fbpx Laurențiu Oprea | Learning Network Mergi la conţinutul principal


Laurențiu Oprea

Provide customized training in order to match the client needs combining theoretical concepts with “real life” DBA activities:

  • Vast experience of Oracle Databases 9i, 10g,11g and 12c.
  • Master of Science degree in Database Administration at The Faculty of Automatic Control and Computer Science University POLITEHNICA of Bucharest
  • Oracle 11G / 12C certifications

Interviu Laurentiu Oprea

1. Care a fost momentul/ contextul când v-aţi hotărât să deveniţi trainer? Ce v-a determinat să alegeţi acest domeniu?

Inca din facultatea imi doream sa fiu profesor, dar contextul sistemului de invatamant m-a facut sa aleg drumul ingineriei si al lucrului in corporatii. Oportunitatea a venit din partea ProManagement in urma cu 3 ani atunci cand mi-au propus o colaborare pentru un curs de administrare baze de date. Am acceptat-o imediat, a fost un real succes si de atunci colaborez foarte eficient cu ProManangement,

2. Ce lucruri aţi descoperit în momentul asumării acestui rol?

In primul rand am descoperit ca meseria de trainer nu este deloc usoara. Indiferent de dispozitie si de nivelul de energie trebuie sa fii foarte activ si implicat. Pe de alta parte am descoperit ca este frumoasa, nimic nu se compara cand la final toate feedback-urile sunt foarte pozitive, cursantii sunt toti multumiti iar eu ca trainer am contribuit la bagajul lor de cunostinte.

3. Cum v-a îmbunătăţit experienţa de trainer felul în care interacţionaţi cu oamenii? Se remarcă o diferenţă marcantă sau aţi fost dintotdeauna un spirit nativ pedagog?

Consider ca trebuie sa-ti placa aceasta meserie sa fii de la inceput o persoana care are rabdare si careia ii face placere sa imparta cunostintele cu altii.

4. Cum aţi început colaborarea cu ProManagement şi care ar fi motivele pentru care această companie se menţine fruntaşă în ceea ce priveşte trainingurile de calitate?

Asa cum am mentionat anterior oportunitatea a venit din partea Pro Manangement. Motivul principal pentru care se mentine o companie fruntasa este in primul rand implicarea asidua a echipei Pro Management de a oferi o gama cat mai larga de cursuri altarui de traineri foarte bine pregatiti.

5. Ce metode de predare preferaţi şi de ce?

In general prefer aplicarea metodei brainstorming pentru predare alaturi de o orientare preponderent spre zona practica/aplicativa a prezentarilor.

6. Care sunt strategiile abordate când studenţii/ participanţii au un nivel de cunoştinţe care nu sunt compatibile cu nivelul cursului pe care îl ţineţi? Cum gestionaţi astfel de cazuri?

In general prefer sa indetific a priori cursului nevoia de educare a cursantilor. Daca identific faptul ca studentii au cerut un curs mult mai avansat in raport cu nivelul cunostintelor am sa le propun o customizare conform cu nevoile acestora. In schimb, daca nu am putut face aceasta identificare a nevoilor de formare, consider ca metoda pe grupe de lucru unde in fiecare grupa este cel putin un cursant mai bine pregatit este cea mai potrivita. Acest lucru va garanta fluenta cursului mai ales in partea practica, parte ce predomina cursurile predate de mine.

7. În ce măsură puteţi spune că folosiţi metode inovative de predare? Cum reacţionează cursanţii faţă în faţă cu aceste practici moderne?

Metodele folosite de mine pentru predare sunt adaptate tipului de curs pe care il tin. Cursurile mele sunt de tipul „hard skills”, iar pentru aceste tipuri de cursuri se preteaza metode la obiect. Printre ele se pot enumera: brainstorming, metode vizuale sau a studiului de caz.

8. Cum aţi defini creativitatea în raport cu domeniul dvs. şi cum poate aceasta ajuta cursanţii să devină mai performanţi? Se poate „educa” creativitatea?

Eu cred in procesul de invatare continua si consider ca in niciun moment nu trebuie sa te opresti din a studia un domeniu, tot timpul trebuie sa tii pasul cu schimbarile. O persoana poate fi creativa in domeniul meu atunci cand adopta aceasta abordare.

9. Privind retrospectiv, studiile liceale sau superioare v-au trasat cariera din prezent? Sau v-aţi descoperit, dezvoltat pe parcurs fie abilităţi, fie curiozităţi care v-au propulsat în domeniul de acum?

Consider ca da, studiile liceale si superioare mi-au trasat cariera din prezent. Dar nu au fost niciodata suficiente. Cum nu sunt adeptul pauzelor de la studiu, consider ca ramanerea la cunostintele dobandite din liceu si facultate este o mare greseala. Astfel training-urile de specialitate in domeniul IT sunt un must.

10. Sistemul educativ de la ora actuală din România permite o deschidere reală spre piaţa muncii sau nu? Care sunt alternativele?

Consider ca in domeniul IT sistemul educativ ofera o deschidere buna catre piata muncii dar nu suficienta. Ponderea cea mai mare pe piata muncii o au training-urile de specialitate si certificarile.

11. Care a fost cea mai interesantă experienţă din cadrul trainingurilor susţinute de dvs.?

Toate training-urile sunt la fel de speciale si interesante si asta datorita cursantilor. Intotdeauna au fost cursanti care au venit cu idei noi despre diverse concepte si astfel am avut si eu intotdeauna ceva de invatat in urma unui curs.

12. Care sunt calităţile unui trainer de excepţie?

In primul rand trebuie sa fie o persoana deschisa si foarte sociabila. Acest lucru va facilitata foarte mult interactiunea cu studentii. In al doilea rand trebuie sa fie o persoana dinamica si energica, acest lucru va influenta foarte mult dinamica training-ului. Poate cel mai important trebuie sa fie expert in domeniul in care il preda, daca trainer-ul nu stapaneste foarte bine domeniul pe care il preda acest lucru se va vedea imediat.

13. Care sunt calităţile unui cursant performant?

Orice cursant este performant daca participa la curs cu dorinta de a invata.

14. Dacă aţi putea folosi trei cuvinte care să descrie relaţia dvs. cu ProManagement, care ar fi acelea?

Eficienta, Profesionalism, Onestitate

15. În ce măsură trainingurile oferite de ProManagement creează oportunităţi de angajare cursanţilor?

Este foarte important in zilele noastre sa ai cat mai multe cursuri pentru a fi atractiv persoanelor ce se ocupa cu recrutarea. Dar in egala masura este important ca studentii sa faca dovada asimilarii informatiilor din curs prin participarea la examene de certificare.