regulă să creștem gradul de fluență al angajaților, să îmbogățim vocabularul și, automat, acuratețea, să poată livra prezentări, să poată vorbi relaxați în cadrul conf call-urilor, să-și prezinte rapoartele sau să scrie e-mailuri.

L.N.: Online sau clasă? Cum este mai eficient?

M.U: Bună întrebare! Dacă aș fi fost întrebată acum 2 ani aș fi spus cu tărie în clasă. Acum, după 2 ani în care am învățat că mai trebuie să ne mai dezvățăm câteodată de stereotipuri.

Experiența predării, experiența a două runde de examene Cambridge la toate nivelurile (YLE, KET, PET, FCE, CAE, IELTS) cu rată de promovare 100% mă face să nu mai fac comparații abrupte.

Ceea ce aș spune acum, după 2 ani de sală și online ar fi așa: dacă vorbim de obiective atinse, de creșterea nivelului de engleză, de promovarea examenelor de engleză, da, nu văd diferențe majore.

Dacă luam în calcul și componenta de socializare, interacțiune umană nemijlocită, ar fi nerealist să susținem că online sau față–în–față sunt același lucru.

În același timp, faptul că acum copii sau adulți atât din București cât și din Timișoara, Oradea, Arad sau Sibiu au acces la cursurile noastre de engleză reprezintă fără îndoială o nouă etapă, un salt ce nu poate fi ignorat.

L.N.: Ce este diferit când lucrezi cu o companie vs când organizezi un curs pentru adulți.

M.U: Lucrurile stau foarte diferit. Atunci când lucrăm cu firme avem în minte exact obiectivele pe care angajații acestora le vor atinge. Domeniile sunt diferite, rolurile deasemenea. Interacțiunea este adaptată 100% pe cultura organizațională a companiei din care cursanții fac parte. Pe când un curs de adulți organizat în afara unei companii, face referire mai ales la atingerea următorului nivel al limbii engleze, o creștere a resurselor de engleză în general, nu neapărat la urmărirea unui obiectiv, nișat.

L.N.: Care sunt criteriile dupa care recomandați companiilor să își aleagă furnizorul de cursuri de limba engleză?

M.U: În primul rând să nu cadă în capcana celui mai mic preț, pentru că sub un anumit preț nu mai putem vorbi de calitate. De fapt, cred că nu este o surpriză pentru nimeni că de cele mai multe ori este o relație directă între un preț mic și calitate.

Un furnizor profesionit mai întâi vrea să înțeleagă nevoile companiei și echipei, pentru a adapta cursurile și toate livrabilele la un obiectiv coerent și comun. Apoi este necesar să se vadă un punct de plecare, la ce nivel sunt cursanții? Dacă pool-ul de angajați este eterogen ca nivel al limbii engleze, o davadă în plus de profesionalism este ca furnizorul să propuna mai multe grupe în care nivelul de cunoștințe să fie omogen. Testarea inițială, pe baza căreia se face crearea grupelor este esențială. Reevaluările periodice sunt necesare. Am pornit din punctul A și hai să vedem unde am ajuns la momentul T, să vedem ce rafinăm, unde mai insistăm, unde am crescut … având mereu în minte obiectivul agreat inițial.

L.N.: De ce se tem cel mai tare companiile când achiziționează serviciile dvs? Cum soluționați obiecțiile?

M.U: Nu cred că avem bariere drastice, mai ales că suntem un centru de limbă engleză cu o calitate a cursurilor care ne recomandă. Pilonul de încredere există de la început.

Cred că mai degrabă pot exista din parte unor companii anumite restricții legate de buget. Acestea pot căuta și selecta prețul cel mai mic pentru cursurile de limbă engleză; chiar am avut un exemplu luna trecută. Ceea ce este foarte important să se înțeleagă este, asa cum spuneam mai devreme, de la un anumit punct în jos al prețului nu se mai poate oferi calitate. Noi suntem o echipă care performăm, punem accent pe rezultate și ne concentrăm pe calitate, nu pe cantitate. De aceea noi ne retragem din cursa negocierilor din primul moment în care vedem că achiziția se face doar pe criterii de preț. Nu suntem în acea ligă pentru simplul motiv că ar fi impotriva valorilor noastre și ale mele personal să cream un produs de calitate inferioară, doar pentru că se cere un tarif mic. Ne asumăm zona de excelență cu tot ce presupune ea.

L.N.: Care sunt etapele pe care le urmați în pregătirea unei grupe de curs pentru o companie?

M.U: În primul rând vrem să înțelegem obiectivele companiei respective în ceea ce privește desfășurarea cursurilor de limbă engleză și să avem o întâlnire cu reprezentanții ei.

Modul nostru de lucru nu include doar predarea unor simple noțiuni teoretice de limba engleză, ci pornește cu o evaluare inițială a nivelului de limba engleză, în ceea ce privește fluența, vocabularul, acuratețea, atât în scris cât și vorbit. “Placements Tests” și “Needs Analysis” sunt doar două dintre instrumentele care ne ajuta să ne calibrăm metodele de predare la nevoile specifice cursanților și ale companiei.

Pe baza rezultatelor acestei testări și a nevoii obiective a companiei, propunem diferite cursuri de Limba Engleză axate pe domeniul General sau de Business. Împreună stabilim structura și datele modulelor cursului / trainingului de engleză pentru afaceri. În timpul și la sfârșitul modulului de curs, fiecare participant va primi feedback și diploma de participare.

L.N.: Care sunt planurile pentru 2022?

M.U: Anul 2022 este de dezvoltare în mod clar atât pentru cursurile online, cât și în sală pentru cursanții 4+ ani. Ne deschidem încă un sediu, tot în zona Piața Universității. În online, în contextul pandemiei, am avut o creștere exponențială a activității. Chiar dacă la început recunosc, personal am avut ceva reticențe la acest mod de interacțiune, din experiența a 2 ani de lucru intens, continuu, în care am văzut și rezultatele obținute de către cursanți în cadrul examenelor Cambridge (rată promovare 100%) mi-am dat seama că nu mai există o graniță între sală și online. Rezultatele se obțin la nivel de excelență atât cu predare în sală, cât și online.

În 2022 vrem să creștem și pe zona de business, avem din ce în ce mai multe cereri pe acest segment – pentru engleza corporate. Lucrul remote pare că a venit la pachet cu faptul că acum colegii tăi de   ’ birou’  pot fi din România sau de oriunde. Competiția s-a întețit, iar engleza nu mai este un diferențiator, ci un must.

Engleza este un life skill !

  

Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.