Mergi la conţinutul principal

Sprijina si mentine procesul de eLearning in organizatie

Călătoria în mediul elearning poate fi foarte descurajatoare pentru organizaţiile care se încumetă să pornească, mai ales atunci când organizaţiile care conduc nu sunt sigure dacă procesul va funcţiona, nu ştiu la ce să se aştepte, ce furnizor de elearning să folosească şi cât de entuziasmaţi vor fi angajaţii de acest proces.

Planul de acţiune

Înainte de toate, pentru a alege, susține și menține procesul de elearning directorul de resurse umane sau managerul L & D ar trebui să fie pe deplin implicat. Acesta, împreuna cu echipa, trebuie să-şi asume responsabilitatea de a oferi un produs eficient de elearning organizaţiei; ar trebui să lucreze împreună pentru a se asigura că sunt entuziaști, dispuși să inveţe și dornici de să cerceteze ofertele de pe piață. Evident, înţelegerea nevoile organizaţiei este primul şi cel mai important pas. Fără aceste cunoşţinte va fi foarte dificil să-ţi identifici nevoile pentru a obţine un produs de elearning de succes.

Citeste si 6 motive pentru care sectorul retail trebuie să adopte Elearning

Furnizorul de elearning angajat

Când selecteazaă un furnizor de eleaerning echipa ta de L&D trebuie să se asigure că furnizorul corespunde nevoilor şi dorinţelor organizaţiei. Mereu vor fi câteva sacrifici de făcut, dar un furnizor de elearning trebuie să facă tot ce poate pentru a vă oferi ceea ce aveţi nevoie. Un furnizor bun de elearning se va asigura că procesul de lansare este în mod clar vizibil pentru toți cei implicați și va indica ceea ce este necesar din partea organizației (de exemplu, un cadru de comportament cu descriere) și ce are de gând să facă.

Pentru a realiza o lansare de succes a unui nou furnizor elearning sau produs este indicat să i se dedice o zi. Furnizorul va veni la birou cu broşuri, informații cu privire la produs, etape demonstrative şi disponilbilitatea de a răspunde la orice întrebări ale utilizatorilor. În plus, furnizorii de elearning sunt adesea în măsură să ofere webinarii, demonstraţii video pre-înregistrate sau sesiuni de formare virtuale pentru a informa utilizatoriii despre noua ofertă de învățare. Acestea sunt deosebit de utile pentru organizațiile din întreaga lume și permit beneficiarilor să--şi amintească lucrurile pe care le-au uitat.

Urmărind o lansare de succes, un furnizor bun ar trebui să păstrezez legătura cu tine permanent, prin telefon, email sau personal, pentru a putea să-ţi ofere toate informaţiile necesare.

Când furnizorii de elearning au propriul conţinut pe care-l folosesc, ar trebui să fie capabili să-l adapteze în funcţie de profilul organizaţiei tale (fişa postului, comportamente, sectoare industriale), cu scopul de a permite tuturor utilizatorilor să acceseze cele mai relevante informații.

Cum poţi oferi suport organizaţiilor de elearning

Un plan structurat este cheia pentru a alinia diferitele parţi ale proiectului şi a asigura o lansare de succes. Oricum, tu şi echipa ta aveţi nevoie de flexibilitate și de contribuția altora pentru a maximiza impactul proiectului și pentru a atinge un randament ridicat al investițiilor.

O organizație ar trebui să promoveze o cultură a învățării, astfel încât angajaţii sa se simtă proactivi și siguri că învăța să-și îmbunătățească abilităţile şi dezvoltarea personală, mai degrabă decât sentimentul ca organizaţia le impune acest lucru. Încorporează module sau resurse de auto-studiu şi încurajează cursanții să se dezvolte în modul și timpul în care li se potrivește, și poate avea un impact extrem de pozitiv asupra performanței organizațiilor. Stimularea cursanţilor să-şi dezvolte abilitățile de care simt ca au nevoie pentru le va mări încrederea în ei și le va da posibilitatea de a munci mai eficient.

Citeste si Rolul strategiei de învățare și dezvoltare

Bugetele organizaţiilor nu permit implementarea procesului de elearning pentru toţi angajaţii. Cu toate acestea, în scopul de a promova o cultură favorabilă incluziunii și a egalității de șanse, ar trebui să dofere acces la resurse elearning și / sau cursuri la numărul maxim de angajați (perfromanţele vor creşte). Bineinţeles, ca punct de plecare poţi încerca o sesiune pilot, care va ajunge la mai mulţi oamnei după aceea.

Deși iti înțelegi pe deplin propria organizare și piața în care operezi este benefică, este vital să conștientizezi că ai nevoie să-ţi asculţi furnizorul de elearning, pentru a asigura succesul proiectului. Furnizorii au lucrat cu alți clienți cu nevoi și obiective similare, și, prin urmare, vor avea experiență în domenii variate: obiective de învățare sau de afaceri, termene, piețe, niveluri de vechime de locuri de muncă, etc. Desigur, investițiile în orice produs sau serviciu prezinta un risc și, ca atare, un produs elearning poate fi un indicator de succes al traseului şi al modului în care se vor potrivi organizația și cursanții din cadrul acestuia. Pornind de la un studiu și continuând cu punerea în aplicare cu un mic grup de elevi, vei înțelege mai bine beneficiile și provocările organizației respective şi vei avea deja experiență atunci când vei implica un grup mai mare sau poate chiar organizaţie.

Setarea aşteptărilor 

În final este recomandat  ca organizaţia să aibă un plan pe termen lung de 12-24 luni şi trebuie să te asiguri că nu setezi aşteptări prea mari în primele luni. Aceast lucru oferă, de asemenea, timp pentru impactul noului serviciu de elearning și integrarea acestuia în organizație.

Este important ca indiferent de forma de elearning pe care o alegeți,  să vă asigurați că se iau măsurile necesare pentru evaluarea nevoilor companiei; trebuie să înțelegeti caracteristicile și beneficiile care vor avea cel mai mare impact in cadrul organizaţiei.

Articol preluat si tradus de pe Training Zone.

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.