fbpx Rețeta de public speaking a lui Simon Sinek | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Rețeta de public speaking a lui Simon Sinek

Știți cine este Simon Sinek? Dacă da, atunci, știți cu siguranță cât de valoroase pot fi sfaturile lui în ceea ce privește public speaking-ul. Și cu asta am spus tot. Nu rămâne decât să va bucurăți și să aplicați aceste 7 lecții atât de importante marca Simon Sinek. 
În rest, dacă nu șțiți cine este Simon, vă recomand călduros să căutați și să urmăriți una din prezentările sale. Veți vedea chiar și după numai una dintre ele de ce orice sfat, lecție sau pont venit de la Simon este atât de valoros.


1. Nu începeți să vorbiți imediat

"Multă lumea începe să vorbească imediat cum urcă pe scenă și asta e cam enervant", spune Sinek. Acest lucru transmite insecuritate și frică, mai spune el, și ne recomandă să mergem încet pe scenă, să respirăm adânc, să ne găsim locul potrivit, să așteptăm câteva secunde și apoi să începem. 
"Știu că pare lung și plictisitor și se poate simți extrem de ciudat când o faci, însă asta arată audienței că ești în pe deplin încrezător și în complet control."


2. Apăreți ca să oferiți, nu ca să luați

De cele mai multe ori, oamenii țin speech-uri ca să prezinte și să vândă produse sau idei, să îi facă pe oameni să îi urmărească în social media, să le cumpere cărțile sau, pur și simplu, să le dea câte un like. Sinek îi numește "cei care iau" și spune că audiența le vede cât se poate de clar adevăratele intenții și se poartă ca atare.
"Suntem animale sociale în cel mai înalt grad. Chiar și la distanță pe scenă, putem să spunem dacă cineva este acolo ca să ofere sau ca să ia și oamenii tind să aibă mult mai multă încredere în cei care oferă, cum ar fi un speaker care le oferă valoare, care îi învață ceva sau care îi inspiră", spune Sinek.


3. Faceți contact vizual cu membrii audienței unul câte unul

"În timp ce pare că te uiți la toți, asta, de fapt, nu face altceva decât să te deconecteze de la audiență", este de părere Sinek. Și tot el ne spune că este mult mai ușor și eficient ca, de-a lungul speech-ului, să ne uităm țintit la anumiți membri ai audienței. Și, dacă putem, să dedicăm fiecărei persoane la care ne uităm intenționat câte o propoziție sau un gând, fără să rupem contactul vizual. Atunci când terminăm o propoziție, ne mutăm la o altă persoană și continuăm să ne conectăm cu oamenii până terminăm speech-ul. 
"Este ca și cum ai o conversație cu audiența. Nu le vorbești, ci vorbești cu ei", spune Sinek.

 

Speakings HR organizează cea de-a treia ediție cu și despre profesioniști din industria HR, o zi de “muncă” plină de neconvențional, cu un strop de adrenalină și multe emoții, discursuri și tips&tricks.


4. Vorbiți neobișnuit de lent

Atunci când ne emoționăm, nu doar inima ne-o ia la goana, ci și vorbirea. Din fericire, spune Sinek, audiența este mult mai iertătoare decât am putea crede: 
"Ei vor că tu să reușești acolo, dar, cu cât te grăbești mai mult, cu atât îi pierzi. Dacă taci pentru un moment și respiri adânc, ei te vor aștepta. Iar asta este extraordinar."
Și, tot de la el, mai aflăm că este imposibil să vorbim prea lent pe scenă.


5. Ignorați-i pe cei cu "nu" în brațe

Să-i respingem pe cei care se încruntă, își încrucișează brațele sau dau din cap a "nu". În schimb, să ne concentrăm pe suporteri, cei care sunt implicați în mod vizibil, se bucură de prezentare și sau din cap în semn de "da". Așa, vom fi mult mai încrezători și relaxați decât dacă am încerca să îi convingem pe sceptici. 


6. Transformați emoțiile în entuziasm

Sinek a învățat acest "truc" urmărind Olimpiada. "Acum câțiva ani, am observat reporterii intervievând atleții olimpici înainte și după competiție, adresând aceeași întrebare: ai emoții? Și toți atleții aveau același răspuns: Nu, sunt entuziasmat", povestește Sinek. Ei luau semnele și simptomele de emoție ale corpului- mâini transpirate, bătăi accelerate ale inimii, nervi întinși- și le interpretau drept efecte secundare ale entuziasmului și bucuriei. Și pe scenă simțim aceleași lucruri, de aceea, Sinek ne învață că ar trebui să ne spunem "sunt entuziasmat, nu emoționat!"


7. Spuneți "mulțumesc" atunci când ați terminat

Aplauzele reprezintă un dar și, atunci când primești un dar, este corect să ne exprimăm gratitudinea. De aceea,  întotdeauna, Sinek își încheie prezentările cu "mulțumesc".
"Ei îți dau timpul lor, îți dau aplauzele lor. Acestea sunt un dar și trebuie să fii recunoscător", conchide Sinek.

Mulțumesc!

referință: entrepreneur.com

Companie
Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.