fbpx Profesionistul care isi are propria marca | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Profesionistul care isi are propria marca

Nimeni, aproape, nu va mai munci, pe viitor, in sensul clasic in care ne-am obisnuit azi. Lumea in care cineva va ramane agatat de un singur loc de munca pentru tot restul vietii se va sfarsi pentru cei mai multi dintre cei care vor citi aceste randuri.

Nu va mai exista un “loc de munca” pentru tine. Va exista faptul de a fi “angajat”.

Iar angajarile vor fi create special pentru tine, vandute pentru tine. Va fi problema, responsabilitatea ta, sa poti raspunde la cererile de angajare care te privesc direct, la solicitarile din piata. Va trebui sa fii inovator daca vrei sa te bucuri de aceste oportunitati. Este angajarea ta, iar tu esti produsul.

Regula va fi simpla: cine genereaza mai multa “valoare” prin ceea ce face va avea mai mult succes financiar. Mai multe optiuni; preturi mai mari si clienti mai buni.

Tu iti vei organiza orele de lucru, pretul produselor sau serviciilor pe care le oferi, subiectele in care vrei sa investesti, vacantele pe care doresti sa ti le iei. Va trebui sa ai spirit intreprinzator si inovator.

Aminteste-ti ca diferenta intre codurile genetice ale persoanelor este mai mica de 0,0003%. Astfel ca genetica influenteaza prea putin destinul tau de munca; la fel si inteligenta nativa.

Ceea ce va face cu adevarat diferenta va fi dispozitia, deschiderea spre invatare, cultivarea ideilor bune, construirea unei personalitati echilibrate, profesionalismul ca principiu fundamental, investirea in relatii de prietenie, dorinta de contributie si, nu in ultimul rand, abilitatea de a te vinde ca produs de marketing.

Este greu sa te vinzi bine. Daca esti prea prezent inseamna ca munca ta nu prea are cerere. Excesul de auto-promovare, publicitatea personala exagerata, toate acestea vin mai degraba dinspre o tendinta narcisica decat dintr-o necesitate pragmatica, tehnica. Publicitatea este una; a te vinde prin intermediul unui produs sau serviciu este altceva.

Este nevoie sa iti creezi o marca personala autentica, puternica, valoroasa. Pentru aceasta trebuie sa investesti in rigoarea muncii tale si in intuitia comerciala cu care iti faci alegerile de business. Trebuie sa generezi apoi credibilitate si autenticitate. Cei falsi isi vor complica existenta.

Pe langa crearea unei marci proprii va trebui sa iti cultivi abilitatea de a transmite energie. Ca profesionist cu o marca personala va trebui sa inspiri, sa stralucesti, sa magnetizezi cu energie pozitiva, sa ai carisma. De aceea vei avea nevoie de mult “combustibil”.

Va trebui sa iti cultivi resursele de energie fizica, mentala, spirituala.

Va trebui sa cuceresti oportunitatile iar omagiul pe care il poti aduce multiplelor sanse de viitor consta in a te pregati pentru ele. Fa din acest gest unul fundamental. Integreaza in mod natural ceea ce inseamna relatie cu ceea ce inseamna ratiune. Fa la fel si cand vine vorba de imbinarea viziunii generale cu detaliile de imagine.

Creeaza-ti propria slujba.

Cea care iti place cu adevarat.

Traducere si adaptare dupa Luis Huete. com

Companie
Categorie

Luis Huete este profesor in cadrul IESE Business School, consultant pentru sfera de top management, speaker, autor si executive... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.