Mergi la conţinutul principal

Social media si subspeciile sale

Social media este un termen folosit foarte generos - “la moda” - si, de cele mai multe ori, acceptiunea pe care o imbratisam cei mai multi dintre noi in mod firesc este cea potrivit careia sintagma trimite mai degraba la siteurile de socializare. De fapt social media este un concept “umbrela” care presupune, de fapt, mai multe “subspecii". Iata o clasificare pe care o propune autorul online Tim Grahl:

  • Social Networks 

Este vorba despre servicii online care ne dau posibilitatea sa ne conectam cu alte persoane care au intr-o masura mai mica sau mai mare interese similare cu ale noastre, ne ofera libertatea sa ne introducem in anumite grupuri etc. Cele mai faimoase exemple in acest sens sunt, desigur, Facebook si LinkedIn.

  • Bookmarking Sites 

Aceste tipuri de servicii ne permit sa salvam, organizam si gestionam linkuri ce trimit la diferite siteuri si resurse online. Cele mai multe dintre ele ne lasa posibilitatea sa adaugam functia “tag” linkurilor noastre pentru a usura procesul de cautare. Cele mai cunoscute servicii de acest fel sunt Delicious si StumbleUpon.

  • Social News 

Acestea ofera ca facilitate postarea diferitelor stiri sau linkuri catre articole din alte zone online. Apoi userii isi pot exprima votul cu privire la postari. Tocmai acest aspect al votului este elementul central al partii de socializare iar el are consecinte evidente asupra informatiilor: materialul cel mai popular este si cel mai vizibil. Comunitatea cu gradul cel mai mare de implicare decide, prin urmare, ce poate citi restul de cititori. Astfel de servicii ofera, spre pilda, Diggs sau Reddit.

  • Media Sharing 

O specie de proiect de tip social media care ofera utilizatorilor posibilitatea de a uploada si da share diferitelor materiale media (poze, videouri etc.). Cele mai multe astfel de servicii au si posibilitati de interactiune sociala (profil, dialog intre utilizatori etc). Exemple relevante de media sharing: YouTube si Flickr.

  • Microblogging 

Este vorba de servicii care se axeaza pe updatari rapide, scurte, trimise tuturor celor care s-au inscris pentru primirea lor. Twitter este cel mai popular exemplu.

  • Blog Comments &Forums 

Aceste servicii reprezinta “piete” virtuale de dimensiuni variate in “mijlocul" carora utilizatorii se intalnesc online si dialogheaza pe diferite teme, posteaza mesaje, comentarii etc. Distinctia intre diferitele subspecii de social media nu este, desigur, una in sens tare. Aceste servicii imprumuta unele de la altele. Spre exemplu Flickr sau YouTube permit postarea comentariilor la fel ca blogurile, in timp ce Facebook ofera si posibilitatea microbloggingului (prin functia “status update”) ca si Twitter.Combinatiile sunt numeroase si creative. Pe multe dintre ele stiti, le stim cu totii deja. Au devenit parte a vietii noastre de zi cu zi. (Traducere si adaptare de Irina-Gabriela Buda dupa http://outthinkgroup.com/tips/the-6-types-of-social-media)

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii de... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.