Mergi la conţinutul principal

VUCA in PROCUREMENT

Am tot auzit ca este la moda conceptul de VUCA, acronimul de la „volatility” (volatilitate), „uncertainity” (incertitudine), „complexity” (complexitate) si „ambuity” (ambiguitate). Azi, chiar traim in lumea VUCA. Ce inseamna? Ca traim intr-o lume care azi ne provoaca cel mai mult sa gasim solutii sa ne continuam business-ul.

Daca pana acum pandemie, era un cuvant abstract din dictionar, iata ca azi este o realitate. Dura, trista si in acelasi timp provocatoare.

Ce avem de facut? Sa ne pregatim pentru momentul in care sanatosi fiind va trebui sa asiguram cat mai eficient aprovizionarea in organizatia in care lucram. Viitorul este al celor flexibili, adaptabili si agili.

Volatilitatea momentelor traite de noi azi consta in faptul ca preturile vor fluctua intr-un mod natural in urma pandemiei. Ce ati putea face? Sa verificati stocurile si sa aveti grija sa nu cumparati in exces. Aici trebuie sa va arati cu adevarat talentul in achizitii lucrand in paralel cu colegii de la logistica si cu clientul intern pentru ca destul de usor puteti sa cumparati la pret mare sau sa investiti prea multi bani in stocuri. De asemenea atentie marita ca fiind prea prevazatori si cautand prea mult solutia ideala s-ar putea sa ramaneti fara marfa. Echilibrul si comunicarea va vor fi de ajutor.

(U)Incertitudinea este limpede de unde vine. Din lipsa unor informatii concrete, pe care din pacate in aceste momente nu le detine nimeni. In aceasta situatie nu ne ramane de facut decat sa strangem informatia, sa o verificam, in masura posibilitatilor, sa o interpretam si cand ne asiguram ca este corecta sa o impartasim celor carora le foloseste. Claritatea, realismul si „sangele rece”, capacitatea de analiza ne pot ajuta.

Complexitatea este ceeva ceea ne ne-ar putea incurca daca vorbim de incertitudinea informatiilor despre care mentionam mai sus. Volumul de informatii este foarte mare si foarte greu de verificat in totalitate si toata aceasta activitate ar putea sa ne copleseasca si sa ne ocupe tot timpul. Plus ca ne si ajuta sa intram in panica. Mai ales daca avem furnizori din multe tari, daca pana acum global sourcing a fost o solutie buna pentru noi. Am putea sa apelam la ajutorul unor specialisti cu care sa discutam si sa analizam informatiile pentru a folosi exact ceea ce ne trebuie. Creativitatea de a construi solutiile potrivite pe moment businessului te va ajuta sa separi mai corect avalansa si complexitatea informatiilor. Abilitatea de a separa utilul de balast este importanta.

Ambiguitatea te va impinge sa folosesti furnizori noi si vei ajunge sa experimentezi cu ei. Iti asumi acest risc? Ai fondurile necesare fara sa distrugi tot ceea ce ai in prezent sau ce va mai ramane dupa ce momentul urat si trist va trece? Relationarea si comunicarea sunt cheia succesului aici. Incearca de pe acum pentru ca ai acest timp la dispozitie sa legi relati cu diversi furnizori pentru ai cunoaste mai bine. Asa nu vei fi nevoit sa faci fata la inca o necunoscuta.

In rest, ramai sanatos tu si ai tai si spor la treaba pentru ca in mod sigur impreuna vom depasi aceste momente. Si cum din tot raul trebuie sa vedem partea pozitiva, acesta este un moment de analiza atat al business-ului cat si al tau personal, moment care este imperios necesar sa reprezinte evolutia noastra.

Companie
Categorie

Simona Stănescu, Senior Trainer & Consultant

Simona are peste 20 de ani de experiență  în domeniul... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.